Turkish Teatime deel 14!!!

ja jill
ondanks de ellende zijn dat de kleine kadootjes die je eventjes beseffen dat het toch wel erg mooi kan zijn
heel veel stertke meis
hopelijk kom je het weekend een beetje door

*Och jeetje Jill. Ze hebben je wel weer te pakken gehad dan he? Verschrikkelijk als je zoveel pijn hebt. Vind het zo erg voor je! En dan moet je dinsdag ook weer. Kan me voorstellen dat je daar tegen op ziet. Hopenlijk ben je het weekend nog een beetje monter, om hier te kunnen zijn. Wij steunen je hoor! :wink: *
**
Je hebt trouwens wel gelijk! Nu herinner ik me weer, toen wij de eerste ( 2003) keer naar Alanya gingen, waren we met meerderen en bijna elke avond kocht iemand van ons wel wat altijd bij dezelfde juwelier daar ergens in die juwelenstraat. De eerste avond hadden we inderdaad zo’n oogje van zilver gehad.
**
Maar vorig jaar waren wij ook weer in Alanya en hebben toen ook het een en ander gekocht bij een juwelier tegenover dat aquapark, maar heb daar nada niks gehad. Mijn gouden ketting met gouden oogje, heb ik echt zelf moeten kopen en betalen, terwijl we al voor zo’n € 300 besteed hadden. Maarja, ik ben ook te bescheiden denk ik. Soms hoor ik, moet je het gewoon afdwingen, anders krijg je nooit niks, maarja zo zit ik niet in elkaar. Hebben wel overal thee gehad! Ha, ha, ha.
**
**

Ooooo Roanna dat is een gouden oogje ja ik denk niet dat je die gratis krijgt.
Alleen die zilveren denk ik al weet ik niet of het echt zilver is.
Ik heb trouwens ook eens iets leuks meegemaakt in Alanya op de markt.
Ik loop met mijn Hubbie op de markt,en hub duwt mij in de rolstoel en opeens komt zo een oude turk achter zijn kraam uitgerend in mijn richting,ik begreep niet meteen wat de bedoeling was maar hij ging op zijn knieen voor me zitten.
Hij maar gebaren en heel onderdanig en hij geeft me een soort van bedeltje dat aan een speltje zat.
Waarschijnlijk zag het mannetje dat ik er niets van begreep en hij deed maar teken naar mijn bloes.
Uiteindelijk begreep ik dat ik dat bedeltje moest opspelden,ik vroeg hem met gebaren hoeveel ik moest betalen maar nee hoor dat mocht in geen geval.

O.k opa spelt het op bij mij en bedankte mij,toen liep hij achteruit richting zijn kraam zoals een lakei dat vroeger bij de konigin deed.
Ik liet het allemaal verbaasd gebeuren maar voelde me opgelaten omdat ik niet wist wat de bedoeling hiervan was.
Nu vertelde onze Turkse vriend later dat het een oud Turks gebruik is,het schijnt als je zo een speldje aan zieke of invalide geeft dan wordt je daarvoor beloond,dus zoiets als wie goed doet,krijgt goed.
Ik vond het een aparte ervaring die me lang zal bijblijven.

wow das dan wel heel speciaal, dan zou je er nu al heel veel moeten hebben, niet?? hihi…wel een mooi gebruik hoor

HAHA Bloem inderdaad,ik zou er een muur mee kunnen behangen dan maar gelukkig is het blijkbaar zo oud gebruik dat de jongere generatie het niet meer kent…( gelukkig maar)

Jee Jill, da’s dan wel een mooie gewoonte. Maar wat je zegt, de jongeren zullen dat waarschijnlijk niet weten.

Ja dat gratis oogje was van zilver. Ik ben dat helaas al kwijt, maar heb er nog wel hetzelfde armbandje van. Allemaal van die oogjes, maar vind het niet zo prettig dragen, met al die tierelantijntjes eraan. Soms doe ik het om als ik naar een feestje ga.
**
:wink:

anders word je echt overspoeld, hahahaa

ik zelf moet nix van zo’n oog hebben, er klopt namelijk niets van, en heeft amper iets met de turkse cultuur te maken, voor zover 1 deel van de mythe betreft dan, vindt het nix, zo’n oog…brr…

:confused:

@Dia
Lekker zeg die extra uren op een andere afdeling! Is het tijdelijk of is er mss een mogelijkheid dat je daar voor vast kan komen voor een aantal uren?

@Beps
MMMMMMMM gourmetten! Is al lang geleden dat we dat gedaan hebben. Veel plezier morgen in Duitsland.

@Filiz
Lekker zeg dat je lekker lang met Askim hebt kunnen kletsen! Nog een paar maandjes en dan in het echie!
Wat heb ik gekocht vandaag!! Voor 5 december een nieuwe playstation voor J., zijn andere is al maanden kapot. Verder eigenlijk niet veel bijzonders, wat nieuwe hemden voor J. en een nieuwe pyama voor mij.

@Marjan
Lekker pannekoeken maar vind het altijd zo’n klus om ze te bakken. Onze knecht eet ook altijd mee en die 2 hongerige volwassen mannen werken me toch een stapel van die dingen weg. Doe het dus niet vaak, meestal alleen voor de kleine op een woensdagmiddag.

@Jill
Heb zo met je te doen!!! Kan me voorstellen dat je tegen het volgende onderzoek op ziet en hoop dat het dan wat beter gaat. Wat lief van de baliemedewerkster dat ze zo met je mee leefde. Moesten meer van zulke mensen zijn.

Mijn vriendin kwam vanmorgen met dit vreselijk nieuws!! Was ook in Hart van Nederland gisteravond. Is vlak bij ons in de buurt.

Drama Wilbertoord nog in onderzoek

Door onze verslaggever

**Vrijdag, 24 november 2006 - WILBERTOORD - De toedracht van het drama in Wilbertoord, waarbij donderdagochtend een 38 - jarige vrouw om het leven kwam, is nog steeds in onderzoek. **
De politie wilde vrijdagochtend nog geen mededelingen doen over hoe de moeder van twee kinderen om het leven is gekomen. „De recherche is nog steeds bezig met sporenonderzoek. Vandaag wordt sectie verricht op het lichaam“, aldus een politiewoordvoerster.

De 49-jarige echtgenoot is donderdagochtend opgepakt en wordt verhoord. Hij wordt ervan verdacht zijn vrouw te hebben gedood. De politie denkt pas over enkele dagen mededelingen te kunnen doen over een eventuele bekentenis en over motieven.

De twee kinderen van het echtpaar, een meisje van 7 en een jongen van 9 jaar, worden door deskundigen opgevangen. „Ze maken het naar omstandigheden goed“, aldus de politie.

Nou Bloem,. Ik zal je zeggen, dat ik niet eens de betekenis ervan weet. Wat ze mij zeiden was alleen, dat je het eigenlijk niet zelf moet kopen maar moet krijgen van iemand. Dat zou dan geluk brengen, maar verder weet ik het ook niet. Vond dat wel grappig om te horen. Ik vind het verder wel leuk om te zien en te dragen. Maarja, ieder het zijn/hare toch? En erin geloven doe ik al helemaal niet!

Och jeetje Marion 2. Wat erg zeg! Poeh en zo vlakbij. Het is toch wat!

@jill
Wat vreselijk dat het onderzoek zoveel pijn deed.
Hopelijk gaat het volgende week beter.

@marion
Dit zijn echt van die verhalen waar je kippevel van krijgt en als het dan ook nog in de buurt is… jakkes.

@filiz
Is je ticket al geboekt?

:unibrow: Zo meiden, lekker filmpje en schransen…het betere propwerk :unibrow:
Zit nu zo vol dat ik nog net niet:puke: hihi

@Jill: Meis wat erg voor je, of je nog niet genoeg pijn had!!! Misschien is dat het ook wel hoor, dat je al zo in de kreukells zit nu!! Ik hoop dat het allemaal een btje mee gaat vallen dinsdag!!

Ik ben het allemaal een btje kwijt, maar ik vind jullie allemaal lief!

Nu ga ik lekker een bakkie doen, en kom lekker niet meer langs dus…tijd voor hubbie en mij!!! Morgen dus naar Duitsland, iig shoppen en verder zien we het morgen wel, niemand die op ons wacht haha!!

FIJN WEEKEND!!!

Jullie zijn lieverds!!!
Bedankt voor jullie lieve woorden en steun!!!

@Beppie,geniet van je Hubbie en een heel fijn weekend!

YES!!!Bijna 1500 berichten,pffff laatste tijd weinig hier geweest.

Ja Bep. Geniet van de avond en van elkaar en morgen ook heel veel pleziet in Duitsland. Niet alles weg kopen hoor!

Ja he Jill, wat gaat dat snel he? Nouja, we nemen je niks kwalijk, als je niet zovaak hier kunt komen. We weten nu de reden en als we ons zorgen maken stuurt iemand van ons je wel een pmtje. Wanneer je hier wel bent, ga maar lekker gezellig babbelen. Lekker ff kwekken toch?

Ik zit nu trouwens te twijfelen, of ik voorjaar naar AD of naar hotel La Blanche zal gaan!

Buiten dat, dan waarderen we je nog meer, Jill, als je er dan bent…hihi
Gefeliciteerd met je bijna 1500!!! Gaaf hoor, je ziet maar, je kan nog best vaak rechtop voor de compie zitten hihi

Als iedereen rondom ons zo lief voor elkaar zou zijn als dat hier iedereen voor elkaar is,tjaaaaaa alles zou veel ongecompliceerder zijn toch?

@Beps al klaar mat gourmetten?was het lekker?
Wij doen dat ook regelmatig,gezellig he.

@Roanna wat een luxe probleem he kiezen uit die 2 haha

@Jill: Ach het is ALTIJD lekker toch!! En we hebben echt als beesten zitten eten…heerlijk! Eens in de zoveel tijd hebben we daar gewoon zin in. Lekker filmpje en vreten!!!
Nou Baantjer bijna klaar, morgen vroeg op, dussssss…:unibrow: :unibrow: :unibrow: Dag dames hihihihihi:wink: :wub: