Ja erg he ik hoorde het vanmiddag op mijn werk. Afschuwlijk gewoon.
En ik vraag me af wat bezielt zo’n iemand he.
Naar allemaal ook voor die ouders. Je brengt je zoontje naar school en vervolgens komt hij nooit meer thuis. Bah.
@Toos: Spannend allemaal weer die verhuizing of niet??
En doe rustig aan met je schouder hoor.
Verder weet ik het allemaal niet.
Ben net terug van mijn werk dus ga eventjes weer opfrissen en dan slapen!!!
Ben ik eigenlijk wel weer aan toe.
@Jill: zag nog dat je erop was, jij ook welterusten he.
En idd gelukkig dat bijna alle onderzoeken erop zitten.
Wat een heerlijke nieuwe dag, waarop, zo hoop ik, eens alleen maar leuke dingen gaan gebeuren, pijn en verdriet niet bestaan en alle mensen van elkaar houden…
ZO EN NU TERUG UIT MN DROOM NAAR DE ECHTE WERELD:
Hoi allemaal
Wat gebeuren er toch rare dingen in de wereld, zieke mensen die aan anderen zitten, of zelfs kinderen vermoorden…ouders die debiel zijn…kinderen die niet deugen(zijn er natuurlijk ook…)
Gelukkig ben ik perfect dus dat probleem is weer opgelost!
Geen bijzondere plannen dit weekend…puber zn vriendin is hier geweest tot straks, dan gaat zij naar huis, hij dingen regelen en dan ook naar haar, dus Wij Hebben Lekker Een Vrije Dag hihihi
Boodschapjes halen, lekker serie 2 van Prison Break kijken(ja al weer gevonden om te downloaden, duzzz genieten!)…lekker niets dus!
Tot later dan maar weer
(Knufs enzo voor al jullie lieve woorden!)
@Jill, ja ben al weer iets geruster!! Kreeg gisteravond een berichtje van Askim dat hij thuis tv aan het kijken was en dat het weer goed ging met zijn broertje!! Komt allemaal weer goed!!
Goede morgen allemaal!
Voor mij een slome zaterdag, de competitie is afgelopen dus lekker uitgeslapen en dat was heel lang geleden. Vanmiddag de boodschappen en even op pad voor een nieuwe spijkerbroek want de anderen zitten behoorlijk los. En verder doe ik vandaag rustig aan, niets moet…alles mag.
Wens jullie allen ook een heel fijn weekend!
Jeetje, er bestaan dus toch nog zo een stomme mensen op deze wereld met name hier op WW. Lees bij reiscafe: Help, wij zijn bestolen ! (een topic van Workers1) Echt eens de moeite om te lezen hoor !
Ja hé, vond het ook raar en heel kinderachtig ! Je kan toch niet verwachten dat je geld toegestuurd krijgt van mensen op een forum die je niet kent ? En héél stom om zo onbezonnen te gaan reizen met een hoogzwangere vrouw, nu vrouw en kind zonder je voor te bereiden ! Sorry, maar eigen schuld hoor !
Kon niet laten van erop te reageren !
Heb op seni eens een verhaal gelezen, enkele maanden terug, en een vrouw had geld nodig voor haar turk die toen in het leger zat. Alle vaste forumleden en minder vaste forumleden hadden elk wat geld gestort en dan hebben ze het totale bedrag aan haar gegeven. Ze had nog maar juist het geld en die jongen is ervandoor gegaan met een ander of zo… Nou ja, heb me toen ook afgevraagd of zij er al dan niet vandoor is gegaan… Niets is zeker op internet hé?!
Ik had het ook vanaf het begin hier gevolgd en vond het best zielig. Ik was bijna in staat geweest om wel wat te geven, totdat ik zag, dat het zoveel kostte om geld over te laten maken.
Ja, ik weet het niet wat ik van moet zeggen. Waar of niet waar?
Ja, soms krijg je ook wel eens mail van je eigen familie of vrienden, met van die verhalen, om geld te storten voor zieke kinderen enzo. Ik weet nooit goed wat ik daar mee aan moet en vraag dan ook aan die mensen, om mij in ieder geval ziet zulke mail te sturen, hoe zielig ik de verhalen soms ook vind.
Had het verhaal een poos geleden ook al gelezen. Wist ook niet wat ik er van moest denken. Vreselijk als het waar zou zijn maar vond het zo vreemd dat ze de hulp zochten op een forum. Iedereen heeft toch wel wat familie, vrienden en kennissen, waarom deden die niets?
Denk ik ook Marion, je kent heus wel iemand hoor in nood !
Roanna, ik help graag mensen als ik zeker weet dat ze het nodig hebben. Maar helpen doe ik liefst met mensen die ik ken. Weet je, héél véél mensen steunen bv de zwartjes in Afrika, we weten niet of het geld werkelijk daar aankomt of wat ze ermee doen. Ik ben zo van het idee dat er hier in België ook heel wat armoede is, of bij mensen die we kennen bv. in Turkije of zo. Je weet dan zeker dat ze het krijgen en er wat mee kunnen doen. En als we niet eerst ons eigen land helpen, die mensen hebben toch ook iets nodig ? Bv.: hier in België en het zal er wellicht weer weldra aankomen op tv en kranten: mensen die onder een brug moeten slapen… VInd ik echt wel zielig dat dit nog bestaat hier !
Sev: Ik ben het helemaal met je eens. Ook in ons eigen land hebben mensen hulp nodig, maar als je dat zegt, zeggen ze ook vaak, dat ze maar naar de instantie’s moeten gaan voor hulp. Zo vind ik het ook heel erg, dat in een land als Nederland en misschien ook wel in Begie, voedselbanken moeten komen, voor mensen die niks of bijna niks hebben. Dat zou toch niet nodig moeten zijn?
Wij geven altijd wat aan kennissen van ons in Indonesie, waarvan wij zeker weten dat ze het heel goed kunnen gebruiken. Laatst moest die tante nodig een bril, hebben ze geen geld voor. Sponseren wij en onze familie dat weer.
Ieder jaar gaat er wel een van onze familie naar Indonesie en geven dan geld mee en zien het dan met eigen ogen, hoe arm sommigen zijn en daarom ook zeker weten, dat het geld goed terecht komt.
Een schoonzusje van mij heeft tot vorig jaar, een kennis daar gesteund voor de studie en dat meisje is nu arts in een ziekenhuis. Dan weet je wat er met je geld gebeurd. Voor ons is het vaak niet zoveel geld en hun kunnen het geluk niet op. Mooi toch?
@Roanna: zo een initiatieven vind ik dus prachtig! Vooral als je ziet wat van dat meisje is geworden ! Kan ze nu zelf haar geld verdienen doordat jullie haar de kans gaven haar te laten studeren met dat geld, prachtig gewoon !
Toen mn askim was ontslagen en hij ff het heel erg moeilijk had, moet zijn ouders ook met zijn geld onderhouden, heb ik hem ook ff geholpen. Voor alle duidelijkheid: hij heeft er niet om gevraagd en hij wou het ook niet, heb het gewoon als hij aan het douchen was, in zijn portefeuille gestoken. Het was nu ook niet zoveel dat hij er de hele winter mee door kon, maar het hielp hem wel even tot hij die nieuwe job heeft kunnen krijgen. En ook al zegt hij dat hij het me zal terug geven, voor mij hoeft het niet, ik weet dat hij er mee geholpen is en mn mams zegt ook: jij hoeft je hele leven niet meer voor de zwartjes te geven, je hebt je goeie daad gedaan hihi weet je, heb er geen spijt van. Nu is het wel niet zo dat ik ermee sta te gooien of zo. Maar heb het aan iemand kunnen geven die ik ken en heb er héél véél voor terug gekregen !
Dat bedoel ik Sev. Het is toch fijn, om in jou geval dan je askim, gelukkig te zien? Als het mogelijk, help ik ook mensen die het zo nodig hebben.
Maargoed, ik ga nu even voor ons zelf zorgen. Manneke was de hele tijd hier aan het verven thuis en gaan nu maar even boodschappen doen. We moeten toch ook eten het weekend. Ha, ha, ha.