Sorry turkijelover, het is vast goed bedoeld, maar of je begrijpt het niet of je heb m’n vorige post niet goed gelezen. Vooral wat betreft mijn dochtertje. Ik wil niet bot overkomen, maar ik kan op deze dingen niet normaal reageren, omdat ik zulke opmerkingen niet zo respectvol vind. Sorry dat ik het zo direct zeg en ben echt geen bot mens hoor en ik snap dat ik m’n leven niet duidelijk hier uitgebreid kan omschrijven en het een vertekend beeld kan geven, maar ja ik ga misschien snel, maar so what? En nee…ik ben geen seconde bang om hem kwijt te raken om toch maar even antwoord te geven. En nogmaals, vergelijken met ex-askim is appels en peren dus is overbodig. (Ben niet boos hoor voor de duidelijkheid) ![]()
@civciv, het sparen is nogal oneerlijk verdeeld. Ik spaar, zelfs hier met het kleine beetje salaris dat ik krijg. Maar hij geeft al zijn geld aan zijn ouders. Als wij ergens iets willen gaan drinken of zo vraagt hij daarvoor geld aan zijn ouders. Toen we net een relatie kregen was het verhaal over 2 jaar gaat mn vader met pensioen, ben ik klaar met school ga ik in dienst en kunnen we daarna aan een leven samen beginnen. Nu bijna twee jaar later haalt hij zijn opleiding niet, duurt het ander half jaar langer voor zijn vader met pensioen gaat zijn ze verhuisd en is er een auto gekocht. Sorry als hij dan zegt dat zijn familie altijd voor mij zal gaan dan maak ik keuzes die goed zijn voor mij. Waar kan ik beter wacht en hier Waar ik op mn plek zit, of in Nederland waar ik me niet goed voelde. In mijn ogen was hierheen komen de snelste manier om samen te zijn. Iedereen vraagt mij hier ook waarom komt hij niet deze kant op. Met wat we samen kunnen verdienen kunnen we nu prima leven.
@deniz ik vind je reactie naar Turkije lover overdreven ik sluit me bij haar aan. Je gaat Enorm snel en ik zie hier en op fb dingen die in mijn ogen niet kloppen en waardoor alarm bellen gaan rinkelen.
Een hoofddoek na 2 dagen en nu verdiepen in het geloof,verkeerde volgorde als je het mij vraagt. Hij heeft het niet gevraagd misschien, maar heeft hij ook niet gezegd dat je veel mooier bent met?
Trouwen voor de imam omdat aanraking zondig is maar enorm groot op fb zetten als er een klein vermoeden is dat je zwanger bent. Krom en totaal tegen het geloof in!
Ja dit is niet wat je wilt horen en misschien ook niet wat Lisatje wil dat ik hier schrijf (sorry daarvoor Lisa) Maar ik vind het laag hoe je nu met haar omgaat. Niet geloven dat iemand die je voorheen iedere maand zag in het ziekenhuis ligt? Je askim hele nare berichtjes laten sturen die hij echt niet zelf heeft geschreven en waar jij niks van af wist? Maak dat iemand anders wijs, dit bijna perfecte Nederlands komt echt niet van een vertaal site.
En dan het onderwijs van je dochter. Hebben jullie de komende jaren duizenden euro’s per jaar voor een privé of internationale school? Of ga je haar de schok van haar leven geven en naar een staats school sturen? Ooit binnen geweest? Ik kom er iedere dag. 40 kinderen op elkaar gepropt in een lokaal. Hier hebben de leerkrachten fluitjes om ze stil te krijgen! Totaal geen aandacht voor het kind alleen maar om de lesstof zo snel mogelijk erin te stampen, leerkrachten die boos! Worden op kinderen die iets niet kunnen of niet snappen. En dan nog de bergen huiswerk, in de eerste week van de eerste klas meer dan 60 regels met de letter e schrijven. En nu ze eenmaal kunnen lezen is het echt niet alleen maar gezellig lezen hoor. Want na het lezen mag je het voorlezen en schrijven ze gewoon.het boekje over.
Nee ik wil je niet kwetsen ik wil je ogen openen. En denk dan ook even aan wat summie hier schreef over haar ex,dat je niet zomaar meer los komt uit een huwelijk dat voor het geloof is voltrokken.
Heb je je askim al eens tegen gesproken? Wat gebeurd er dan?
En nee ik hoef geen beledigende berichtjes van hem te ontvangen want dat raakt mij niet.
Moest er even uit zo op de vroege ochtend,
Hier nog het zelfde.
Kinderen een dagje vrij bovenbouw heeft toetsen.
Fijne dag en bedankt voor alle knuffels.
@Miloutjuhh: Tuurlijk mag je mijn reactie overdreven vinden en mag je het met anderen eens zijn. Geen probleem, dat veranderd mijn keuzes niet. Ik snap dat anderen onze snelheid niet begrijpen en dat geeft ook niet. Wij voelen ons er goed bij en zijn gelukkig. Wat mijn dochtertje betreft was ik aardig duidelijk in dacht ik. Maar nogmaals…Zij is mijn prioriteit en er ging niks gebeuren voordat zij goed terecht kom, zowel schoolmatig als derest om haar leventje heen. Ook heb ik gezegt dat ik daarvoor eerst zelf wilde zien op wat voor school ze terecht zou komen en hoe dat zou gaan. Dit heb ik eerder ook zo beschreven, dus ga ik dit onderdeel voorbij wat belangrijkste voor mij is? Niet dus. Je info over die staatsschuld wist ik niet, dus dat is fijn om te horen als klinkt 60 kinderen in een klas met een fluitje voor mij inderdaad alles behalve positief. Maar daarom gebeurd er ook niks voordat ik het met een gerust hart kan doen wat haar betreft.
Wat hoofddoek betreft was mijn eigen keus en niemand heeft het me gevraagd. Ja aşkim heeft gezegt dat hij het me mooi vond staan, maar niet mooier als ik het niet draag. Het is voor hem om het even en maakt hem dus niks uit. Ook de koran heb ik gekocht en gelezen buiten zijn vraag en weten om…ik koos er dus zelf voor en voel me er goed bij.
Wat Lisa betreft…Ik ben niet iemand die slecht zal praten over iemand tegen anderen. Zelfs niet als ik zoveel terechte dingen vertellen kan en ik na alles wat ik gedaan heb in m’n rug gestoken word. Ook dan kies ik er voor om niet een ander omlaag te halen of wat dan ook. Enige wat ik zeggen kan is zie en vind maar zelf uit. Eerlijkheid is voor mij belangrijk en ik kan er veel over zeggen waarom dit en waarom dat, maar dat ga ik niet hier en het openbaar over wie dan ook doen. Als je tegen elkaar zegt van elkaar te houden en na dat berichtje waar je het over heb nog steun zoekt en krijgt bij die persoon (bij mij dus) en ik er nog met liefde voor je ben ondanks alles en nog gestoken word omdat het niet naar zin ging, dan heb ik er niks over te zeggen. Even over het algemeen gesproken hè, want nogmaals, ik wil niet iemand zijn die slecht praat in het openbaar over iemand en dat ga ik ook niet doen ook al kan ik een boekje open gooien. Waarheid komt altijd boven water, dus ik maak me niet druk. Keuzes waar je in geloof kies je zelf. En beledigde berichtjes? Ik ben 32 en geen kind meer, dus geloof me maar dat er heel wat moet gebeuren wil zoiets plaatsvinden. Niet omdat ik kritiek krijg hoor, dat is niet erg ![]()
Wat huwelijk via imam betreft…ik moet eerlijk zeggen dat het in mijn oren onschuldiger klonk dan trouwen voor de wet. Jij noemt een verhaal van Summie…ik ben bang dat die mij even niet bij staat, maar uiteraard wel oren naar heb, want eerlijk is eerlijk, als je het zo zegt heb ik er misschien minder informatie over dan ik dacht wat dat betreft dan.
Oh en test is negatief btw
Fijne dag allemaal! ![]()
Deniz ik schrijf later effe mijn verhaal.
Een knuffel voor alle meiden!!
@deniz ik heb nergens geschreven dat je iets van hem moet maar ik vind je keuzes en volgorde vreemd, en voor wat ik van het geloof weet er tegen in gaan.
Ik heb hier niemand naar beneden gehaald en ook Lisa heeft niemand maar beneden gehaald. Ze heeft geen slecht woord over jou geschreven aan mij alleen dat ze het er moeilijk mee heeft wat er gebeurd is. Iemand die schrijft over jou redden van de hel vind ik heel erg ver gaan. En krijg ik hele nare ideeën bij. Hij zegt dus eigenlijk dat jou leven voorheen totaal fout was! En daar mee bedoeld hij echt niet je alleen ex askim hoor! Ik kan er niet bij dat iemand van 32 met een kind zulke ingrijpende beslissingen in 4 maanden maakt.
@summie zou jij jou bevindingen over huwelijk voor het geloof hier of privé met deniz willen delen.
Zooo goedemorgen,
Even los van alles hierboven. Een imam nikah is niet rechtsgeldig. Voor de moslims heel belangrijk maar wettelijk zit je nergens aan vast. Je hoeft ook niks te tekenen o.i.d. je kan het vergelijken met een inzegening in de kerk.
@summie zie jou berichtje nu pas maar dat was je dus al van plan om jou verhaal te schrijven.
Hoe is het met je meid?
Heb je hier al een aantal dagen niet voorbij zien komen, niks voor jou als het goed met he gaat ![]()
Deniz kizi,in mei trouwen voor de imam,zodat aanraking niet als zonde voelt maar ondertussen wel sex hebben en openbaar zetten dat je zwanger bent is dat geen zonde dan? Als jullie dit toch al doen.waarom dan trouwen voor de imam,om te kunnen laten zien dat jullie heilig zijn? En ik begrijp heel goed wat ik gelezen heb en ik heb het ook goed gelezen… Maar als je 32 bent zou je toch wijzer moeten zijn,4 maanden en elkaar maar 2 of misschien 3 keer in Real life meegemaakt,en dan je dochtertje die daar nog helemaal niet is geweest…Weet niet of de vader van je dochtertje haar erkend heeft,maar dan zal je toch ook aan hem toestemming moeten vragen om haar mee te nemen als je daar gaat wonen.Als je een enkeltje heb,zal de douane op schiphol een brief willen zien.En idd wat miloutjuhh zegt privé scholen zijn niet goedkoop waarschijnlijk zal je er zelf dan ook bij moeten gaan werken,wil je normaal kunnen leven.
@Summie: Dank je mop, ik heb er zeker oren naar, maar ik wil geen negatieve gevoelens of nare herinneringen bij je naar boven halen door mijn nieuwsgierigheid hè. Maar alvast dank je wel! Knuf
@turkijelover: niet alle moslims leven volgens het boekje en wat wij doen voor het huwelijk doen we niemand kwaad mee. Ja misschien schijnheilig, maar daar zijn nog meer voorbeelden van…van zoveel mensen, nietwaar?
Ik vertel hier alles eerlijk en open en moet daarmee ook kritiek kunnen incasseren en daar lig ik ook niet wakker van. Vind het alleen jammer dat het zo cru gezegt word. Ook al zou ik het niet eens zijn met een ander…ik zou nooit een ander beledigen dat diegene wijzer zou moeten zijn. Al helemaal niet als ik diegene niet ken of in zijn of haar schoenen heb gestaan. Maar goed, dit is niet als een sneer van mij bedoeld hoor. Ik accepteer en respecteer iedereen.
En je heb gelijk wat betreft toestemming van vader. Dat wist ik, maar mijn dochtertje is niet erkend, dus dat scheelt in dit geval ![]()
Onze keuzes zijn misschien niet begrijpelijk voor anderen, maar zolang ik niet twijfel en m’n hart volg en niemand er mee lastig val ga ik er voor. Ook al is dat onverstandig in andere ogen. Ik dank de meiden die ons steunen hartelijk ![]()
@ Milouthjuh wat askin betreft ik geef je volkomen gelijk. Dat is die typische Turkse laksheid achhh het komt wel dit kan nog ff en dat ook en als dan puntje bij paaltje komt in de stress en problemen komen. Doodzonde want dat is allemaal zo overbodig. Op dat gebied zijn ze toch echt anders dan wij verstandige nuchtere Hollanders.
@ Deniz kizi de meiden hebben hier al veel gezegd en ja ik snap en deel veel punten ook, maar het neemt niet weg dat ik het knap van je vindt hoe je alles hier zo neerschrijft. Je weet welke reacties gaan komen maar toch deel je het met ons. Je bent 32 en oud en wijs genoeg om je eigen keuzes te maken. Wij gaan vaak van het ergste uit om jou te beschermen maar dat weet je wel. Misschien gaat het mis in de toekomst, misschien ook niet. Misschien wordt je dochter doodongelukkig in Turkije, misschien ook niet. Waar ik me wel wat zorgen over maak is het baby gedeelte. Filiz kan hier vast meer over vertellen maar wat ik ervan weet is dat als je met hem een kind krijgt in Turkije, je niet zomaar weer met het kind Turkije uitkomt. Je hebt dan toestemming van de vader nodig en als hij jou geen toestemming geeft om met het kind terug naar Nederland te gaan als het mis zou gaan tussen jullie, wat doe je dan? Terug zonder je kind of gedwongen daarblijven met je kind? Denk hier nog even over na en zoek dit ook nog even uit. Wat snel een kind lijkt op deze manier een middel om je daar te houden snap je wat ik bedoel? En wat betreft het huwelijk voor de imam, voor een moslim is dit het belangrijkste, belangrijker dan een huwelijk voor de wet. Echter is het huwelijk voor de imam niet rechtsgeldig en je zit dat juridisch ook nergens aan vast. Alleen wel voor het geloof als je moslima bent, want scheiden is not done in de islam, tenzij het echt niet anders kan. En om dit huwelijk te verbreken hoeft hij alleen maar 3x zoiets als wordt vrij tegen je te zeggen en dit huwelijk is ontbonden. Wettelijk niks om je druk om te maken, maar als je besluit moslima te worden is dit iets heel belangrijks en het is de bedoeling dat dit huwelijk dan ook voor het leven is. Ik ben zo’n jaar of 2 - 3 geleden ook moslima geworden. Ik weet nog lang niet alles dat is onmogelijk maar als ik je ergens mee kan helpen dan laat je het maar weten. Waarom ben ik moslima geworden? Omdat ik iets miste in mijn leven, het voelde letterlijk als een brandend vuur in mij dat opgesloten zat. En dat voelde niet lekker. Tot ik me ging verdiepen in de Islam. Uit nieuwsgierigheid maar ook om de levenswijze en de denkwijze van askim beter te begrijpen. En toen gebeurde het, het vuur kwam uit mij en ik voelde me ontzetten rustig en vredig. Ik had mijn puzzelstukje gevonden. En ik ben wel moslima, maar ik leef nog niet zoals het zou moeten. Ik draag geen hijab en ben dat ook niet van plan. Wel probeer ik een goed mens te zijn, gebeden te doen en ik heb zelfs het gebed gedaan 5x per dag. En er hoort nog veel meer bij maar ook daar moet je klaar voor zijn. Als je vragen hebt stel ze gerust dan probeer ik ze voor je te beantwoorden.
Wow dames, ik heb een paar maanden niet meegelezen en ben nu al 3 dagen bezig om bij te lezen. Wat is er veel gebeurd!
Ik wil iedereen die het moeilijk heeft een hele dikke knuffel sturen.
Super knap dat sommige van jullie voor jullie zelf hebben gekozen!
En littleone gefeliciteerd met je zoontje, ladyside gefeliciteerd met je zwangerschap.
Ik ben een beetje nieuwsgierig, de laatste keer toen je naar Turkije ging had mrside je geprobeerd te bellen toch? Weet je al wat hij van je wilde?
Update vanuit hier;
Askim is in januari naar nl gekomen, eindelijk alles rond en nu wonen we dus al 3 maanden samen.
Het gaat echt goed alleen moeten we wel wennen aan het samen zijn ![]()
Sorry hoor Deniz kizi, ik wil jou ook niet aanvallen of beledigen want ik ken je helemaal niet dus heb er in principe niks mee te maken. Maar men haren gaan rechtop staan als ik lees dat iemand zegt: we trouwen voor de islam omdat we dan niks zondigs meer doen. Ik wil maar gewoon dat mensen eens gaan beseffen wat dit islamitisch huwelijk eigenlijk inhoudt. Ik heb zo het gevoel dat mensen dit maar aangaan omdat het toch niet rechtsgeldig is en er toch niks op papier staat. Maar alsjeblieft zoek eens eerst tegoei op wat de bedoeling van dit huwelijk is en ook wat de gevolgen hiervan zijn. Lees ook eens in de koran wat er over het huwelijk staat. Dit aangaan zonder enige kennis vind ik persoonlijk heel erg gevaarlijk.
En ook over die hijab begrijp ik niet zo goed. Je zegt ik ben de koran aan het bestuderen? Heb je dan eigenlijk de shahada al uitgesproken?
Nogmaals ik wil me niet bemoeien maar als moslima zijnde (6 jaar geleden bekeerd) wil ik je gewoon waarschuwen dat bepaalde dingen die je doet heel erg haram kunnen zijn, ook al doe je deze met de beste intentie.
Verder moet er nog iets van me hart
die foto van jou met blote buik en ernaast met hijab op fb… sorry maar dit kan echt niet islamitisch gezien. Nogmaals ik wil me niet moeien en je zeker niet aanvallen. Ik zeg dit met beste bedoelingen (Allah wal’lem) maar het is wel mijn taak als moslima om je hierop te wijzen. Net zoals civciv wil ik je steeds helpen als je vragen hebt over islam.
Over het al dan niet te snel gaan met je man, doe ik ook geen uitspraken. Ik vind dit jouw persoonlijke keuze en jij moet doen waar je je goed bij voelt.
Kikiek, leuk je hier weer eens te zien! Welkom terug ![]()
MisterSide belde mij toen om mij te vertellen dat hij nog steeds gevoelens voor mij heeft, en dat die nog absoluut niet veranderd zijn.
Ik ben in December ook gewoon bij hem langs geweest, want in Side kun je iemand lastig ontlopen en dat is ook zeker niet wat ik wil. Het is namelijk een ontzettend goede en eerlijke man.
Hij was degene waar ik zelfs de nacht dat ik weggegaan ben nog contact mee heb gehad, omdat hij zeker wilde weten dat het goed met mij ging en dat ik in een hotel zat. Anders had hij iets voor mij geregeld.
Ondertussen hebben we af en toe nog contact, hij weet alleen nog niet dat ik een kindje krijg. Zoiets persoonlijks wil ik liever niet via Whatsapp spraakberichten overbrengen.
Het laatste wat ik gehoord heb is dat zijn hart en huis altijd voor mij open zullen staan…
Nieuwsgierigheid weer gerustgesteld???
hahaha! Heb geen geheimen hoor, dus vraag gerust!
Ik was alleen ff jou verhaal kwijt, en zocht je in ons FBgroepje… maaaaaar daar ben je niet!!!
Super dat het goed gaat tussen jou en askim hier in NL!
De DenizKizi kwestie… sorry dames, ik ga me er ff niet meer in mengen omdat ik bang ben dat ik te kwetsend ga worden. Tuurlijk heb ik mijn eigen gedachtes erover. Ik kan alleen maar heel hard hopen dat het allemaal goed zal gaan.
Ladyside wat leuk dat je nog contact met hem hebt!
Mijn nieuwsgierigheid is weer op de hoogte haha.
Ik zit niet in het Facebook groepje maar zou er wel graag bij willen als dat mag…
Ik ben diegene met de jaloerse askim die 3 dagen kon negeren als hij boos was en met die schoonbroer die Nederlandse vrouwen verkocht als hoeren… Mss gaat er nu een belletje rinkelen
[emoji16]
Geprobeerd met askim te praten, hij begint dood leuk te vertellen dat hij zelf zijn haar heeft geknipt en het verpest heeft. Als ik zeg dat dat met niet interesseert dat ik wel andere dingen aan mn hoofd heb.
Krijg ik een lading kritiek over me heen niet normaal.
herken hem totaal niet
Ooooh Kikiek dat ben jij!! Er komt weer wat naar boven ![]()
Stuur me ff een pb met je naam erin, dan stuur ik je ff een vriendenverzoek en dan voe ik je toe in ons geheime clubje
Zien we weer een gezicht bij een naam, leuk!!
@Miloutjuh, oooooh wat herkenbaar! Vooral niet terugkomen op de problemen die er zijn… Hier gaat het altijd precies hetzelfde met (Ex)askim, typisch turks???