nou ja, 14, al 2 jaar middelbare school gehad toen
had een vakkenpakket van
Nederlands, engels, duits, frans, grieks, latijn en wiskunds (a en b, voor de liefhebbers die het verschil weten)
talenknobbel wil ik niet echt zeggen want ben echt te lui om woordjes te stampen (sounds formilier nur?) en qua woordjes ben ik echt een zeef…
maar ja, alles beter dan natuurkunde, scheikunde, economie of aardrijkskunde en dat soort (shit)
lezen lezen lezen…
kon dus na 2 jaar frans op school redelijk me redden om een vakantiehuisje te regelen (mijn ouders gingen altijd op de bonnefooi) met terras, in de ochtendzon met zwembad, enz, enz
zou het nu niet meer zo goed kunnen, moet er altijd flink inkomen
toen in turkije heb ik toch redelijk goed verkocht aan de fransen en Frantalige belgen, omdat ik de enige was in gumbet (blijkbaar) die iets van frans sprak, en ze zijn het gewend uit kusadasi dat turken frans kunnen, maar in gumbet amper, dus waren helemaal blij als ik ze kon helpen.
op die manier echt veel verkocht, stonden zelfs fransen op me te wachten, omdat ze van anderen hadden gehoord dat ze bij mij moesten boeken, hahahaa, wat een grap!
maar door elkaar is echt een ramp. schakel niet makkelijk over (helaas, bep, zoals jij:dope: )
nu dus een beetje turks erbij leren en kon behoorlijk verstaan wat ze zeiden in spanje en italie, alleen dat GC dilect (echt jibberish) was moeilijk te verstaan (bus-chauffeurs enzo) en durfde niet echt te spreken, maar herkende veel woorden en zinnen (latijn, allemaal een pot nat)
ach…spreek een aardig woordje, maar niet genoeg om er echt iets mee te kunnen…helaas…in turkije wel, veel turken spreken goed engels en bv een beetje duits of erbij een beetje frans, maar dan weer geen NL enz enz…
nu nog russisch leren en ik kan iedereen in bodrum bedienen (moeten er niet meer denen komen , want dan loop ik hopeloos achter :lol: )