Turkse taal leren

hey nur zou jij een site of iets anders weten waar je oefeningen kunt maken op de turkse grammatica.

nopes… wat voor oefeningen zou je willen dan???

ik kan eventueel wel wat regelen/maken, maar dan moet je me maar even een pm sturen of mailen!

heeey sorry dat ik laat reageer.maar ik heb een paar nummers die ik graag vertaald zou willen hebben…
Ayrilmaliyiz van dogus
kiyamam van dogus
Rafet ElRoman22 - Bana Sen Lazimsin

dank je wel…als je het via email wilt sturen dat mag ook.vraag maar dan me email dank je wel alvast
xxx selina

stuur me maar een pm met je email en als je hebt de songteksten!

me email is [EMAIL=“waterlelie2001@hotmail.com”]waterlelie2001@hotmail.com

voeg me maar toe als je wilt.
gr selina

Goedemiddag,
Ik weet niet goed waar ik moet beginnen. Ik heb turks geleerd door zes maanden in turkije tussen de turkse mensen te zitten. Ze konden geen engels alleen Arabisch Turks en Koerdisch. Vooral in het begin klinkt alles raar. En vraag je je zelf af hoe kan ik dit ooit leren. Maar hoelanger je er mee bezig bent hoe meer je het hoort hoe gemakkelijker dat het word.
Ik zou wel heel graag meer Turks willen leren. Ik kan me zeker verstaanbaar maken. Met alle dingen die er in huis zijn of gedaan kunnen worden. Of als ik naar de market moet. Ik wil meer. Dit zijn alleen feitelijke alledaagse dingen. Maar ik kan nooit echt over gevoel praten bijvoorbeeld en dat echt uitleggen. Ik vroeg me af of iemand misschien een cursus tweede hands te koop heeft. Want zo rijk ben ik niet. Ik heb namelijk al gezien dat nieuwe cursussen best prijzig zijn. Kan iemand mij helpen?
Alvast bedankt.
Groetjes Anne

Hallo Anne,
allereerst moeten we weten hoe je niveau is. er zijn wel paar cd’s om je woordenschat en uitspraak te verbeteren. Er is groot verschil tussen Nederlandse en Turkse grammatica.
wer spreken er nog over.
groetjes

ik weet niet precies wat mijn niveau is. ik ken de woorden van dingen die in huis zijn meubels bestek etc. en over eten en groentes. een beetje de dagelijkse dingen eigenlijk. zou je me kunnen helpen?

Ja, ik wil graag helpen,

Beste Cursus Turks in NL

www.turksecursus.nl

Je kan misschien ook in jouw woonplaats meedoen aan een cursus van de volksuniversiteit. Daar heb ik nu ook een basiscursus Turks van 20 lessen gevolgd. Dat werkt toch beter dan thuis met een cd-tje leren. Ik ga in juni een cursus doen bij Tömer in Alanya voor 4 weken. Ik hoop dat ik dan wat makkelijker ga praten. :slight_smile:

Hoi,

Ik wil ook heel graag beginnen aan een cursus turks. Weer iemand wanneer de cursus turks in breda begint? Ik zou dan eind dit jaar kunnen beginnen aan de volksuniversiteit… Heeft iemand de cursus Turks gevolgd in Breda? Hoe was dit? goed bevallen?

groetjes anna

ik heb nu iets gevonden via het NHA. ik heb eigenlijk alleen nog informatie gekregen maar zit er wel over te denken de cursus te bestellen. het is een zelfstudie cursus. als het niet bevalt mocht je het binnen acht dagen terug sturen. het fijne is dus wel dat je het van te voren ik kan kijken.
meer informatie op www.nha.nl
als je snel wat meer info wil pm dan even. want ik heb hier prijslijsten etc. ook.

Hoi,

Ik heb net even gekeken naar de site van de NHA. Die klinkt ook wel goed. maar hoe lang duurt precies de beginnerscursus? is hier iemand die het al heeft gevolgd?

Kan je zelf bepalen hoe lang je erover doet.

je bepaald zelf hoe lang je erover doet inderdaad, in het boekje staat twaalf maanden als je een gemiddeld tempo doet van vier lessen per maand een les is ongeveer drie tot vijf uur. dus als je ongeveer twintig uur in de maand aan de cursus besteed doe je er 12 maanden over. je kan sneller of langzamer net wat je uitkomt. ook kun je een combinatie doen, beginners en gevorderden cursus dan rekenen ze op een gemiddelde van vijftien maanden.

Okee, thnx voor het antwoord :slight_smile: Ik denk toch dat ik dan in Breda gewoon aan de universiteit zelf die studie ga volgen, lijkt me handiger voor mijzelf dan een thuisstudie