Turkish Tea Time

Beps,nou ik ben geen uitzondering hoor,vriendin van mij was ook blij dat ze weer kon werken,andere was zelfs eerder begonnen,maar werd naar huis gestuurd omdat ze officieel nog niet mocht werken,en we hebben echt niet minder genoten van onze kinderen…En we houden net zoveel van ze als de moeders die wel het wel fijn vinden.
Zo heeft ieder zijn ding,ik werk graag,zou die weken dat liever op willen nemen als C wat ouder is en hij er ook wat meer aan heeft.

Ik kreeg vandaag bericht dat ze mijn auto binnen hebben gerkegen, hij moet nog rij-klaar gemaakt worden en naar de poetser. Volgende week vrijdag om 20 uur mag ik de auto ophalen.

Roanna : welkom thuis
Cyn : op zoek naar bungalow en wintertruien en voetbalkaartjes
Beps : bij J&H lekker gegeten
Trl : vindt 20 weken zwangerschapsverlof te lang
Viva : ik hou het goed vol hoor, nix doen, bankhangen, zwembad hangen, hangmat hangenlol2lol2lol2
Bloem : vreemd sollicitatiegesprek gehad, gewoon even afwacten wat hun reaktie is en daarna zelf een beslissing nemen. Vanuit een baan is het altijd wel makkelijker solliciteren in januari

Linda : wow ook spannend he een heel nieuwe auto volgende week

@raak: kan haast niet wachten tot het zover is, nog 9 nachtjes slapen

:uk:Trl: 12 november tot 14 november : London:UK:

Bloem29: 18 november t/m 21 november: Berlijn- Duitsland
Cyn haar askim naar NL: 18 november
Bloem29: 25 november t/m 30 november: Krakow/Zakopane- Polen
Bloem29: 7 maart t/m 14 maart 2011- Inzell- Duitsland
Cynthia: 7 maart t/m 22 maart 2011 Kenia

En de verjaardagen nog …

08/11 Kaylo
13/12 Turkije Lover
29/12 MK & Bloem
03/01 Kim
10/o1 Cynthia
22/01 Roanna
22/01 Damber
14/02 Marion
23/03 Mar Mier
04/04 Beps
28/06 Toos*
01/08 Linda
22/08 koliboli
25/08 Vivaturkije
10/09 Raak
17/09 Crazymar
18/09 Wendy

Zo thuis en wakker…

@Bloem: Raar zeg… maar goed, je weet iig hoe je overkwam, en idd wat Raki ook al zegt: vanuit werk krijg je makkelijker werk dan zonder…

@TRL: Het zal niet zomaar zijn. Vanuit mn UWV ervaring weet ik dat er heeeeeel veeeeeel vrouwen nog niet aan werken toe waren na hun zw verlof. Tuurlijk, ik ken er ook zat die na 4 wkn dachten… ik wil wel werken…
Maar ik denk dat er veel vrouwen zijn die best nog full time van hun kind en nwe status(of veranderde gezinssituatie) willen genieten en weaan willen wennen.

Nog geen Roanna gezien… alles goed daar op de Veluwe???

Goedemorgen.

Bloemmie vreemd gesprek, nou afwachten maar, en als je gevoel zegt dat je het niet moet doen, dan is het gewoon niet de goede plek.
Roanna weer terug ik het koude en natte kikkerlandje.
Cynnie nog Hyper of valt het mee?
Beps hoe gaat het met de meisjes, is er al een rangorde gevecht geweest???
Ik vandaag maar aan de rituelen. Ga zo maar eens beginnen.

Goedemorgen. :dag:

Zo, daar is ze weer. Gisteren op een klein uurtje vertraging na, weer goed aangekomen. Konden op tijd de trein naar huis pakken, waar de zoon ons van het station heeft gehaald. We waren 23.15 uur thuis en had toen eerlijk gezegd geen puf meer om de boel om te starten en ben heerlijk met de WW-zak naar bed gegaan. lol2 Wat stervens koud is het dan he!!!

Het was weer een leuke, fijne, toffe maar ook voor ons rustige vakantie. Ondanks dat het hotel vol zat met vooral veel engelsen en de laatste dagen toch ook veel hollanders, hebben we er weer heerlijk van genoten. Toch ook enkele leuke herinneringen opgehaald over ons Toosje met Tulin en dat was even fijn. Ook voor haar, want ze was er echt kapot van geweest. Maargoed!

Het weer was zoals ik al eerder zei niet zo denderend mooi, wat je van Turkije om die tijd toch wel gewent bent, maar alles met alles… de temperaturen waren goed en hebben natuurlijk ook nog wel heerlijk in het zonnetje bij de pool kunnen liggen. Zelfs gister toen wij weer naar huis zouden…stralende:zon02:. Dus de mensen die er nu nog zijn hebben geluk, want het zou de eerste paar dagen ook :zon02: blijven. Maargoed, wij hebben het weer gehad en nu op naar de dingen die ons nog te wachten staan.

Conclusie: Niets op Corendon aan te merken. Alles was goed verzorgd en redelijk op tijd en goede vluchten gehad ( heen en terug ). Kan geen minpunt verzinnen. Mag ook gezegd worden!

@Cynthia: GEFELICITEERD!!!:cheer::wub:

@Bloem: Ik las iets over je solligesprek, maar je weet het nog niet of je het gaat doen?

@Beps: Ik heb gisterochtend ook nog een heel fijn gesprek met S. gehad. Komt goed!!!:wink:

Meiden… ik heb alles al bijgelezen net, maar ik moet zo eerst ff aan de was en koffer uitpakken enzo. Sorteren en laten draaien. Je kent dat wel zo na een vakantie en ik zie jullie vast laters weer. :kus:

Roanna: welkom terug! :smiley:

Viva: mmm hyper is er wel ja… Net het ticket geboekt… Aan het kijken voor een nachtje scheveningen… En mijn ouders willen een huisje huren in Zeeland… :slight_smile:

Iemand weleens bij Topkapi in Scheveningen gegeten??

:dag:

Cyn,allemaal leuke dingen aan het plannen.Hoe lang blijft M? Vergeet je niet om hem kennis te laten maken met je dagelijkse leven anders weet hij nog niet hoe dat is,voor het geval hij definitief hierheen wilt komen

http://www.wereldwijzer.nl/images/icons/icon10.gif

.

Viva,aan de poets,hier schijnt het zonnetje nu.

Roanna,het zal hier vast een stuk kouder zijn dan in Turkije.

Beps,misschien zou het handig zijn als ze de moeders zelf zouden laten kiezen wat ze willen 20 weken zwangerschapsverlof of een aantal weken bewaren voor later.Elke moeder is immer verschillend.

Ik blijf er nog steeds bij (sorry ik bedoel er niets mee) dat moeders gewoon thuis moeten blijven bij hun kinderen, dat heb ik ook gedaan. Pas toen mijn kinderen op school zaten ben ik overdag gaan werken, Damber was 6 weken toen ik 2 avonden bij de ptt (nu tnt) ging post sorteren, en bleef hubs bij de kinderen (nee niet oppassen, maar hij was gewoon thuis). Ik weet wel dat de tijden tegenwoordig zijn veranderd, en dat door dure huizen, en een duur leven (2 auto’s, 2x per jaar op vakantie, tig x uit eten) je alle twee moet werken, maar ik hou helemaal niet van een kinderopvang of wat dan ook. (ik ga ook op ons kleinkind passen 1 dag in de week, omdat het niet anders kan) maar het is niet mijn standpunt. Een moeder hoort gewoon haar eigen kinderen op te voeden. Maar dat is mijn mening, in Zweden krijgt een moeder 96 maanden zwangerschaps/kinderverlof doorbetaald. Kijk dat is pas een regeling.
en dan het gelul over dat het bergen geld kost voor degene die geen kinderen hebben, dat is onzin, de regering moet hun kasboekje anders invullen, het altijd maar vooraan staan bij hulp in een verweggistan land, mensen die in de ww lopen (omdat ze niet willen werken). Kinderbijslag voor kinderen die in weet ik veel waar wonen ect. De belastingdienst betaald ook mee aan kinderopvang…rara wie betaald dat.

In de natuur worden de jongen ook niet door een derde opgevoed, maar blijft het moederdier net zo lang voor haar jong zorgen tot dat het zelfstandig is.

zo moedergans heeft gesproken hahahahaha

TRL: maar mijn dagelijkse leven bestaat uit werken… En dat is iets wat ik niet ga doen haha :smiley:

En hij komt 18 dagen… Maar ik zit nu een beetje te klooien met de vreemdelingenpolitie om hem aan te melden :frowning:

@ROANNA!!! daar is ze weer!!! Mooi dat je genoten hebt, en met iedereen gepraat hebt. Tulin wilde er met ons niet echt over praten… dus… dat respecteer ik ook natuurlijk!!!
En S, ach hij is zo slecht nog niet haha…:)!!!
Wat Corendon betreft: Ik heb niets gezegt… Bloem en ik hebben in april ook die rondreis via hen gedaan he… dus… nee hoor… prima maatschappij!(met her en der kleine minpuntjes waardoor ik oplet wat ik boek bij hen, maar rustig bij hen zou boeken…)

hoi hoi

@ roanna welkom terug
@ viva ieder zo zijn mening he? ik ben het wel met trl eens dat een moeder moet kunnen kiezen. als er dan toch 96 procent van de nieuwe mama’s kiezen voor 20 weken meteen erna… mooi voor hen… willen anderen dat niet, hun keuze toch ook…?

ik vind het eerlijk gezegd belachelijk waarom een vrouw zolang vrij moet krijgen in zweden… ze kiest er toch zelf voor om te gaan werken en kinderen te krijgen…? op die manier kijkt een werkgever nog wel 3x uit voor hij een vrouw aanneemt…

overigens werd vroeger een kind door de hele clan opgevoed. niet alle kalfjes drinken bij hun eigen mama-koe, maar alle tantes helpen mee… aangezien NL zo individualistisch is, is dit nogal moeilijk te realiseren bij ons, vandaar de creches en peuterdingesses enzo,…

Niet helemaal waar: bij de leeuwen blijven 2 of 3 vrouwen bij de kids, en de anderen bestieren de groep. Mannen doen daar helemaaaaaal niets…

@TRL: Die keuze is er al: Ouderschapsverlof… Ik zie nl niet in dat wij als samenleving ervoor moeten opdraaien dat jullie vrouwen die werken(bedoel ik niet persoonlijk maar weet niet hoe anders te schrijven) vrij te geven als het jullie ‘beter/liever’ uitkomt. Alleen bij ouderschapsverlof betaal jehet zelf, door de niet gewerkte dagen ook niet uit betaald te krijgen.
Die 20 wkn zijn nodig, en eigenlijk vooral omdat nu je 16 ipv 12 wkn hebt, veel vrouwen blijven werken tot 4 wkn voor de bevalling, en voor 12 wkn na de bevalling kiezen om zolang mogelijk thuis te zijn(en echt dat gebeurt het meest…) Nu kunnen ze voor 8-12 gaan bijv. Waardoor de gemeenschap niet opdraaid voor EN de ziektewet die heel veel opgenomen word, en het verlof, en de ziektewet na het verlof…(gewoon even uit de maatschappij, nogmaals niets persoonlijks…)

@Cyn: Geen idee, het enige dat ik in Den Haag ken, is de japanner daar(SUSHI!!!) en die is dus goed haha

Cyn,moet je hem nu al aanmelden dan?? Dacht dat dat pas kon als hij hier dat hij zelf langs moet gaan?

Viva,in sommige gevallen kan het niet dat een moeder thuis blijft voor de kinderen totdat ze naar school gaan,er moet ook brood op de plank komen.Maar ik heb ook wel respect voor de moeders die dat wel doen en kunnen.De leeftijd waar C nu op zit zou ik ook wel iets meer thuis willen zijn,maar helaas gaat dat niet.

Beps,kan me wel voorstellen dat vrouwen tot 4 weken voor de bavalling blijven werken hoor,anders zit je thuis ook maar te wachten.Maar is een discussie op zich en zoals ik al zei elke vrouw is anders daarin en hun keuzes.Maar was blij dat ik er 16 had en geen 20.

TRL: ik moest alleen een afspraak maken… Maar dat zit dus al dusdanig vol… dat het alleen maar kan als hij hier al ruim 1 week is haha :wink:

Cyn,drukke tijd dus die periode,maar gelukkig hebben ze toch nog een gaatje kunnen vinden voor jullie.

Pfff hier weer rustig op het werk,zo maar even kijken of ik een collega kan helpen.

@TRL: Heel stuk getypt, maar ‘ga toch maar op mn handen zitten’ … als ik je ooit eens spreek denk ik dat ik het je beter persoonlijk kan vertellen, omdat het anders misschien aanvallend overkomt, terwijl ik dat niet zo bedoel…
maar houd het erop, dat mijn mening hierover behoorlijk ‘negatief’ is… ook over het idee om het verlof later op te nemen…(trouwens over veel sociale voorzieningen die niet voor iedereen opneembaar zijn…)

Ik mag zo naar de tandarts. Een paar weken geleden nam ik lekker een hapje van een M*lka reep lekker met hazelnoten. Kraak hoorde ik, maar voelde geen kapotte kies. Wel trof ik een hazelnoot in schil aan in die reep. Gister viel zomaar een halve kies eruit.
(ik heb nl wel een klacht ingediend bij het bedrijf …)
BAH geen zin in