ik hoop dat ik t goed op pik tijdens deze zomer!
ik kan wel al heel wat begrijpen als mijn vrienden turks praten met elkaar. kan iig wel al vaak begrijpen waar ze over hebben
vind t zonde en vaak ook zooo duur om een cursus te doen want ik weet van mezelf dat ik die discipline toch niet heb om t vol te houden, vooral zoān thuiscursus!!!
mijn vrienden praten voornamelijk turks als ik erbij ben want ze vinden dat ik t toch maar eens moet leren!!!
Merhaba,
Sinds een half jaar volg ik een cursus turks bij de volksuniversiteit in Leiden. Beginners uiteraard. Het gaat best wel goed, maar de hoofdzaak is dat ik het gewoon zo onwijs gaaf vind om het te leren. 1 Avond in de week hebben we les en tis dan echt zo gezellig. We hebben dan ook een kei van een lerares. Ze is zelf turkse en tussen alle lessen door verteld ze ook erg veel over de turkse gebruiken e.d. Ik ga er volgend seizoen zeker mee door. Als we in april weer naar Turkije gaan, zal blijken of ik iets geleerd heb(vast wel). Maar in de praktijk leer je een taal vaak wel t beste.
Nou ja, we zien wel. Ben in elk geval blij dat ik eraan begonnen ben.En Kadir, als ik in de buurt van Rotterdam had gewoond was ik vast en zeker bij jou terecht gekomen. Succes nog!
Hey Nur, leuk je weer eens te zien hier! Ja, ik zal Ahu vanavond de groeten doen. Haar zus is hier op vakantie en die komt mee vanavond, dus dan moeten we wel turks praten met haar! Zal wat worden haha.
Fijn dat je verbouwing bijna klaar is (las ik net op een ander topic). Heerlijk genieten nou van je mooie nieuwe keuken en andere nieuwe dingen.
Merhaba=Hallo
goedendag= iyi gunler
eetsmakelijk= afiyet olsun
ik= ben, jij=sen, hij/zij=o, wij=biz, julie=sizler, zij=onlar
nogmeer
eigenlijk moeten we een netwerk opbouwen wie turks wilt leren en wie nederlands wilt leren om makelijk te communicerenā¦
NIET handig?
Kan het dan wel in Alanya, toen ik er in 2005 zat, kon het volgens mij namelijk (nog) niet.
Ik vond het helemaal niet moeilijk. Maar ik heb een talenknobbel en studeer nu ook Turks aan de universiteit hier omdat ik het zoān mooie taal vind. Het begin vond ik erg makkelijk! Maar dat is natuurlijk voor iedereen anders.