Hoi,
ik ben bij Tömer geweest… ik heb me aangemeld en ook bij mijn aanmelding gezegd dat ik in een gastgezin wilde. Dat was allemaal prima geregeld en ook een ontzettend leuke ervaring. Heb een geweldige maand gehad en ook de lessen waren erg leuk en goed!
verder heb je ook nog Dilmer… maar daar weet ik verder weinig van … die zit in Istanbul!
heb ff op de site van tomer gekeken en daar staat dat de lessen 430$ kosten…
is dat per week, per gehele cursus?? ik vind dat echt weinig geld, of ben ik nu gek??
warne de kosten van het gastgezin nog veel daarbovenop??
denk dat ik dat ook graag zou willen, waarschijnlijk ook in izmir, na het lezen van jouw verhalen, ben ik helemaal enthousiast, hahaha
was per maand! zo’n 350 euro als ik het goed heb!
de kosten van het gastgezin was ook zo’n 300 - 350 euro
het is in feite redelijk weinig inderdaad… ik was met cursus, gastgezin en tickets nog geen 1000 euro kwijt… en dat voor 1 maand! dat viel dus reuze me… je krijgt ontbijt en diner en de cursus is elke ochtend van 9 tot 1
dus dan heb je nog de hele middag vrij om lekker niks te doen ![]()
ik heb en topmaand gehad!
@nur waar heb je dat juist gevolgd, Ankara, Izmir of nog ergens anders. Waar ik turks volg, kunnen we dat na het tweede jaar ook doen, maar zij werken samen met Tömer in Ankara geloof ik
heb het eventjes gecheckt het is in samenwerking met Tömer in Ankara
Tömer Ankara is in feite het “hoofdkantoor” … je moet gewoon even naar hun site gaan en dan via Ankara aanmelden.
Ik heb in Antalya gezeten maar je kunt het idd ook in Istanbul, Izmir e.d. volgen (niet overal hebben ze gastgezinnen hoor, dat moet je even geod navragen
he?? nur ik dacht dat jij in izmir had gezeten?? heb ik dan zo raar gelezen??
nee Von heeft in Izmir gezeten… ik in Antalya ![]()
ahhhhhhhhh!!
nu snap ik hem, sorry, in de warboel!!
wanner ben jij geweest dan?? hoe lang?? enne hoe vond jij het allemaal?? je studeert nu toch ook turks?? verschil…overeenkomsten?? kortom, ik wil alles weten!!
hey nur had jij ook dat gevoel na een paar lessen van ga ik dat ooit onder de knie krijgen, zal ik ooit alles van de grammatica kunnen omzetten om uiteindelijk een vlotte conversatie te kunnen voeren.
Ik ben in augustus 2005 geweest.
Ik ging 30 juli heen en ben 27 augustus teruggekomen.
Ik vond het ontzettend super.
Ik heb rond maart-april allerlei informatie gezocht… heel veel contact gehad met Tömer Ankara… het gaat allemaal echt op zijn turks, dus je moet heel erg overal zelf achteraan… anders gebeurt het nooit. Ik heb me ingeschreven, een aanbetaling gedaan van 100 dollar en ik kreeg toen ook een “bewijs van inschrijving” … nou vlak voor ik erheen ging wist ik dus verder ook niks… weer bellen (ik sprak geen turks en zijn amper engels…) en mailen wat nou het adres van het gastgezin was… toen kreeg ik het eindelijk… naja, ik werd daar verder heel goed opgevangen en het gastgezin ging ook de eerste dag met me mee… liet me inschrijven enz… eerst moest ik een test doen om mijn niveau te bepalen en toen later werd ik in level 2 gezet! Verder van maandag tot vrijddag van 9 tot 13 les gehad en in de middagen was ik vrij. Ik heb een heerlijke tijd daar gehad en heb nog steeds heimwee!!!
Ik studeer inderdaad nu turks… het grote verschil, is dat ik niet alleen de taal leer maar ook heel veel culturele vakken. Helaas is het spreken bij ons geen prioriteit… vertalen van teksten is het belangrijkst, maar met onze docenten schiet het niet echt op… helaas, dus ik ben zelf heel veel zelf aan het doen! Een studie turks moet je echt pas doen als je er ook later een beroep in wilt. Ik wordt opgeleid tot Turkoloog :teeth: :king: en moet dan ook vanalles over de taal en cultuur weten… verder heb ik geen idee wawt ik er verder voor baan mee kan krijgen, dus daarom doe ik er nu rechten bij… maar met alleen turks… kom je niet superver… (niet in je eigen vakgebied dan…) … Dus daarom ben ik ook nu al voor mezelf begonnen wat betreft het vertalen, cursus Turks geven, omdat ik gewoon moe word van de sfeer die daar hangt. En hier wil ik uiteindelijk ook verder in!
IN elk geval, Tömer is echt een taleninstituut, je leert daar een taal en hebt ook nog een ontzettend leuke tijd. Ik zou het echt aanraden om dat eens te doen.
ach joh, ik heb het nog steeds wel hoor! :hihi:
ik vind persoonlijk het turks een heel makkelijke taal. Dat is ook een beetje mijn mankement… want ik heb dan weer de neiging om er te weinig aan te doen! Met als gevolg dat ik niet braaf elke dag woordjes zit te leren, maar allerlei andere dingen zit te doen :redface: :retard: :slywink: Het belangrijkste is om veel te oefenen. Ik zit wel heel veel naar Turkse Tv te kijken, maar helaas heb ik ook niemand om mee te oefenen… vriendlief is gewoon een Nederlander dus daar heb ik ook niks aan ![]()
Uiteindelijk komt het wel… wat gewoon belangrijk is, is dat je goed de grammatica en woordjes leert… en als je de mogelijkheid hebt… blijven praten. Het gaat misschien heel fout en krom in het begin, maar uiteindelijk gaat het steeds makkelijker!
k probeer toch om dagelijks alles te herhalen van de woordenschat, tot nu toe versta ik de grammatica. de oefening van op de website van school die ik gemaakt heb, zijn goed op een paar foutjes na. Stap voor stap zullen we er wel geraken. Maar ook bij zal het praten een probleem vormen, ken hier in belgie namelijk geen turken. En op msn blijft het ook maar bij schrijven en komt er van praten niet veel in huis. De enige optie die we hebben is eens meer naar turkije gaan:teeth: Maar ja dat ligt nu ook niet bij de deur 1 of 2 keer kan ik gaan op een jaar maar meer ook niet anders gaat mijn portemonnee protesteren en met recht en rede.![]()
Naar de turkse tv kijken kan ik niet, wij hebben geen satelliet, juist een digibox. Maar probeer toch om iedere zaterdag naar Asmalı Konak te kijken. Is toch beter dat dan helemaal niets:D
@ nur, bedankt voor de uitleg, had ik nooit echt zo helemaal meegekregen, maar wel super allemaal.
heb je ook een certificaat gehaald??
@ dettje, zo jij bent lekker bezig zeg!! ik merk wel dt als ik een paar dagen in turkije ben, alles weer terug komt en ik me weer woorden herinner die een tijd kwijt waren. nu alweer een week in NL haal ik alles weer door elkaar en gebruik overal turkse woordjes voor.
als ik daar ben gebruik ik namelijk voor elk woord dat ik ken in het turks, ook het turkse woord (erg grappig)
oh en eventjes voor de duidelijkheid, dat zijn dus maximaal een woordje of 25…:redface:
@dettje: wij hebben speciaal digitale tv aangeschaft omdat we dan extra zenders konden kiezen… dus heb nu zo’n 6 turkse zenders!
@bloem: ik heb uiteindelijk geen certificaat gehad… ik weet het eigenlijk niet meer maar volgens mij moest ik er voor betalen en kon ik het wel ophalen maar moest ik alweer naar huis… zoiets was het
ach, mijn woordenschat is belabberd… niet zo leuk als je turks studeert ![]()
toch maar woordjes gaan leren voortaan, dan?? ![]()
jeps… :s
maar ja, dat forum he?? leer je ook heel erg veel van…