Turkish Teatime deel 11

goede morgen allemaal…ik heb heerlijk bijgeslapen!!

@jill…wat een geluk dat je zoon weer thuis is:D

@bloem…mn vriend zit in het leger, dus dat maakte 't allemaal een beetje moeilijker.
wat vervelend dat je vriendinnen niet zo goed snappen dat je nu het liefste alleen bent.
i vind het altijd wel fijn om wat afleiding te hebben wanneer ik net terug ben. mn weekend staat dan ook alweer volgepland :wink:

@marion…welkom thuis!!! ik bn benieud naar je verhaal!!

@cris…leuk dat je het zo gezellig was met je vriendin :wink:

@cyn…werk ze

@llemaal…een fijn weekend…hebben jullie plannen?

liefs

sevgilim

nog gefeliciteerd!

wanneer ga je weer naar turkije?

Nou meiden alvast een klein stukje van mijn vakantie! Helaas werkte het weer niet alle dagen mee. Zoals ik heb begrepen hebben jullie er hier ook wat van mee gekregen dus daarom eerst daar maar over. Hebben echt dagen gehad met noodweer. In de eerste week begon het woensdagavond met onweer. Kwamen net terug uit het dorp toen het goed losbrak. Heel harde wind, zand in je ogen, stroom die telkens even uitvalt. Verdwaald dus in ons vakantiedorp. Hebben, nat tot op ons vel, zitten schuilen in een halletje tot het ergste voorbij was. Vonden het te gevaarlijk om verder te lopen onder de bomen met het onweer vlak boven want het bliksemde contant.
Op donderdag hadden we een excursie geboekt naar Antalya, nog steeds heftige regen. Lastig rijden onderweg want de straten stonden blank en soms zaten de ramen van de bus gewoon dicht van de regen en zag je niets anders dan heel vaag de alarmlichten van de andere auto’s. Gelukkig was het redelijk droog op het moment dat we de waterval gingen bezoeken en de bazaar was overdekt dus daar had je zowiezo geen last van de regen. 's Avond gingen we nog naar een turkse show. Was erg mooi om te zien.
Vrijdag weer een stralende dag dus natuurlijk lekker in de zon gelegen. Dan zie je pas wat het weer aangericht heeft op het strand, de 1e rij parasols uit de grond gerukt en wat planken van de steigers af.
Afgelopen dinsdag begon het aan het begin van de avond weer met onweren en dat is pas gestopt in de nacht van woensdag op donderdag. Kemer ligt tussen de bergen dus het onweer blijft daar hangen. Regelmatig wakker 's nachts van de harde donderslagen. Je hoort de bedrijvigheid op het terrein. Contstant personeel op de been om de boel op het terrein in de gaten te houden. 's Morgens vroeg werden we wakker gemaakt door iemand van het personeel, hij kwam kijken of het water op de balkons goed wegliep en controleren met hoeveel personen we op de kamer waren. Eenmaal buiten bleek het hele vakantiedorp blank te staan door de regen, we liepen op sommige plaatsen tot aan onze enkels door het water. Natuurlijk weer even kijken naar de hoge golven op het strand. Van de ene kant is het mooi om die wilde, metershoge golven te zien. Van de andere kant erg beangstigend als je maar een paar meter hebt om te staan. Of je wil of niet, de beelden van de tsunami gaan dan toch even aan je voorbij. Je neemt alweer de schade in je op. Er staat nog maar 1 rij met parasols op het strand in plaats van 4. Er liggen geen planken meer op de pier, soms zie je de pier zelfs helemaal niet meer omdat hij verdwijnt onder de hoge golven. Maar weer naar de bar dan want daar is het veilig, warm en droog. De kachel is inmiddels aangemaakt, lekker behaaglijk want we zijn inmiddels behoorlijk koud van binnen. Nog vlug een afspraak gemaakt bij de hamam voor een scrub- en massagebeurt want een hele dag rondhangen en yahtzee zien we ook niet zo zitten. En op een gegeven moment wordt het dan boven verwachting nog erg gezellig. Er worden liedjes gezongen rond de kachel, gelachen om de manieren die worden bedacht om droog bij het hoofdgebouw aan te komen. Men komt binnen onder vuilniszakken, douchekapjes, badlakens, met plastic zakken om de schoenen gebonden, plastic overschoentjes worden uitgedeeld. Gelukkig maar weinig mensen gezien die gingen klagen want dat maakt de sfeer er ook niet gezelliger op.
En de donderdag gelukkig wonder boven wonder weer een stralende zon. En dan hoor je de verhalen. De een weet dit, de ander weer dat. Op Kreta zijn vakantiegangers geëvacueerd, in Alanya is de voorgevel van een hotel weggeslagen, tornado’s in Alanya. In het vliegtuig terug zat trouwens een man die de tornado’s had gezien. Het weer was dus niet altijd mee, jammer natuurlijk, maar hebben ons ondanks dat prima vermaakt.

klinkt als een hele gezellige vakantie ondanks het weer…!!

goed dat jullie het zo leuk hebben gehad;)

xx

@marion: Welkom terug !!!

Ik ga in bad en mss daarna in bed, ben nog altijd niet helemaal in orde… Oma komt vannacht thuis en dan gaan mams en ik haar opwachten thuis, zij blijft ook altijd op voor ons als we snachts thuiskomen !

Tot een beetje later x

Hey Filiz…jij ook welkom thuis!!!
HEB JIJ HET OOK LEUK GEHAD???

wat vervelend sev dat je nog steeds niet helemaal lkkr bent.
veel beterschap iig…!!

ben zelf verkouden, is in turkije al begonnen…vervelend, maar gaat wel weer over :wink:

kus kus

hey marion…leuk dat je het vraagt (K)

ja ook ondanks het weer een super tijd gehad.
ook naar de hamam geweest, 3 dagen vrienden opgezocht 2 dagen kunnen zwemmen, en 's avonds hadden ze super shows in het hotel. der tijd dus wel goed doorgekomen;)
zou zo weer terug willen!! maar ik denk dat dat bij jou ook het geval is:D

liefs

Hallo allemaal,
Nadat ik opeens vorige week niet meet geregistreerd was bij WW, heb ik grote moeite gedaan om weer terug te komen. Jullie willen niet weten wat ik allemaal heb uitgevoerd, maar goed, ben er nu weer maar met een andere naam: CRAZYMAR. Het lukte gewoon niet om met Marjogege weer geregistreerd te worden. Mijn kennis op computergebied is zeer beperkt, dus heb het maar zo gelaten.
Dus Marjogege is Crazymar geworden! Ook leuk toch?
Nu moet ik alleen weer een handtekening zien te plaatsen, maar dat is me nog niet gelukt. Ga nog wel weer ff doorploeteren. Als jullie weten hoe dat moet dan hoor ik t graag!

groeten, Marjan

ga naar ww account, dan naar groeplidmaatschap, word lid van blogger
dan komt automatisch de optie handtekening tevoorschijn.

Crazymar> welkom terug!!!

x

@CrazyMar: Welkom op dit forum(hahahahaha) Weet je wat zoooo leuk is, we gaan een meeting houden. Misschien is er wel iemand in jouw buurt die met je mee kan reizen(hihihi)
Nee zonder dollen, goed dat je er weer bent dus. We gaan je spreken!

@Marion: Wat een vakantie!! Wel goed dat je genoten hebt, maar we hadden je een andere vakantie gegunt. Hoop dat Dia het er wel goed heeft, had echt niet van het noodweer in Turkije gehoord, wel van Griekenland dus!!

Nou de pubers komen zo, dus
Garoeten aan je voeten!!

@ Beppie: lang geleden he!! Ik heb lekker vakantie nu, zit jammer genoeg niet in Turkije, zoals gepland =( Veel plezier met de pubers!

@ Marion: welkom thuis!! Wat een rotweer, zo beleef je Turkije eens van een andere kant…

@ Fransijn: hele fijne vakantie!!

Ik zit al de hele dag aan wiskunde, het is saai en vervelend, ga nu voor de afwisseling biologie doen!

hmzz…wat vervelend cris dat je je weekend aan huiswerk moet besteden.
ik had me eigelijk voorgenomen aan mijn tussen evaluatie te gaan beginnen.
ik plaats daarvan met ik met vriendinnen gaan winkelen…heb wel een super leuke rok erbij :wink:

er is kermis in het dorp…altijd leuk:D

xx

hahaha ja dat kende ik ook nog wel van vroeger, maar super dat je weer een leuke rok erbij hebt.

Verder een rustig weekendje HEERLIJK!!!
Nou iedereen een fijne avond alvast!

GRoet jac

@bloem: het wordt mijn eigen bedrijf uiteindelijk voor vertalingen tr-ned/ ned-tr … dat doe ik dan nu al, uiteindelijk wil ik ook nog mijn eigen cursus en nog wat dingen uit gaan brengen via het bedrijfje!!!

zo vandaag gewerkt en nu lekker een rustig avondje met vriendlief! fijn weekend allemaal

@ Filiz: ik heb nu een week vakantie en daarna de eerste periode schoolexamens. Voor elk vak moeten we hele boekwerken leren, en vooral natuurkunde en wiskunde is heel moeilijk!! Dus ik zit de hele komende week aan mn huiswerk =(.
Wel leuk he, shoppen en dan ook nog (onverwacht) slagen!:smiley:

Alsje naar de kermis gaat: veel plezier. Hier zit het weer niet mee.

@ Crazymar: Is het je nog gelukt om een voordelige ticket te bemachtigen on naar Marmaris te gaan? Ik denk van niet he? Anders was je waarschijnlijk al wel weggeweest. :nod:

Ik had je via een PM een mailtje gestuurd over tickets en dergelijke, maar als ik nu lees, dat je een tijdje niet op WW kon, vraag ik me af of je die ontvangen had?

Fijne avond allen nog! :wink:

o ja, kan iemand me vertellen hoe ik een onderschrift kan maken? … ik kan het niet vinden in mijn ww account :o

@Nur: naar WW account. Dan aanmelden bij groepslidmaatschap-> blogger-> aanzetten->en dan komt bij instellingen en opties de optie handtekening maken erbij!
Suc6

Hier nu ff rust. De pubers zijn naar de jongeren dienst in de kerk(gewoon een dienst met een gesprek in hun eigen taal zeg maar) en dus geniet ik van de stilte.
Onze compie knetterd alweer. Net als een paar maanden terug, dus we verwachten dattie elk moment ermee uitscheid! Dan de voeding ruilen(is een nieuwe met garantie) en dat doet alles het weer hoop ik!

Nou tot straks, en als de compie overlijd dan tot maandag!