Turkish Teatime deel 11

@bloem…oke nog even voordat ik ga slapen dan :wink:
haha ja kan me best voorstellen dat het zich dom aanhoort…hoor het maar al te vaak als ik in turkije ben…je zegt dat je filiz heet en vervolgens krijg je een heel verhaal op zn turks…naja iig

mn ouders zijn gescheiden toen ik 1.5 was…en toen ik 3 was vond mijn vader het schijnbaar niet meer nodig om mij en mn broer iedere zaterdag op te komen halen. sindsdien dus ook geen woord turkse meer gehoord.

xx

O Filiz dat wist ik niet dat jij een turkse vader hebt.
En heb je geen behoefte eraan om hem op te zoeken?

zat ik 2.5 jaar geleden erg mee…wou toch wel weten wie en hou hij was.
mn moeder is altijd heel open over mn vader geweest en heeft altijd alle vragen die ik had beantwoord. zijn adres en telefoonnummer heeft ook altijd bij ons in het telefoonklappertje gestaan…
ik heb hem toen een smsje gestuurd…
echter geen reactie gekregen
mijn moeder heeft hem de dag daarna gebeld…en het verhaal gedaan. hij zou me de dag daarna terug bellen. dat heeft hij ook gedaan en de week daarna zou hij toch voor zaken in maastricht zijn dus zou hij me komen ophalen. in de na middag.
en idd in de namiddag belde ie dat ie al aan de bus halte stond…met mn moeder daar heen gegaan. voorgesteld en vervolgens alleen met hem weg geweest.
tja wat moet ik zeggen…we zijn naar de mac geweest en hebben een cola gedronken.
maar ja wat vertel als je elkaar voor het eerst in 15 jaar ziet…?!! ik heb hem nog wat over zn andere dochtertjes gevraagt en hij wat ik van school deed…het ging eigelijk nergens over. zoo vel andere dingen die ik nog wilde vragen, zou ik wel een andere keer doen.
we zijn samen naar huis gekomen en hij is nog even binnen geweest om ook mn broer te zien…met mn moeder heeft ie gewoon over de turkse familie gepraat… het zal allemaal voor hem ook niet makkelijk zijn geweest.
toen hij ging spraken we af weer te bellen en als ie weer in de buurt zou zijn (woont in de buurt van amsterdam) zou hij me dat laten weten.
ik heb nog een paar keer gebeld. maar het kwam altijd van mij uit. hij deed ook geen moeite om het gesprek op gang te houden ofzo…en is ook niet meer hier geweest…

iig…ik zou nog zoveel willen vragen. maar als ik weer contact opneem wordt ik waarschijnlijk weer gekwets…en dat vind ik het niet waard. ik weet nu wie het is…en dat ik daar geen energie meer in moet stoppen…

Jeetje meid wat een verhaal,lief dat je moeder je alles verteldwant dat is ook niet altijd zo vanzelfsprekend.
Dat lijkt me inderdaad heel moeilijk als je als 15 jarige na zoveel jaren weer contact hebt met je vader en dan een gesprek op gang houden,en dat moest dan ook nog van jou komen.
Ik hoop dat het allemaal nog goed komt voor jou!!!

hey was toch al 17 toen :smiley: hehe

ach ik wil ook echt niet zielig overkomen of zo…want dat ben ik echt niet!!
we hebben altijd goede hulp van mn oma gehad…en mn moeder is daardoor ook gewoon kunnen blijven werken.
ik vind het prima zo…ik ben gelukkig met de mensen en de dingen die ik heb.

xx

Goeie nacht meiden !

Ben in slaap gesukkeld in de zetel, heb juist het einde van Prison Break gezien, en dan als een (steen?) in slaap gevallen.

Maakt mn moeder me wakker, kom ik naar boven, kijk ik op WW en dan hebben jullie euhhhhhhhh 50 pagina’s of iets daarrond bijgekletst ;), las ik nog net iets over snel eroverheen scrollen en heb ik maar meteen gedaan.

Val nu bijna in slaap terug, kan niet tegen uurveranderingen :smoke: en ga nu slapen want weet bijna niet wat ik schrijf…

See u tomorow x

P.S.: doe vooral jullie best om bij te kletsen … (NIET) :lol:

nee sevke…scrollen is vanaf nu verboden!! grapje hoor :wink: slaap lkkr meid

ik ga nu ook echt naar bed…was eigelijk een uur geleden al aan het vertellen dan ik ging:D

tot morgen allemaal…slaap lkkr…xxx

Sorry Filiz had verkeerd gelezen.
Slaap lekker meiden tot morgen!!!

Ja ik blijf nog even voor het geval dat Bloem haar inspiratie op is!!!

maakt niks hoor jill…bedenk me net ook ik heb verkeerd geteld. is geen 2.5 jaar geleden…wordt nu 6 december 2 jaar;)

kus kus

Soms lees ik dingen die er helemaal niet staan ik heb die 2,5 voor 15 aangezien ja ja de gebreken komen met de jaren.

Sev,als je maar lekker geslapen hebt we hebben hier toch alleen maar slap zitten kletsen vandaar dat we zeiden dat je die pagina´s van Bloem en mij gewoon voorbij moet scrollen.

nou ja, 14, al 2 jaar middelbare school gehad toen

had een vakkenpakket van
Nederlands, engels, duits, frans, grieks, latijn en wiskunds (a en b, voor de liefhebbers die het verschil weten)

talenknobbel wil ik niet echt zeggen want ben echt te lui om woordjes te stampen (sounds formilier nur?) en qua woordjes ben ik echt een zeef…
maar ja, alles beter dan natuurkunde, scheikunde, economie of aardrijkskunde en dat soort (shit)

lezen lezen lezen…
kon dus na 2 jaar frans op school redelijk me redden om een vakantiehuisje te regelen (mijn ouders gingen altijd op de bonnefooi) met terras, in de ochtendzon met zwembad, enz, enz
zou het nu niet meer zo goed kunnen, moet er altijd flink inkomen
toen in turkije heb ik toch redelijk goed verkocht aan de fransen en Frantalige belgen, omdat ik de enige was in gumbet (blijkbaar) die iets van frans sprak, en ze zijn het gewend uit kusadasi dat turken frans kunnen, maar in gumbet amper, dus waren helemaal blij als ik ze kon helpen.
op die manier echt veel verkocht, stonden zelfs fransen op me te wachten, omdat ze van anderen hadden gehoord dat ze bij mij moesten boeken, hahahaa, wat een grap!

maar door elkaar is echt een ramp. schakel niet makkelijk over (helaas, bep, zoals jij:dope: )
nu dus een beetje turks erbij leren en kon behoorlijk verstaan wat ze zeiden in spanje en italie, alleen dat GC dilect (echt jibberish) was moeilijk te verstaan (bus-chauffeurs enzo) en durfde niet echt te spreken, maar herkende veel woorden en zinnen (latijn, allemaal een pot nat)
ach…spreek een aardig woordje, maar niet genoeg om er echt iets mee te kunnen…helaas…in turkije wel, veel turken spreken goed engels en bv een beetje duits of erbij een beetje frans, maar dan weer geen NL enz enz…

nu nog russisch leren en ik kan iedereen in bodrum bedienen (moeten er niet meer denen komen , want dan loop ik hopeloos achter :lol: )

Zo dan ben je echt snel met je frans weggeweest.
Ik spreek Duits, Engels en redelijk spaans ik kan me behelpen.
Duits gaat zo gemakkelijk dat ik zelfs in duits denk als ik het spreek.
Frans grrrrrrrrrrr gaat niet he is wel een mooie taal maar ik spreek geen letter.
Trouwens knap dat je Russisch gaat leren lijkt me echt heel moeilijk pffffff.

shit, zit ik bij te lezen, sla ik een hele pagin aover

@ filiz, jeetje he, ik had het dus wel goed, dat je zei dat je half turks was, maar had nooit geweten dat dit erachter zat
bedankt voor het (uitvoerige) antwoord en sorry als het je meer heeft laten vertellen dan je misschien zou willen.
wat een verhaal he!!
is idd moeilijk om te praten met iemand, waarmee je niks overeenkomt, lastig hoor
nog 1 vraagje (heel nieuwsgierig) hadden je ouders elkaar ontmoet in NL? of is hij van TR naar hier gekomen voor je moeder enzo meer?
als je niet wilt antwoorden begrijp ik dat volkomen!!

wordt je binnen de familie niet een beetje ‘gepest’ dat je leifde voor je askim dus ergens vandaan komt (snap ie??)
nou ja, igg slaap lekker, tot morgen

@ jill, inspiratie is niet op, heb al een deel gepost, maar als ik nu verder ga met het vervolg, dan wordt het wel erg laat, dus ga lekker lezen en ik schrijf morgen denk ik wel verder, heb inspiratie zat!!

hahahaa, ga geen russisch leren hoor!! hahahaa
was meer bij wijze van spreken, dat dat nog het enigste is dat ontbreekt…hihi

Bloem dat wat jij nu aan Filiz vraagt datzelfde zat ik ook aan te denken dat ze in de familie wel zeggen zo moeder zo dochter.

Nou zou zo gek niet zijn met al die russen in Turkije pffffffffff wat een ellende ik heb me daar al gruwelijk aan geergerd,als je niet oppast durven ze je man te verleiden waar je bij zit.
Gelukkig heb ik een nuchtere man die daar alleen maar mee lacht maar ik oooo ik zou ze de ogen kunnen uitkrabben,hahahahah:crybaby:

Sorry Bloem voor het oponthoud hahahaha,slaap lekker meid en sweet dreams. XXXXXXXXXX