Mk,ja wat ik ga doen,ik hoop iets terug te kunnen kopen,maar met al die nieuwe regels zal het niet makkelijk gaan worden denk ik,anders maar hopen dat ik wat kan regelen hier op het werk,want sta eigenlijk nog niet lang genoeg ingeschreven…
Hey meiden daar is ikke…
Hier loopt mijn hele planning in de soep, hubs die uitgevroren is, naar paps, de boodschappen en het huis…de boodschappen zijn binnen, kadootjes ook.
Bij paps geweest,…damber aan het shoppen met schoondochter, en hubs nu even naar de winkel (kadootjes kopen denk ik) geen idee wat hij doet. Ondertussen de was en de bedden en de strijk…en morgen de laatste dingen. Dus ik kom weinig aan internetten toe, vergeet ondertussen ook de visjes.
maar dan.
Cynnie gefeliciteerd meissie met je huisje, en dan nog wel een nieuwe keuken en ect…dus dat wordt shoppen geblazen
@ cyn gefeliciteerd! half jan. is wel al snel als er nog zoveel gedaan moet worden, hopelijk gaat het lukken (je zit gelukkig niet op een schopstoel) waar is het nu? niet in A. toch?
@ roanna wow das wel een mooie periode zeg! vast niet altijd even gemakkelijk geweest maar jullie zijn er nog
@ raak welkom thuis! :kus:
@ trl is dat bij jullie ook dat je onder een bep. inkomen moet blijven om te mogen huren? ik kreeg laatst een brief dat als ik een nieuwe woning zou willen, ik onder een bep. inkomens grens moet blijven. maar 10% van het totale woningaanbod mag verhuurd worden aan mensen boven dat inkomen.
Viva,druk met van alles en een planning die in de soep loopt,maar wel leuk hoor al die plaatjes erbij.
Bloem,klopt idd,als je boven de 33614,- zit kan je dus geen sociale huurwoning meer krijgen,dus wat ga je nu krijgen mensen laten zich niet meer gezamelijk inschrijven maar elk apart en mensen die er net boven zitten gaan op papier minder werken…Want met de nieuwe hypotheek regel is het dus zo dat je pas vanaf 45000 per jaar een fatsoenlijke hypotheek kan afsluiten dus zit je tussen de 33614 en 45000 van je dus overal buiten de boot…
***Wat verandert er?
**U hebt er misschien al over gehoord of gelezen: de regels voor het krijgen van een sociale huurwoning (= met een huurprijs tot € 652,52 p.m.) zijn veranderd. Vanaf 1 januari 2011 mogen woningcorporaties deze sociale huurwoningen, voor het grootste deel, alleen nog toewijzen aan mensen met een (gezamenlijk) belastbaar jaarinkomen tot maximaal € 33.614,-. Verdient u meer, dan heeft u minder kans op een sociale huurwoning wel kunt u reageren op Vrijekeuswoningen wanneer u van plan bent om die te kopen. Wij zijn door de overheid verplicht om uw inkomen te controleren bij het toewijzen van een woning. Deze nieuwe regels gelden alleen voor nieuwe woningtoewijzingen. Wanneer u nu al in een sociale huurwoning woont, verandert er voor u niets. Het (lopende) huurcontract blijft gewoon geldig.
****Wat is het verzamelinkomen per jaar(?)
**De nieuwe regels gaan over het gezamenlijke verzamelinkomen van uw hele huishouden. Dit is het inkomen waarover u inkomstenbelasting moet betalen (minus eventuele aftrekposten en verrekenbare verliezen). Het gaat dan over inkomen uit werk en woning, uit aanmerkelijk belang en uit sparen en beleggen. Inkomen van thuiswonende kinderen wordt niet meegerekend. Hoe u het inkomen bepaalt leest u hier.
Inschrijven als woningzoekende?
Overweegt u zich als woningzoekende in te schrijven, dan is het belangrijk dat u zich realiseert dat het inkomen belangrijk wordt. Is dit hoger dan de genoemde € 33.614,- dan wordt de kans op een woning met een huur van minder dan € 652,52 veel kleiner. Wel kunt u in aanmerking komen voor een Vrijekeuswoning wanneer u van plan bent om die te gaan kopen. Het kan zijn dat u verwacht dat uw inkomen gaat dalen en dat u over een tijdje weer met meer kansen een sociale huurwoning kunt huren. Dan is het wel raadzaam om in te schrijven of ingeschreven te blijven staan. U bouwt dan in de tussentijd wel inschrijfduur op. Kortom, denk dus goed na voordat u zich in- of uitschrijft!
ja dat idd @trl. ik vind het een beetje vreemd, want zoals je zegt, als je met z’n tweeen bent, kun je vaak nog steeds nix kopen, maar dus ook bijna niets meer huren (alsof die inschrijftijd vaak al niet moeizaam genoeg is)
nu zit ik wel onder die grens, maar toch…
helaas degende die gisteren bezichtigd heeft gaat er toch niet mee door,makelaar vond het maar vreemd aangezien de jongen gisteren nog helemaal enthousiast was.