Turkse liefde

MarMaris:Ik hoop dat je in maart naar je vriend mag gaan van je ouders!

Hallo!
Ik had beloofd jullie op de hoogte te houden;
Ik heb het er heel veel met mijn moeder over gehad. Ze kent Hogir zelf ook. Ze weet dat we elke dag smsen, elkaars telefoon de hele dag over laten gaan en dat we elke week wel een paar uur vol msnen… Ik vertel nooit veel over mn vriendjes aan haar. Maar ik praat er nu wel veel over zodat ze van alles op de hoogte is en het voor haar misschien wat makkelijker is om me te laten gaan. Ze ziet waarschijnlijk zelf ook wel hoe blij ik ben na hem gesproken te hebben :blush:
Ze vind het goed als ik in de vakantie in februari ga… (22ste tot 1 maart)
maar niet alleen. Ik was zo blij! Ik had een vriendin die hen ook kent het verteld en als ze het geld er in februari voor heeft gaat ze mee.
Ik heb het mijn vriendje natuurlijk ook verteld. Ik heb niet gezegd dat het zeker was, maar goed hij ging er meteen van uit.
Hij heeft al met zijn oom afgesproken dat we in zijn huis mogen slapen in Istanbul. Hij woont zelf in Mardin. Omdat ik er niet zeker van ben of mijn vriendin mee kan blijf ik door zeuren of ik echt niet alleen mag. Ik zou verder echt niet weten met wie anders… Mn vrienden weten vaagjes over Hogir. Maar toen ik een keer de opmerking van 2 vrienden op msn kreeg; Turken en Koerden zijn vies, en alles wat je van ver weg haalt is vies. wist ik genoeg… Ik weet wel beter als hen, en ook weer wat meer over hun… Een vriendin van mij heeft met een Belg, iets dichter bij. Maar ze snapt me wel…
Mensen maken zulke soms zulke stomme opmerkingen in hun onwetenheid!!
Zo bevooroordeeld!! Mijn moeder is gelukkig wel blij voor me. Een moslimse vriendin van haar waarschuwde wel dat alle Koerden & Turken alleen met eigen geloof trouwen… Dit heb ik toen gevraagd aan Ishak (broer van mijn vriendje) ik was bang dat mijn vriendje me verkeerd zou begrijpen. Ishak kan heel goed engels en we kunnen heel goed praten en lachen. Net als dat ik dat goed kan met zijn neefje. Het zijn zulke lieve mensen!!
Ishak vertelde dat zijn ouders er totaal geen problemen mee hebben, ze weten ook van alles. en dat ze me graag willen zien. Hogir heeft tegen ze gezegd, dat hij met me wil trouwen. Toen hadden ze gezegd dat het goed was als we maar echt van elkaar hielden.
Ishak heeft het uitgelegd aan zijn broertje. En toen hij me opbelde (stiekem met zijn vaders telefoon… :wink: ) Kreeg ik ook even zijn moeder. Ze spreekt geen Engels maar Hogir kon het vertalen. Ze kon wel in het engels zeggen, how are you, when do you come? Ik vind je heel mooi, en ik wil je zien, vertelde ze in het Turks en vertaalde Hogir gelukkig haha. Ze klonk heel lief, en ik was weer een week in de 7de hemel omdat ik zn stem eventjes had gehoord… :wink: ( ik had hem al een tijdje niet gesproken hij lag in het ziekenhuis omdat hij een ongeluk had gehad met zijn motor en een bus.)
toen hij in het ziekenhuis lag, kon hij niet smsen of bellen. en dan kreeg ik regelmatig van vreemde nummers smsjes met erin; im a friend from hogir, it goes better and he loves you very much. of zijn vrienden lieten me telefoon over gaan.
Het was voor mij wel een heel grote opluchting om zijn moeder te spreken. Niet dat hij een spelletje met me speelt om naar nederland te komen of om het geld…
Als ik zeg, ik wou dat je naar nederland kon komen, zegt hij dat hij dat heel graag wilt en als het kon was hij al bij me. Maar dan vraagt hij snel wanneer ik naar Turkije kom. :hihi:
Ook heb ik een x om te testen gevraagd of hij geld van me wilt, toen zei hij nee, terwijl ze heel arm zijn.
Verder praten we veel over de toekomst, vertrouw ik hem, en ben ik onwijs verliefd.
Maar dat is nou mijn probleem, ik ben zo verliefd dat ik denk de problemen niet in zie?.. Ik zou er alles voor doen om weer bij hem te zijn…
Wat nou, als ik in Istanbul uit het vliegtuig stap en Hogir zit gewoon thuis ver weg in Mardin…?:confused:
maar goed… als je zo’n stuk uit elkaar zit. Dan moet je elkaar wel een beetje vertrouwen…! anders heb je geen leven!
en ik denk ook dat ik deze twijfels hebt omdat mijn moeder alle gevaren naar boven haalt.
Ik kan gewoon uit zijn smsjes merken, en hoe hij reageert dat hij me niet zou laten zitten. Als hij niet komt, waarom zou hij dan deze moeite nemen??
Het engste vind ik het alleen het inchecken en uitchecken op het vliegveld :stuck_out_tongue:
Hopelijk kan mn vriendin mee, die hen ook kent… Maar hopelijk mag ik van mn moeder… Ik heb gister wel met mn vader naar een ticket gekeken… Maar dan roept mn moeder van uit de keuken…! Je weet dat je niet alleen gaat! Waarom niet? heb ik je al verteld!
Ik zou het liefst het vliegtuig van vanavond nemen… Ik ben best zelfstandig, ik woon nu ook alleen in een vrijstaand huis zonder buren dichtbij met groot erf en paarden waar ik op moet passen voor 6 weken…
Mn moeder gunt het me en weet ook wel dat ik me red, maarja . dat is in Nederland… :frown:

Waaauw!
ik hoop dat alles doorgaat Marmaris*!
als het kon zou ik zo met je meegaan :wink:
ik moet nu nog precies 199 dagen wachten :frowning:

een vriendin van mij heeft een vriend van çetin op msn,
toen vroeg ze; Does he ever talk about alissa to you?
toen zei hij: yes, a lot! he said; i want to put myself and everything around me in fire because i miss her so.

ohhh… kon ik hem maar EVEN vasthouden, het missen is echt verschrikkelijk!!

Alis-sa ga maar mee!! Graag zelfs, dan heb ik tenminste zeker heid :smiley:
Echt ontzettend lief wat je vriendje op msn zei!!

Marmaris: wat fijn dat je er zo goed met je moeder over hebt gepraat over jou en je vriend! ik hoop dat je in maart in tr bent samen met je vriend!
je vriend komt uit mardin? leuk mijn ventje ook:slywink:

@miss mariska

Dankje voor je reactie! Ja hij komt uit Mardin, grappig!:hihi: Mardin / Derik ofzoiets :biggrin:

ik hoop ook echt dat je mag gaan ,ik ben 37 en ga in february voor t eerst naar mn vriendje in istanbul en ben nu al van de zenuwen echt waar.

Kwou dat ik 2 jaar ouder was, dan ging ik gewoon!!
Mn moeder denkt dat ik nooit meer terug kom ofzo…!!
Onwetenheid he… ik word daar zo gek van!!
ze willen het liefst dat je hier trouwt met een rijke nederlandse man,
een huis krijgt je studie afmaakt en een goede baan vind en ze aan iedereen kunnen vertellen wat hun dochter hebt berijkt.
Nou ik hoef geen bakken met geld, ik hoef geen villa. ik hoef geen super betaalde baan en een luie rijke stinkerd die op de bank zit terwijl ik kook…:wasted:
Ik wil Hogir, hij heeft dan wel niet veel geld, maar dat heb ik niet nodig, ik heb liefde nodig en dat geeft hij me heel veel…!!!
dat ik in mn tuin zit met hem en onze koters in de :zon: en me moeder belt; ja het is rotweer in nederland. en dan zeg ik., oh kom maar naar mijn huisje in t altijd zonnige Turkije, of Griekenland :zon02: whatever.
en dat ze zich dan bedenken, wat gaat mijn leven toch snel voorbij, ik werk mezelf kapot. en ik ben tenminste wel echt gelukkig,. ik denk mezelf niet gelukkig ik ben het ook echt.
pfffffffff sorry! ik heb net weer een heel gesprek gehad met mn moeder!:tssk:
die is half kwaad mn huis uit gelopen naar haar huis. als er vannacht word ingebroken hoop ik dat ik half word verkracht en me moeder inziet dat er overal gevaren zijn en je uit het leven moet halen wat er in zit…
niet dat ik spijt heb, van wat ik niet heb gedaan…:redface:

marmaris: ik snap hoe jij je voelt ik dacht zo ook altijd, maarja nu achteraf zie ik wel in waarom dat mijn ouders mij niet zomaar daar lieten blijven, 15/16 is nog best jong he?!, en dan wat er allemaal kan gebeuren enzo en je bent ver van huis.
ik was 14 toen ik iets met c kreeg, en in vond het echt verschrikkelijk dat ik hem alleen maar met de vakantie kon zien. ben op me 15 met nog een meisje weggelopen naar tr, we zijn dagen onderweg geweest, maar we waren er[jaa wat puberteit allemaal wel niet met je kan doen:teeth:].
maar het heeft niet lang geduurd onze ouders waren erzo:tssk:

Jaa je hebt gelijk, en mijn ouders waarschijnlijk stiekem ook wel… Ik zat er even door heen, denk ik…

dat kan welleens gebeuren dat je er even doorheen zit ,zo n relatie op afstand is soms erg moeilijk:paranoid:

Ja het is soms best moeilijk als je moeder het eerst goed vind, hij van alles probeert te regelen… Zn moeder heeft hem geld gegeven voor mij voor in Turkije. En dan zegt ze je mag niet alleen, dan vraag ik of een goeie kennis (ik zie haar als zus) ze is 36, 2 jaar jonger als mijn moeder. of zei mee mag. Nou als we het er goed over hebben met haar erbij vind ik dat wel goed. En nu net gister, nou ik wil dat we met een groep gaan, je gaat niet alleen met haar. En anders ga ik met je mee. Nou lijkt me voor niemand leuk dat je moeder erbij zit. Voor haar nog het minst leuk haha. Dus ik vroeg waarom ik niet met Bianca meer mocht. jaa dan slaap je bij hem en dat wil niet je bent geen slet… :ninja:
en ik had het gister over tickets met mn moeder waar me ex bij zat. ze vind die jongen helemaal geweldig, hij pakte steeds mn hand vast en hij probeerde me te zoenen. zij vind dat leuk, en hij is oh zo eenzaam zonder mij zegt ze. al was hij de enige jongen van de wereld. ik hoef hem niet meer…! maarja dat is vertrouwd denkt ze, ze weet niet wat ik allemaal bespreek met Hogir op msn, wat we smsen, we bellen, ik heb zn moeder gesproken. zij ziet hem als een leuke jongen die ik 6 dagen in het hotel heb gezien en een beetje gesproken. meer niet…
ellen hij trouwt toch met iemand van zn eigen geloof…! terwijl zn broers en moeder zegt dat het niet uitmaakt, als we maar echt van elkaar houden. zn moeder zegt zelfs dat ze van me houd terwijl ze me niet eens persoonlijk kent. hij zegt altijd, mijn moeder is helemaal gek van jou, ze vind je een leuk mooi meisje en ze houd van je blonde haren. en dan komt mijn moeder aan… hij heeft elke week een ander joh, je hebt hem 6 dagen gezien en hij trouwt toch wel met een moslima en dan laat hij jou zitten met je kind…
daar word ik gewoon even gek van… niemand die je begrijpt in je vriendenkring. vandaar die lange verhalen hier… :smirk:

:slight_smile: wat leuk!! Ik heb hetzelfde!! ook Instanbul en over paar maandjes :thumbsup:
Spannend he? :nod:

MARMARIS : wat een herkenning wat je schrijft!
Laat iedereen maar kletsen, jij weet het zelf beter en volg je gevoel.
Als ik jou berichten zo lees is Hogir heel serieus met je! Geniet ervan!

Ja ik geniet er heel erg van !! haha :wink:
Leuk dat je zoveel in mn berichtjes herkent;)
Ik ben ook wel benieuwd naar de joune!! :teeth:

Ik kan me heel goed voorstellen dat je ouders en wat ik uit je verhaal opmaak vooral je moeder zo ongerust is, het is natuurlijk niet niks om je dochter in haar eentje op vakantie te laten gaan en laten we niet vergeten je bent nog heel erg jong. Ik ben vorig jaar voor het eerst alleen naar mijn vriend gegaan, toevallig ook naar Istanbul, waar we beiden nog nooit geweest waren en ik was al 26 op dat moment. Mijn ouders vonden het ook heel erg spannend allemaal en wilde dat ik elke dag iets van me liet horen, wat ik ook trouw gedaan heb. Zelf weet je dat het goed zit, maar je ouders hebben je vriend nog nooit ontmoet, dus dat is natuurlijk best eng om je dochter zo maar alleen naar een ander land te laten gaan, naar een jongen die ze nog nooit ontmoet hebben. Praat heel veel over hem en laat ze zien dat jullie super veel om elkaar geven, probeer ook zo’n afspraak te maken, dat je elke dag contact opneemt, wie weet dat het werkt en kunnen jullie elkaar weer in de armen sluiten in februari. Ik hoop het echt voor je, want dat missen is vreselijk. Ik hoop dat het je gaat lukken.

Dankje voor je reactie,
Mn ouders kennen hem wel, mijn moeder vind hem heel erg aardig en ik praat ook expres heel veel over hem met haar. Zelf vind ik het engste het in en uitchecken op het vliegveld. en ik weet dat het best heel wat is alleen naar Turkije op je 16de maar ik weet echt dat het goed zit, en ik wil gewoon zekerheid, en niet de ene x dit en dan weer dat. en daarom zat ik er gister ook ff helemaal door heen. Omdat niemand me (naast dit forum) gewoon serieus neemt. en dan natuurlijk nog het missen ernaast… :disgust:

Geloof me het in- en uitchecken is echt een fluitje van een cent, ben zelf ook alleen naar Istanbul geweest en ik was er ook best zenuwachtig voor, maar achteraf viel het reuze mee. Het wijst zich allemaal vanzelf.
Ik kan me heel goed voorstellen dat je er soms doorheen zit, ik kan er over mee praten, het is echt niet makkelijk zo’n relatie op afstand. Maar uiteindelijk weet je waar je het voor doet, een toekomst samen met de liefde van je leven en dat geef je natuurlijk niet zomaar op. Ik hoop voor je dat het je gaat lukken om hem te zien, want we weten allemaal hoe erg het missen is.

Hallo,

Ik heb zelf ook iemand ontmoet in Side…ja…liefde op het eerste
gezicht…ook van hem zijn kant.We bellen,msnen en smsen…hij
wilt nu een visum aan vragen maar denkt dat hij die niet zal krijgen
omdat dat moeilijk is.Als het niet lukt ga ik in Februari met carnaval
naar hem toe voor een paar dagen.Ik mis hem ook heel erg vind het
leuk om te lezen dat het toch lukt om ook hier te kunnen wonen met
je liefje…

Groetjes van Dazzle

hoi dazzle ik hoop voor je dat als je vriend een visum aan gaat vragen hij er een krijgt en dat jullie dan samen tijd door kunnen brengen hier in nederland:)

Jaa zeker dat zou echt super zijn!!