Turkish Teatime deel 14!!!

@Lindalight
FIJN DAT JE ER WEER BENT :king: !

@Lindalight,wat leuk je hier weer terug te zien,altijd welkom hier hoor ook al lees je niet alles,kan het vaak ookniet bijhouden hier met die kletskousen!!
Gewoon weer komen hoor als het even kan het is hier nog altijd even gezellig.

@Cyn,jeetje of de spanning al niet erg genoeg is en dan ook nog uitstel pfffffff hoop dat alles goed komt.
Is te merken aan je vriends reactie dat hij je superhard nodig
Nogmaals sterkte!!! en een dikke knuffel!!

@Fransijn,de eerste belanrijke stap hebben jullie al gezet door contact te nemen met slachtofferhulp,heel belangrijk dat ze de beste opvang krijgt.
Weet je die mensen kunnen je steunen maar omdat ze er toch iets verder vanaf staan bekijken ze alles uit een ander perspectief en dat heb je vaak nodig bij zo een gevoelig item.

@Sev,kom op vertel!!!

@Roanna,werk ze!!!maar niet TE hard he.

Jullie zijn lief!!! Thanks for all meiden!!! Nog geen nieuws…

x

Merhaba,
Fransijn, wat een toestand zeg…viezerik die vent, grrrrr!! Is er dan geen enkele manier om hem aan te geven? Zo’n engerd moet echt gestraft worden hoor. Wie weet wat hij nog meer heeft misdaan bij andere meisjes! Ik wens je in elk geval sterkte hiermee en ook voor je dochter.
Cynthia, wat een spanning hé? Botbreuken zijn natuurlijk heel erg, maar gelukkig vaak wel goed te herstellen. Zeker bij een jong iemand. Hou de moed erin hoor!!
Lindalight, welkom terug. Spannend dat je aan t afstuderen bent. Wat doe je voor een studie en lukt t allemaal wel een beetje? Veel succes ermee en leuk dat je er weer bij bent hier. Kun je af en toe ff ontspannen haha.

Voor de rest iedereen een fijne dag, bijna weekend! Ik ben zowaar vrij, we gaan zaterdagavond naar Arnhem om daar Sinterklaas te vieren bij onze zoon, zondag Sint bij mijn schoonmoeder. Gezellig om de hele familie weer eens bij elkaar te zien.

Wat een lieve reacties allemaal!!! :wub:

Cyn: Oei dat klinkt niet best, sterkte ermee…
Linda: jij ook sterkte
Fransijn: Wat vreselijk. Ik vind het wel knap van je dat je ondanks wat er gebeurd is nu kunt praten. Succes ermee.

Mar: Ik volg de studie Sociaal Pedagogische Hulpverlening en ben bezig met een afstudeerproject over (aankomende) tienermoeders met een psychiatrische beperking. De opdrachtgever (instelling) heeft van verschillende instellingen de vraag gekregen of ze deze meiden op kunnen vangen omdat ze bij verschillende instellingen geweigerd worden. Bij de meeste jeugdzorg instellingen is het namelijk zo dat als je zwanger bent niet meer binnen de visie van de instelling past en dus ook geen zorg meer kan krijgen. De instelling waar ik mijn afstudeerproject doe heeft wel de voorwaarde dat de meiden 16 of ouder zijn en een psychiatrische beperking hebben.
De opdrachtgever wil dat ik met een groepje medestudenten ga uitzoeken wat er nodig is voor een woonvoorziening voor deze meiden.
Het is een ontzettend interessante vraag en het kost veel werk.
Daarnaast heb ik mijn vrije deel op de opleiding en moet ik keuzevakken volgen. Ik heb het zo gepland dat ik tot januari al deze vakken doe en daarna in feite klaar ben met de rest en me helemaal kan storten op het afstudeerproject.

Lindalight, das zeker interessant zeg! Dit soort dingen hboeit me heel erg. Ik ben werkzaam als begeleider in een woongroep voor mensen met een verstandelijke beperking, maar de laatste tijd komen er in onze instelling steeds meer mensen wonen met ook psychische problemen. Vooral jonge mensen.En dan zijn er ook nog die zowel verstandelijk beperkt zijn, als psychische problemen hebben. Dat vergt uiteraard een hele specifieke opvang en valt niet altijd mee. Ontzettend triest eigenlijk dat er zoveel mensen met problemen zijn waar dan gewoon geen opvang voor is!
Succes hoor met je opdracht! Laat me nog eens weten hoe het gaat?

@linda…heb je het over xnr?

hihi nee Filiz het is een psychiatrische instelling in Noord en Midden limburg!!

Grappig jij kent natuurlijk ook al die instellingen. Jij deed toch SPW??:smiley:

Hoi Linda.

*Welkom terug. Ja, leuk is Disney he? Ik moet er ook nodig weer eens naar toe. :smiley: *

Maargoed, ga even lekker met Filiz verder praten over jullie werk/opleiding. Je bent al zo’n tijd niet geweest, dus heb je best veel te vertellen denk ik.

*Oja, je was ook nog jarig geweest. Waren we ook niet vergeten!!!:wink: *

Mar: ik zal jullie zeker op de hoogte houden! Ik ben te lang niet hier geweest dus dat gaat niet snel meer gebeuren. Ik heb in mijn tweede jaar ook stage gelopen in een woonbegeleidingscentrum voor mensen met een verstandelijke beperking.
In mijn studie valt mij heel erg op hoeveel mensen (vooral jonge mensen) tussen de boot vallen omdat er geen juiste opvang voor ze is.
Er zijn zoveel nieuwe syndromen, stoornissen die ze vroeger niet ontdekt hadden waardoor er nu ook meer voorzieningen moeten komen.
Vooral mensen met een autisme verwante stoornis vallen ook tussen wal en schip bijvoorbeeld Mensen met asperger syndroom. Ze hebben te hoog iq voor verstandelijk gehandicaptenzorg en in de psychiatrie hebben ze niet de juiste begeleidingswijze waardoor er vele aanpassingen gemaakt moeten worden.
Het is vaak heel triest, het dagelijks leven wordt voor steeds sneller door media enz alleen mensen met een beperking blijven stilstaan en als er dan ook nog geen passende hulp is komen ze helemaal niet mee.
Maar we moeten de hoop niet verliezen, door zulke afstudeerprojecten wordt er wel in geinvesteerd.

Groetjes Linda

Roanna:
Hihi dat waren jullie inderdaad niet vergeten want Diamond heeft me nog gefeliciteerd namens jullie allen!!!

Iedereen heel erg bedankt.

Ik heb de magische leeftijd van 21 bereikt, eindelijk echt volwassen :wacko:

@Lindalight: welkom terug !

Askim net op msn zien verschijnen, ik natuurlijk: waarom heb je me niet op voorhand gebeld ??? Askim: ik ging eerst kijken of je erop zat en dan bellen… Hij zat bij een vriend in een shop van meubels en hij kon niet direct besteld worden en is maar op internet gekomen… Maar alles moest zo vlug, hij antwoordde niet op mn vragen, zn vriend kwam er dan bij en dan was hij verstrooid en oooo waarom ben ik niet blij dat hij op msn is gekomen ??
Pffff, heb hem maar gezegd dat ik nog een gsm had die smsjes kon ontvangen omdat ik vanavond NIET thuis ben ! dan moest hij lachen omdat ik dat zei en wilde hij dat ik lachtte maar ik was al niet meer tevreden. Waarom neemt hij het nniet altijd serieus als ik eens niet echt tevreden ben ?? :angry:
En nu vind ik het stom dat ik zo mottig heb gedaan maar ja zeg !

@linda…klopt…maar weet ze niet allemaal hoor…!!

xx

@Sev,het is ook niet gemakkelijk eerst en vooral al de taal dan moet het vaak nog snel snel gaan,tja niet simpel he.
Maar hij is toch zo lief voor je :smile:

@Jill: ja hij is wel lief hoor, maar weet je, heb vroeg moeten opstaan, ben doodop en heb niet bepaald de leukste dag van mn leven meegemaakt, dan ben ik superblij dat askim online komt en dan gaat het zo … Ik weet dat het aan mij ligt maar eventjes zeuren mag toch hé ? en ik voel me gewoon al de hele dag misselijk en als ik dan denk dat askim boos is, dan hang ik bijna boven de wc … Snappie ?

Nog niks gehoord… Ben zo bang dat het fout is…

Maar hij zal wel weer geen tegoed hebben!!!

x :frown: :tear:

@Cyn: owwww kan hij dan niet ff laten weten met iemand anders zijn gsm of zo ? als je moet wachten duurt het altijd lang hé ?

Ik zal hem zo als ik klaar ben met werken even bellen in mijn auto… Hoop dat ik dan wat meer weet!!

x

@Cyn weet je al iets meer?

Meiden ! Jullie geloven dit nooit :

• Onze zijspiegel van de wagen is er een uur geleden afgereden toen mn pa eventjes binnen was in een winkel ! (Elektrisch systeem er helemaal af…)
  • Kom ik in mn kamer binnen, wil ik mn licht aanleggen, licht kapot ! draai ik het los voor een nieuwe lamp in te steken, heb ik alleen het glas mee, het metaal zit er nog in. Ik, slim zoals ik ben :frown: , probeer dat metaal los te doen, krijg ik een heel gezeur naar mn kop van paps dat ik kon geelektrocuteerd worden, want ik weet niet of mn lamp nu eigenlijk aan ligt of niet…
  • Wil ik van mn bed afstappen op mn knieen, neem ik een grote stap, scheurt mn broek !!!

Ik moet nu straks nog naar een opendeurdag van een bedrijf die levert aan school, wish me luck :smiley: pfff als dat maar nog goed komt, zonder spiegel en al die mist…

Kan het nog erger ???

MAAR: net op mn baalmoment (ben enorm misselijk ook en we zouden na de opendeur, mams en ik, kebab gaan eten, maar het gaat door ! ) krijg ik een sms van ASKIM !!!

Zo, nu een poging doen om andere kleren aan te doen, als dat maar goed gaat ! :smiley: