Oo ik denk je vertrekt halsoverkop en blijft hier wonen zonder enige voorbereidingen!Als je 3 maanden komt is het net leuk ik want na een paar maanden ben je doodop!Kom je in Alanya werken of ergens anders?Laat me even weten wat je plannen zijn!groetjes Rosanna
hahaha jah ik heb er super veel zin in…ik zit straks waarschijnlijk in dit hotel: www.botanikhotel.com.tr dat ligt tussen side en Alanya. owe ja mijn msn adres had ik al doorgegeven of niet? kapakkizi@hot… tot snel dan!!
owe ja nur, thanks voor de tip… ik ga meteen kijken op internet! Ik moet echt opschieten, ik moet dinsdag weg! maja, ik kom later weer terug, even wat dingen regelen. Ik moet ook nog een bikini dr bij en paar andere nuttige dingen dus vandaag moet ik ook nog de stad in ! haha
ooooow ja, nur, leuk dat je turks gaat leren enzo, je kan het al redelijk geloof ikhe, I wish i could speak Turkish too snik snik maar ik blijf mijn best doen. ik hoop dat ik wat opsteek van deze drie maanden daar. groetjes en knuffel Günes
ik weet precies wat je bedoelt…ik ben ook helemaal weg van turkije.
het is gewoon een schitterend land
ik zou er ook heel graag willen wonen, en ben ook de taal aan het leren.
ik vind alles aan turkije geweldig!!
groetjes
filiz
ps mijn e-mail adres is f_spronckie@hotmail.com ik kan echt uren over turkije praten duss melt maar aan :rolleyes:
leuk dat je er naar vraagt…ik heb echt een super vakantie gehad!!
heel leuk animatie team wat je de hele dag bezig hield, s avonds leuke shows.
ook de markt in manavgat was weer heel leuk en het winkelen in side zelf ook.!! bijna overal waar je komt wordt je turkse thee of iets anders aangeboden…ik vind het heerlijk om in turkije te winkelen…
het hotel was echt heel groot en super mooi…met een beetje geluk ga ik in oktober terug
de turkse taal leer in aan de hand van loi thuistudie…je krijgt boeken thuisgestuurd met cd’s waar de uitspraken opstaan. erg handig is dat. je kan luistren zo vaak je wilt (wel nodig want ik versta het vaak de eerste keer niet).
verder vraag ik in turkije veel aan animatirs enzo waar ik mee praat, wat is dat en hoe zeg je dat??? ik ruil voor nederlands helpen ze je graag hahaha
wel echt leuk dat je een maand naar turkije gaat…ik ozu graag met je mee gaan!!
het is idd soms wel moeilijk om er aan te beginnen…
er zijn soms ook weken dat ik niks doe…daar erger ik me later dan dood aan.
in wat voor een klas zit jij dan…? zou je hier meer info over willen geven…ben wel erg benieuwd namelijk!!
ha ik was dus deze topic kwijt dus kon even niet antwoorden, maar heb hem gevonden.
nou ik wilde al heel lang voor iets langer dan een week ofzo naar Turkije.
In september 2004 ben ik begonnen aan een conversatiecursus Turks aan de Volksuniversiteit (ik was al bij de NHA begonnen maar te weinig discipline)!!!
Daar hadden we het een keer over Tomer Universiteit in Turkije. Dat is een soort volksuniversiteit, met taalcursussen. Dus ben wezen zoeken op het net.
www.tomer.ankara.edu.tr
dat is de website. na wat rondgekeken te hebben, trok het me zeker heel erg, dus ik heb gemaild naar ankara (het adres staat daar ergens op de site) voor meer informatie. Dat kreeg ik meteen de volgende dag, dus alles goed gelezen.
Toen heb ik de aanmeldingsformulieren naar haar toegestuurd. Toen ze dat ontvangen had heb ik mijn aanbetaling overgemaakt en ik kreeg van de week een brief met mijn inschrijvingskaart. Dus ben er nu helemaal klaar voor.
de cursus kost 240USD. ik zit nog bij een gastgezin en dat kost 350USD. zij regelen dat verder voor je. Als je zelf onderdak wilt zoeken kan dat ook. Maar bij een turks gezin leer je de taal veel sneller als je daar de hele dag zit.
Ik ga een 4 weekse cursus doen van 1 augustus tot 26 augustus. Dan krijg ik van 9-13 les, 5 dagen in de week, dus de rest van de tijd ben ik vrij.
Je moet gewoon even op die site gaan kijken. Ik ben nu een lijstje aan het maken met wat ik allemaal nog moet, dus verzekering???, visum (ga ik 18 mei halen) en vaccinaties e.d… ik leef er echt helemaal naar toe, heb er zo’n zin in en het duurt nog veels te lang…
@ Rosanna. nasil gidiyor kiz?? iyiyim, burda cok soguk. ben turkiye’ye gitmek cok istiyorum. suanda hava guzel mi?
simdi calisiyorum, bir sirkette sekretar, sirket asya yukare 60 insan calisiyor.
3 hafta sonra, izmir’e gidiyorum, cok cok güzel.
dün erkek arkadasimle konustuk, o beni geliyor bodrum’a, cok güzel, 1 hafta haziranda beraberiz olmak. ben ona cok özlüyorum suanda. hergun ona düsunuyorum, ben onla olmak cok istiyorum, beraber cok konusmak. bilmek istiyorum nasil o dusunuyor.
ben merakliyim nasilsin. sen cok is var simdi?? umarim iyisindir !
hoscakal ve kendini iyi cok bak
selamlar hollanda’dan.