ehhh welk forum?
@nur wat is er dan speciaal aan die digibox, bij ons in belgie bestaat er enkel telenet en belgacom. Je kan wel extra zenders aanvragen, maar dat is dan meer sport, travel,…
@bloem beter 25 woordjes dan geen é. En ja herken mij daar ook in, alles proberen in het turks te zeggen. allé toch hetgeen je kent natuurlijk. Zoals we bv op café gingen vroegen we iki bira. Die garcons keken verbaasd naar ons en toen viel onze frank.
ehhh geen idee, maar wij konden uit allerlei pakketten kiezen… turks, turks + ander buitenlands, sport, bla bla bla… ik heb turks gekozen en vriendlief zit nu de hele dag allerlei nieuwszenders en discovery zenders te kijken… ![]()
bij welke maatschappij hebben jullie digibox aangevraagd
@ bregje, hier ff lezen
wij zitten bij casema maar dat is de enige maatschappij die dat bij ons doet… maar jij woont toch in belgie? ik nml in noord-holland ![]()
@ja idd en k geloof niet dat we dat hier kunnen, nu ja mijn vader heeft een schotelatenne en de vriend van mijn moeder ook. dus als ik wat verder gevorderd ben, kan ik daar terecht en ondertussen blijf ik maar kijken naar asmali konak. tenminste als ik niet slaap val zoals deze middag
het is juist heel belangrijk zoveel mogelijk turkse tv te kijken, muziek te luisteren als je die mogelijkheid hebt, want zo leer je het echt sneller, zelfs al ben je maar een beginner!
@nur bedankt voor de tips. Turkse muziek beluister ik elke dag. En moet toch eerlijk toegeven dat ik al hier en daar een woordje versta. Welke turkse zenders bekijk je dan.
ehhh, trt, show tv, atv, en nog zo een stel die ik heb… altijd handig voor het luisteren ![]()
Hallo,
Wat leuk om jullie verhalen te lezen. Ik ben een turkse vrouw en kan perfect turks. Ik ben getrouwd met een belg dus kan ik ook perfect Nederlands. Ik werk in het onderwijs.
Wij hebben twee dochters, die kunnen geen Turks. Ik zou graag mijn dochters naar een gastgezin sturen in Turkije. Vanaf welke leeftijd kan jij met Tömer reizen?
Hallo Simge,
misschien een beetje nieuwsgierige vraag, maar heb je als turkse vrouw geen familie in turkije zelf waar je je kinderen naar toe kunt sturen voor een lange vakantie of zo .
Is , niet dat ik een gast gezin niet goed zou vinden, toch betrouwbaarder .
Beste,
Mijn ouders wonen hier. Verre familie wil ik hiermee niet lastig vallen. Ik wil een gezin met ervaring. Eigenlijk wil ik met mijn kinderen voor één maan of twee naar Turkije gaan om hen de cultuur en de taal te leren (ter plaatse), het is anders dan hier in Belgie vind ik. Ik zoek dus een verblijfplaats voor ons.
Wij wonen in een klein dorpje waar geen Turken wonen (jammer genoeg), wel rustig en mooi omgeving voor de kinderen! Daarom hebben onze kinderen heel weinig contact met de Turkse mensen. Ik zelf ken heel weinig Turkse mensen, heb geen zus of broer. Enkel mijn ouders.
Bedankt voor jouw reactie.
Gr,
Simge
http://www.tomer.ankara.edu.tr/ neem hier eens een kijkje misschien?
als je kind in een gastgezin zit, is het vaak familie van een van de docenten daar. Ik heb bij tömer in een gastgezin gezeten en zat bij een docente engels en haar moeder in huis. Super gezellig, ik heb er nog contact mee.
Bedankt,
Groeten,
Simge
hey ! Is er zo een talenschool in Izmir (of in die buurt) ? Zou in de toekomst ook Turks willen leren. Hoe meer info ik over alles vind hoe beter. Alvast bedankt
xxxxxxxxx
Hallo Nur,
Ik heb je verhaal gelezen over Tömer. Ik zou zelf heel graag een maand in de zomervakantie naar Antalya gaan om Turks te leren, via Tömer. Ik heb op de site gekeken maar eerlijk gezegd snap ik er niks van.
Waar kan ik lezen wat de cursus in houdt, wat het kost en hoe ik me aanmeld?
Ik hoop dat je me kan helpen!
Groetjes, Lisette.
Ik denk niet dat Nur je snel kan helpen, ze is al lang niet meer op de site geweest.
De topic waarop je reageert is ook al oud maar wie weet is er iemand anders die weet wat de cursus in houdt.
hoi, volgende jaar wil ik gaan naar tomer voor een maand. weet iemand waar kan ik meer informatie krijgen over verblijven in guests family’s?