Ben Jij Ook Tot Over Je Over Verliefd Op Turkije?

Merhaba arkadaslar…nasilsiniz?? Ik ben een nederlands meisje, maar ik ben helemaal gek op Turkije…Ik ben zelfs turks aan het leren en ik ga volgend jaar naar een school speciaal voor toerisme in Turkije…Daar ga ik dus alles leren over de cultuur, taal enz enz… Het is alsof ik wanabe turk ben, soms word ik er ook gek van…al die gevoelens dat ik hier niet op mijn plek zit. Geef mij maar wat minder luxe en laat me in turkije wonen…Is er iemand die ook zon gevoel heeft als ik of delen hiervan? Ben jij bijvoorbeeld ook gek van de turkse muziek en taal?? laat het me weten…kunnen we misschien lekker wegdromen over Turkije :slight_smile: groetjes en kusssss Günes B)

Hey,

Ben je vaak in Turkije geweest en weet je wel wat het echte leven hier inhoud?Volgens mij denk je dat het hier een paradijs is maar dan heb je het echt mis…weet je wel hoe blij je kunt zijn dat je in Nederland woont en hoe rijk je het daar hebt?Heb je wel gezien onder wat voor slechte omstandigheden de mensen hier leven?Je zegt geef me wat minder luxe en laat me in Turkije wonen…weet je wel wat deze mindere luxe in houd?Vaak koud water (en dan vooral in de koude winter,keihard werken voor heel weinig geld,7 dagen per week werken in de hitte en je hebt daardoor nooit tijd om naar het strand te gaan,dan in de winter van weinig geld leven zodat je soms amper geld voor eten hebt)Ik las op een andere topic dat je in Alanya wilt wonen nou ik woon hier sinds een jaar en 3 mnd en zo leuk is het hier niet…iedereen bedriegt elkaar,iedereen denkt alleen maar aan geld en mensen vallen elkaar erg lastig.Ik ben benieuwd hoe vaak je hier geweest bent en waarom je hier zo graag wilt wonen?Ik wil ook niet lullig zijn hoor maar ik vertel gewoon de waarheid,ik wil voorkomen dat meiden hierheen komen en denken dat het een paradijs is (zoals ik eerst ook dacht) en dan in een diep gat vallen…

jah ik snap je reactie Rosanna, en weetje hoeveel mensen dat al tegen me gezegd hebben?? Maar ondanks dat ik het heel goed weet, wil ik gewoon die uitdaging aangaan weetje. Nou ja, ik denk dat ik in de winter zoiezo terug moet komen in Nederland omdat ik hier al mijn familie heb zitten en ik wil die natuurlijk ook nog wel eens zien… Vooral mijn vader.
Ik zeg eerlijk, iedere keer als wij bijna de beslissing hebben genomen om daar te gaan wonen dan krabbelen we op het laatste moment terug omdat het zo moelijk lijkt. Dankje voor je reactie, maar please vertel eens, wat vind jij wel leuk aan Turkije en waar je woont? Het leven daar?

Merhaba kiz,
Nasil gidiyor? Umarim iyisindir.
Ben hollanda kiz , 24 yasinda ve bende turkiye’yi cok cok seviyorum. 6 kere turkiye’ ye gittim , beraber bir kiz arkadasim. 2 kere Alanya, kusadasi, fethiye ve kayak yaptim Uludag’da. Cok cok güzel. Simdi bende , beraber bir kiz arkadasim , Türkce ögreniyorum. Ve 31 mayis, biz Izmir’e 4 hafta gidiyoruz Türkce ders icin Türkce okulda. Dersten sonra, biz tatile Bodrum’a gidiyoruz.
Bende Türkce music cok seviyorum, ben simdi acere yukare 15 sidiler, Mustafa Sandal, Ebru Günes, Gökhan Ozen…….

Zo, maar even verder in het Nederlands. Ja, leuk he, helemaal GEWELDIG is het in Turkije , ik deel je liefde voor dit land met heel m’n hart ha ha , zoals iedereen hier op dit forum trouwens.
Tja…als je eenmaal aangestoken bent door het Turkije-virus……Ergens zou ik er graag een half jaar of evt. langer gaan werken en evt. ook wel wonen. Het lijkt inderdaad wel een paradijs maar zo naief moet ik maar niet zijn.

O ja, als je van turkse muziek houdt, 20 mei komt Gülsen in beverwijk optreden. Zie verder op dit Forum onder Topic Gulsen “concert” meer info hierover.

Maar even over die opleiding in Turkije: kan je me daar iets meer over vertellen? Ben wel benieuwd misschien ook wel iets voor mij……
:rolleyes: :rolleyes:

Hey Güneþ

Je vroeg wat ik leuk vind aan Turkije en het leven hier…nou ja in principe is het een rotleventje (in Alanya dan he).Ik woon hier ook alleen maar om een reden en dat is omdat mijn man hier woont en omdat we op dit moment geen keus hebben om ergens anders heen te gaan.Maar na deze zomer gaan we weg,of naar een andere plek in Turkije of naar nederland of misschien wel naar een heel ander land waar we samen op nieuw kunnen beginnen.Mensen die hier wonene worden op een gegeven moment gek van het leven hier!Wat ik wel moet zeggen is dat mijn schoonfamilie geweldig is en dat ik zoiets in Nederland nog nooit meegemaakt heb.We zoeken ze vaak op en hebben altijd een geweldige tijd daar.Mijn man komt uit een grote familie en als wij dan op bezoek zijn komt iedereen naar zijn ouders huis en de hele dag wordt er gepraat en eten gemaakt.ýk wou maar dat de mensen in Europa wisten dat de Islam een heel warm geloof is en dat de meeste vooroordelen niet kloppen.De mensen die in de toeristen plaatsen wonen zijn vaak helemaal hun geloof vergeten en doen veel verkeerde dingen die voor moslims verboden zijn.Met kurbanbayramý (het offerfeest) zijn wij ook bij mn schoonfamilie geweest en dat was geweldig.Het schaap word geslacht en het vlees word rondgebracht en verdeeld over de arme mensen,dat was heel mooi om te zien.Over de echte moslims heb ik dus geen slecht woord!Ook het Turkse landschap is natuulijk verschrikkelijk mooi.Wij zijn van de winter met de bus overal heengeweest;van Alanya via Mersin,Adana en Antep helemaal door Osmaniye heen naar Iskenderun en daarna weer terug.Dus even samengevat waar ik van hou in Turkije is de Islamitische vriendelijkheid en het landschap.Maar de mensen in de toeristische plaatsen heb ik echt een hekel en wat ook erg jammer is is dat Turkije geen goed sociaal systaam heeft zoals wij in Nederland kennen.Het is wel in opkomst (meer regeltjes,verzekeringen en zelfs uitkeringen) maar het gaat erg langzaam.Ik woon op het moment in Alanya op 15 min.loopafstand van het centrum samen met m’n man.Hij werkt bij zijn neef in een souveniers winkel en ik werk bij een makelaar maar ga waarschijnlijk weer als reisleidster werken dat heb ik vorig jaar ook gedaan.Ik vroeg me nog af of je hier alleen wilt komen wonen of samen met iemand?En wanneer ben je dat van plan te gaan doen?Ik wil je best helpen en heb ook veel tips voor je.Veel liefs Rosanna (ps sorry dat ik zo bot deed in mn vorige berichtje maar ja ik wil gewoon niet dat je alles in nederland opgeeft en dan hier vreselijk teleurgesteld wordt snap je?)

Merhaba Von, :lol:

Nasýlsýn?Ben iyiyim çok þükür.Bende Holandalý bir kýzým fakat þuanda Alanya da yaþmaktayim.Aslýnda sana bir soru soracaktým da, o kadar çok Türkçe nereden öðrendin acaba?Ben maalesef hiç kursa gitmedim.Zamaným yok, o yüzden.Siz hangi okula gideceksiniz? Bodrum da kaç zamaný kalacaksýnýz?Bu yazinda Alanya ya gelecekmisiniz?Senin kýzarkadaþin Türk müdür yoksa Holandalýdýr?Tamam bu kadar yeter!Size iyi eðlenceler diliyorum!Görüþürüz!

Sagol bende iyiyim. Cok güzel sen turkiye’de oturuyorsun. Sen kac yasindasin? Nerede sen oturuyorsun?? “Ooststrand yakin mi veya Damlatas deniz yakin mi??
Ben simdi 6 ay , haftalik bir aksam (2,5 saat) turkce ders hollanda’da gidiyorum. 31 mayis, 4 hafta icin , Izmir’e gidiyoruz, adi okulayi “Tomer”, bu biliyorsun mu?? Dersten sonar tatile Bodrumda biz 3 hafta kalkacagiz.
Hayir, bu yazinda biz Alanya’ya gitmiyoruz, iki kere simdi yeter. Alanya’da cok güzel ve cok güzel zaman vardi, ama biz simdi baska tatile istiyoruz. Ama belki biz araba huren (sorry weet ik niet in het turks….) ve biz Alanya’ya araba kullaniyoruz.
2 ay önce, ben bir erkek arkadasim tanistim Uludag’da. Ve galiba o Bodrum’ a geliyor, beraber tatile kutlaniyoruz. Bu cok güzel. Umarim o geliyor , ben cok mutluyum sayet biz geri göruyoruz!!! O her zaman mesaj yaziyor ve posta gönderüyor. Ona cok cok hoslaniyorum. Ben cok merakli , cok cok güzel !!!

Kolay gelsin, kendini iyi bak!

Hey Von,

Hadi artýk Holandaca konuþalým,daha kolay olur!

Hihi echt super dat je al zo goed Turks kan!
Ik ben 19 jaar en woon hier nu 1 jaar en 3 mnd ongeveer.
Ik woon vlakbij Oba,achter het grote Rosella hotel het is ongeveer een kwartier lopen naar het centrum van Alanya.Ik ben nooit naar Turkse les gegaan omdat we er nooit tijd voor hebben!Maar na deze zomer ga ik naar een extra cursus om meer te leren want echt ingewikkelde gesprekken gaat natuurlijk nog niet dus misschien dat ik op die school wat meer kan leren.Het meeste leer je toch als je hier woont,dat is logisch want je hoort de hele dag die klanken om je heen.Ik heb het meeste geleerd door veel tv te kijken (klinkt stom maar hier leer je toch het meeste van) en door goed naar gesprekken van andere mensen te luisteren.Ik ben hier getrouwd met een Turkse jongen sinds 8 mnd en het gaat heel goed tussen ons.Hij werkt bij zijn neef in diens souvenierwinkel en ik werk op 't moment bij een makelaar maar ga waarschijnlijk volgende week bij bircetur werken.Vorig jaar heb ik ook als gids gewerkt en dat was erg leuk.Zoals je in mijn andere verhaal (hier ergens boven) wel gelezen zal hebben,vind ik het niet echt super om hier te wonen maar ja we moeten nog even dit seizoen wat extra geld verdienen en dan beslissen we waar we uiteindelijk heen willen gaan om te wonen.Wat leuk dat jullie naar die school in Izmir gaan!Nee ik heb nog nooit van die school gehoord maar ja ik ben dan ook nooit in Izmir geweest.Zijn de Turkse lessen die je nu in Nederland volgt duur of niet?Hier in Alanya is er een Turkse cursus voor Nederlanders het is 5 dagen per week 2 uur per dag en dan kost het 160 euro voor 3 mnd dus valt echt mee!Wat leuk dat je vriendje waarschijnlijk naar Bodrum komt,dat word vast heel gezellig!Is hij ook in Uludað geboren of ergens anders?Wat voor werk doe je in Nederland of studeer je nog?Nou ik hoor vast gauw weer van je!Veel liefs Rosanna
SENDE KENDINE IYI BAK VE IYI EÐLENCELER GÖRÜÞÜRÜZ :lol:

zoooo wat een hoop leuke reacties!! Sorry dat ik zo laat antwoord maar ik moest er even tussen uit… Ik vind het Super dat Von ook last heeft van het Turkije virus haha … iedereen noemt het dus zo :smiley: en Rosanna dankje voor je uitleg hoe jij je leven ervaart in turkije. Ik zal later een langer antwoord geven, ik meot even een aantal dingen regelen, maar jullie redden je wel zonder mij zo te zien!! cok cok cooook tesekkur ederim !! ben bu mutlu kiz … hahah mijn turks moet ook nog heel wat veranderen, ama ben her gùn ogreniyorum … cok selam ve kendine iyi bak
Gunes

oweja, die opleiding is in Veendam, niet bepaald een hoog niveau maar wel precies wat je nodig hebt om als reisleidster of iets anders in de toerisme te kunnen gaan doen. het is ook emer voor de lol dat ik daar heen ga, en ik hoop dat ik het een en ander leer over turkije zodat mijn ondergrond wat steviger zou zijn als ik naar Turkije ga verhuizen ooit. de opleiding duurt twee jaar en het is voor mensen onder de 30. je krijgt een erkend diploma en je kunt na die twee jaar goed voorbereid in turkije gaan werken als je wil. Maar ik ben van plan om nog verder te studeren. nou ja, als ik niet van gedachte ben veranderd tegen die tijd. Ik wil in turkije gaan wonen met mijn moeder want zij wist ook niet te kunnen ontsnappen aan het turkije virus. oja, maakt niet uit hoor dat je dat berichtje stuurde over dat het een rotleven is in Alanya…Ik snap het heel goed en ik mag je alleen maar bedanken voor de zorgen die je je maakt over mij … tesekkur ederim B)
selam … liefs Gunes

Het is mooi het ook eens van een ander te horen dat het hier niet allemaal rozegeur en maneschijn is. Ik woon hier bijna 9 jaar maar ik leef hier op een andere manier. Ben weduwe, woon alleen en heb hier mijn eigen makelaarszaak en nog andere zaken. Daarbij heb ik een weduwepensioen uit eigen land elke maand toegestuurd. Mensen die in mijn geval zijn zullen zeggen ,het is een superland om hier te leven. Vind ik trouwens zelf ook. Maar , je moet geld hebben. Als je moet leven zoals de turkse mensen met een laag inkomen en geen zekerheid is het voor jonge mensen hier moeilijk te overleven. Zie ik hier ook dagelijks gebeuren. En zoals anderen schrijven, in de toeristissche streken is het vechten en knokken en de één bedriegt de ander om te overleven.
Dus jongeren raad ik altijd aan denk goed na eer je de stap zet hier te komen wonen en werken. als je ouder bent en je hebt een beetje geld dan is het wel een paradijs. Ik zelf kom nooit naar mijn land terug, ik woon hier heel graag en heb een zeer fijn leven. Een leven die ik in eigen land nooit zou kunnen permiteren.
Mensen van mijn leefdtijd die hier komen wonen vinden het allemaal naar hun zin, maar jongeren is hard om te overleven. Turkije heeft goede en slechte kanten. Je leert het pas kennen in de kalmere wintermaanden,dan pas ook weet je hoe je kan overleven, als de zon buiten schijnt lijkt alles anders ,want ook hier krijgen we regendagen en dan lijkt Turkije ook anders.
Aan ieder zijn keuze,
groetjes uit mijn geliefde Kusadasi,
franka

Ik ga naar Turkije…
Ik ga naar turkije… :stuck_out_tongue:
Ik ga naar turkije…
Ik ga naar turkije…
Ik ga naar turkije…
Ik ga naar turkije…
Ik ga naar turkije…
Ik ga naar Turkije… :smiley:
Ik ga naar Turkije…

JIPPIEEEEJJJJ =)

Ik denk dat ik dream job heb gevonden!!!
Ik hoop dat het doorgaat!! Dus mensen, cok tesekkur ederim voor alle leuke berichten en als jullie niets meer van mij horen dan weten jullie waar ik ben…
cok selamlar… kendine iyi bak
optum optum
Gunes :smiley: :stuck_out_tongue:

Merhaba franka, cok tesekkur ederim voor je leuke berichtje, zoooow ik vind het echt leuk om te horen dat je al 9 jaar in turkije woont en dat het je goed bevalt… Ik zou mijn moeder dus alleen naar Turkije moeten sturen met haar geld enzo…Dan zou ze een prachtleven hebben :smiley:
Ik zelf ben nu bezig met een baantje in toerisme, als entertainer in een hotel voor de komende drie maanden. Ik hoop zo erg dat het gaat lukken en misschien zit ik volkgende week wel in het vliegtuig!!
Maar helaas zit ik neit in jou buurt anders zou ik wel even lekker komen kletsen… ik ga nu snel met benim kopek naar buiten want die zit te piepen… <_< groetjes, kendine iyi bak… Gunes

Hai Franka, :lol:

Nou je hebt hier dus echt een goed punt!Het is ook echt zo,oudere mensen die veel geld te besteden hebben leven hier ook in een paradijs!Waarom?Omdat zij niet keihard hoeven te werken in de hitte om te overleven, geen geldproblemen kennen, en niet zoveel te maken hebben met de jongere generatie hier.Als je hier als jongere komt wonen zonder geld te ontvangen uit je eigen land word je net zo behandelt als de Turkse bevolking hier,en verdien je net zo weinig als hen.En wat je ook zei,het leven is hier kei en keihard en overleven is ook erg moeilijk.Je kunt niemand vertrouwen en er zijn hier constant ruzies om geld.Nu staat Güneþ hieronder bv te springen dat ze een baan hier heeft gevonden,doe dat nou niet.Probeer het maar denk even goed na en realiseer je dat het geen leuke vakantie wordt maar keihard werken!En vaak ook eenzaamheid want niemand geeeft een ene reet om elkaar hier en aan het begin lijkt iedereen aardig en je vriend maar na een paar maanden kom je erachter dat ze dat niet zijn.Bovendien als je hierheen komt zonder enig fatsoenlijk woord Turks te spreken is het nog moeilijker Güneþ,met kendine iyi bak en nasýlsýn kom je hier echt niet ver en daar raak je erg gefrustreerd van.Mijn Turks is nu redelijk goed maar soms wou ik dat ik het niet verstaan kon.Waarom?Omdat ik nu pas hoor hoe verrot het hier is en hoe mensen achter je rug om praten en hoe ze over andere mensen praten en wat voor een taal er af en toe uitkomt.Hoe vaak kom ik niet ergens binnen dat ze dan in het Turks zeggen wat moet zij hier hee wie is die toerist nou weer,gewoon waar ik bij sta.Nu kan ik ze wel uitbokken en schrikken ze ook vaak omdat ze dachten dat ik geen Turks sprak,maar denk er maar eens over na hoe gemeen mensen over je praten waar je bijstaat en je verstaat gewoon niet waar ze het over hebben…daar word je gefrustreerd van.En dit is maar een klein voorbeeld van vele vervelende dingen die ik hier dagelijks meemaak.Ik zou tegen de oudere mensen willen zeggen dat het een goede keus is om van je pensioen hier te komen wonen,maar tegen de jongeren zou ik zeggen blijf toch lekkere in Nederland.Franka bedankt voor je verhaal en heel veel succes!Güneþ ook alvast veel plezier maar wees asjeblieft niet naief en herrinner wat ik allemaal gezegd heb…XXX

Roasanne,
Daar zeg je nu eens echt de waarheid over de turken die achter je rug praten.
Gelukig zoals je zegt weet en verstaat de toerist niet wat ze van hen vertellen.
Ik woon hier dus lang genoeg, maar zeg altijd dat ik geen turks versta of spreek.
Mijn personeel weet in hoever ik hen versta , hoe dikwijls ik hen erop moet wijzen dat ze moeten opletten wat ze zeggen omdat sommige toeristen echt toch iets van turks verstaan, verschieten ze dan dat dit mogelijk is. Een klein voorbeeld, veel toeristen leren tellen in het turks, je gaat een winkel binnen en vraagt de prijs, dan zitten ze onder elkaar een prijs af te spreken en denken dat wij het soms niet verstaan ,dan is het echt vervelend als je een ander bedrag hoort dan wat ze je antwoorden in een andere taal.Dan stap ik gewoon die winkel buiten en ga er nooit meer in. Zijn ze geschrokken waarom. Dan zeg ik gewoon in het turks terug dat ze grote leugenaars zijn en een paar mooie turkse woorden erbij. Dan pas zijn ze geschrokken. Daarom toeristen die hier komen of mensen die hier willen komen wonen moeten zeker de getallen leren, heel belangrijk om in prijzen niet bedrogen te worden. Zoals je zegt het is soms beter niet te verstaan wat ze allemaal vertellen, want echt turken roddelen een ganse dag en iedere toerist die langskomt word gekeurd. Soms moet ik er wel mee lachen hoe ze over mensen praten. En dan denken toeristen nog ,wat zijn ze lief terwijl ze terplaatse uitgelachen worden. Zoals je zegt, het is een mooi land maar wees op je goede. Maar mij kennen ze hier allemaal en heb gelukkig respect kunnen afdwingen en ik probeer ze ook een beetje beleefdheid bij te brengen. Ook hoe ze de mensen aanklampen en binnentrekken, langzaam maar zeker lukt het toch mijn eigen partners en personeel te overtuigen.
Elke avond probeer ik hen een paar zinnen in het frans en nederlands te leren maar in de beleefdheidsvorm en ook weten ze goed wanneer ze nog in het turks mogen praten wanneer er een klant aanwezig is. Ik zeg altijd als we samen zijn spreken we altijd in een taal die de klant verstaat en geen turks onder elkaar en zo win je meer vertrouwen van de klant. Maar niet iedere turk aanvaard het. Maar er zitten ook echt lieve mensen tussen,in de dorpen heb je het meeste respect en ze doen alles voor U. Het is hier in de badplaatsen nu eenmaal zoals je zegt, vechten om te overleven. Jongeren hebben het echt moeilijk,zowel als buitenlander of als turk. Daarom mijn eigen dochter is ook met een turk getrouwd , ik heb 2 schatten van kleinkinderen maar ze wonen in Belgie en niet hier. Ze komen wel op verlof, maar ik vind ook dat ze beter in belgie opgevoed zijn dan hier en later kunnen ze dan kiezen. De taal spreken ze toch al.Ze worden 2 talig nederlands -turks opgevoed,als ze in verlof komen kunnen ze hier goed met de kinderen spelen door hun turkse taal, en met de toeristen kinderen dus ook geen probleem door hun nederlands. De andere talen leren ze ook wel op school. Daarom ik blijf wel hier wonen, maar mijn dochter blijft wel in Belgie wonen tot…ik zie wel wanneer ze zin hebben terug te komen.
Maar ik ben gelukkig hier en denk er nog niet aan terug te gaan.
Groetjes uit Kusadasi,
Franka

Merhaba,

Ik ben net zo als jij ook helemaal gek op turkije en ik ben er maar 2 keer geweest maar ga binnekort weer! Ik heb dus ook alleen maar turkse vriendjes gehad en heb alleen maar turse vriendinnen. IK ben ook bezig met een turkse curcus en ben zo verslaafd dat telekens als ik maar weer een nieuwe boek van turkse lessen kan vindne koop ik het.

Toen ik op vakantie was daar in alanya voelde ik me echt thuis. Ik heb al de bijnaam turkish flavour gekregen van mijn turkse vriendinnen en vrienden. IK ben zelfs zo erg dat ik geen nederlands eten lust maar wel turks eten.

*Ik luister ook naar turkse muziek. Ik vind het echt geweldig of ik het nu versta of niet. :wink:

Dat ik zo gek ben van turken en turkije dat is niet zo maar in 1 keer komen opduiken. Dat is al van kleins of aan geweest. maar ik vind het echt niet erg dat 8ik zo turkije verslaafd ben! Meestal denken mensen ook dat ik turks ben omdat ik me vaak ook turks kleed. en omdat ik donker haar heb.

nou is dit voldoende informatie. Zoals je ziet echt een wannebe turk. :smiley:

hallo allemaal

Ik heb ook echt last van het Turkije-virus. Het begon jaren geleden met een Turks vriendje, dan kom je in aanraking met het land, de cultuur en de taal. Sinds ik naar Turkije op vakantie geweest ben wil ik nergens anders meer heen. Ook volg ik al 4 jaar Turkse les op een volksuniversiteit (24 x 1 1/2 uur per jaar), de grammatica van het Turks heb ik dus wel onder de knie, maar heb helaas nog een te kleine woordenschat (en mijn talenknobbel ontbreekt). Ik ben nu begonnen met het lezen van een Turks kinderboek. In Nederland heb ik mijn Turkse “familie”, dan wel geen bloedverwanten maar het voelt wel hetzelfde. Ik wil later ook het liefst in Turkije wonen, ik heb niet echt een band met Nederland ondanks het feit dat ik hier geboren ben. Ik zou ook graag in de zomer een paar maanden in Turkije gaan werken…om er alvast van te proeven zeg maar…dat lijkt me een geweldige ervaring. Het probleem is alleen dat ik een nagelstudiootje heb en ik dus niet zo maar weg kan. Maar ik overweeg het wel om ermee te stoppen. Nu ben ik nog jong en ongebonden.
Rosanna, ik vind het echt rot voor je dat het leven in Turkije je tegenvalt. Ik hoop voor je dat het beter gaat worden. Ik heb er zelf in ieder geval echt wel bij nagedacht dat het niet hetzelfde is al vakantie…maar juist hard werken in de hitte. Ik zal ook niet zo hals over kop gaan emigreren, ik wil zeker wel wat financieele zekerheid hebben. Maar de wil is erg sterk.

selamlar

Hallo lieve mensen, ik wil even duidelijk maken dat ik niet voorgoed vertrek naar Turkije hoor, ik ga deze zomer daar werken als entertainer voor de kleintjes in een luxe hotel. Ik weet heel goed wat me te wachten staat en ik heb me al aardig voorbereid. Ik heb er zoooooo veel zin in, lekker een beetje ervaring op doen en het is ook goed voor mn algemene ontwikkeling. Dankje voor je zorgen Rosanna, maar dit is nog niet het echte werk wat ik ga doen. Ik kom terug hoor!! En mocht ik ooit in Turkije gaan wonen ga ik wel alleen als ik de zekerheid van een goede baan heb.

Lieve Mootje en turkije-fan, bedankt voor jullie leuke reactie ik voel me nu iets minder onbegrepen en het lijkt me leuk om eens met jullie te msnnen. mijn msn is kapakkizi@hotmail.com
Kunnen we lekker kletsen, en ik kan jullie vertellen hoe het is in turkije als ik volgende week daar zit!! hey als jullie nog een baantje voor deze zomer willen? kijk eens bij het topic: werken als entertainer. Via dit bedrijf of hoe je het wil noemen heb ik mijn baantje vandaag geregeld. Echt super!!
nou, tot msnse want ik ben bijna weg en zal niet meer op dit forum komen denk ik. heel misschien wel.
groetjes knuffels Günes :smiley:

Ik heb trouwens nog een vraagje; ik heb een ticket nodig van eindhoven-Antalya voor ergens volgende week, zonder hotel en het liefst een enkeltje. Weet iemand waar ik het beste kan kijken op internet? Het is echt dringend … kusssss en gr Günes

hotticket?

www.komfly.nl

ben de Türkiye çok seviyorum. Ben de Türkçe öðreniyorum ve kadar Von Türkiye’de Türkçe öðrenmek gidiyorum, 1 aðustos’dan 26 aðustos’ya. Ve, belki, eylülde Leiden Üniversite’de Türkçe öðrenmek gidiyorum.

allahýþmarladik