Turkish Tea Time

@viva
Pijnlijk klusje de wenkbrauwen, maar nu weer netjes.
Hubs zijn bril kapot, gelukkig maar dat hij er 2 heeft.

@roanna
Scan gehad en nu wachten op de uitslag, bij de HA geweest, tis wat als je ouder wordt :wink:

@beps
In Drachten geweest deze week, dat is ook niet om het hoekje van de deur.

@cyn
Gaat bijna weg.

@trl
Last van een dipje :kus:

@raak
Extra druk nu je dochter weg is?

@jac
Juiste tickets zijn gelukkig binnen.

Viva : oeps das minder dat het pijn deed, ik voelde er eigenlijk niet zoveel van, vind epileren pijnlijker
MK : nee hoor, is een heel rustige periode nu. En hoe lukt het jou met de kids, man en huishouden werk en school ??? wowwwwwwww klinkt alleen al heel vermoeiendlol2

Viva: HA is geen optie. De multifocale van daar heb ik al gehad, en die ‘prutsers’ kunnen geen bril voor mij maken (vraag me nu niet wat, leg ik je persoonlijk wel eens uit)
Dus… gewoon wachten tot januari
Ohhh das zeker minder al het zeer deed… maar nu weer klaar das ook weer lekker…

MK: Ja was een stukje rijden haha…Maar komt wel goed…

Jac: Ik kreeg nogmaals de tickets van S… haha… gewoon dezelfde att als in de bevestigingsmail…(zal wel ter info/bevestiging zijn… moest wel lachen)

en nu,… is Chira loops geworden… zomaar… 3 mnd tevroeg… Net het ‘hotel’ gebeld of dit een probleem is, maar ze hebben nog niet teruggebeld…

@raak
Het blijft een druk leventje… maar het gaat goed hoor.
Zoals ik maar genoeg slaap krijg dan lukt het wel.
Ik heb nog nog laten strikken om klasse-ouder te worden, ik moet nog een lijstje krijgen wat er allemaal precies van me verwacht wordt. Maar wel leuk om op school te helpen.

M. haar voortand is toch getrokken vanmiddag, nu mist de vier tanden…

@beps
Dat wordt vast een mooi broekje voor Chira ter bescherming :smiley:

Ik ga weer afsluiten, mijn vriendin is jarig en daar moet ik natuurlijk even heen.

MK: Haha… als ze naar pension moet is ze het ‘vruchtbaarst’ ,… goed uitgekiend van de dame he… GRRRRR(ik had ze willen laten helpen nu, maar omdat ze dus over 2 wkn in pension moest, hebben we iom dierenarts besloten het nog 1 keer af te wachten en in maart te doen, wordt nu,… ergens in december denk ik…)

Beps : wat een timing…
MK : ohhhhhhhhh dus je had zelfs nog tijd over haha. Fijne verjaardag !
Wel sneu voor M. zo’n tandloos gebeuren he

Trusten all

:slapen: lekker !

hoi hoi

terug in NL en bijgelezen

@ roanna bloedarmoede, oppassen dus in ‘jouw conditie’. Je zult idd wel staaltabletten gaan krijgen, maar vraag eventjes advies aan een dietiste misschien? Zo vermindert melk bij het eten de opname van ijzer uit voedsel. Niet doen dus. En ik weet dat je van een kipfiletje houdt, maar bv rosbief of rookvlees bevat meer ijzer. uiteraard appelstroop en spinazie eten.

voor de rest weinig nieuws onder de zon, zo te lezen.

vorige week netjes vertrokken, iets te laat, maar op dezelfde tijd aangekomen. we kregen keurig netjes nog wat te eten in het hotel om 1 uur 's nachts en we bleken op de 4e verdieping te zitten. we wilden al ruilen ivm trappen en hitte, maar bleek de volgende dag dat we echt de best view ever hadden. prachtig hoor.

maar zo moe, dus uitgeslapen. ff geluncht en nu een drankje besloten toch de stad in te gaan. roomie ging meteen helemaal los (de totale buit na 4-5 shoptrips was: 5 bloesjes, 6 polo’s, 4 shirts en 24 (!!) boxers… dont ask)
we hebben wat gegeten in de stad (kofte- niet lekker) en waren met de bus weer terug in het hotel. was echt nix te doen daaro. de sprite smaakt naar bubbelgum, de wijn is echt te ranzig en het bier was net water.

vroeg gaan slapen en de volgende dag ontbijten. ik vond het wel prima, want voor ontbijt wil ik kk-tomaat-witte kaas-brood en die worstjes en klaar, roomie vond het niet zo.
helaas geen strandbedje vrij, geen zwembad bedje vrij en mega felle zon. dus maar naar de buren gegaan en betaald voor een strandbedje+ parasol. maar wel mega lekker in zee gezwommen.

lunch was echt ranzig. avondeten zo waar nog erger. nix vers van de grill ofzo, nix traditioneels, echt een paar keer amper gegeten.

maar de zee was heerlijk en in de namiddag plek op het strand. dus gingen we elke avond na het eten rapido met de dolmus naar het centrum, shoppen en een drankje doen en daarna terug naar het hotel met de laatste dolmus om 12h (als echt assepoesters)

eerste dagen ging het wel goed met de buik, maar na zaterdag was het echt drama. zodra het donker was (ik weet niet of het van het douchen was- je krijgt toch altijd iets van water binnen- of het warme eten) was het gewoon mis. ik heb zo’n beetje alle restaurantjes in kusadasi centrum wel gezien- de toiletten dan he… echt vreselijk…

dat, en het gedoe in het hotel (gewoon na 3x vragen NOG geen toiletpapier of handdoeken krijgen- kamer in 9dg niet schoongemaakt en om 3 uur 's nachts opgebeld worden, door vermoedelijk de receptie??) maakte het allemaal een beetje zo-zo.

roomie heeft geklaagd bij de tosti van snekkerman, maar die kon alleen maar een keer gratis dineren extra in het a la carte restaurant doen. okey, doen we, moeten we wel zelf de drankjes betalen, maar voorruit. diezelfde avond… nix a la carte… geen kaart gezien. maandag is visdag, woensdag kip en vrijdag kofte. op maandag dus vis-vis en vis. nix gegeten dus.

maar goed, afgezien van al het bovenstaande wel een leuke vakantie gehad. lekker relaxed. veel en lang uitgeslapen, veel gelezen en veel in zee gedreven. daarvoor een beetje verbrand, maar voor de rest alleen onder de parasol gezeten (ik ja!) maar toch best wel een beetje bruin geworden… al is het oppervlakkig en vervellen mn schouders al.

maar we hebben ontzettend leuke mensen ontmoet (niet in het hotel overigens- op een uitzondering na- wat een hoop raaaare landgenoten en oostblokkers lieper daar rond zeg) onze buren in het hotel hebben we veelvuldig op het balkon ontmoet, in de stad een uur bij een oorbellen meneer doorgebracht en in 1 of ander winkeltje, ook ‘gepraat’ met een dove turkse jongen- zucht zwijmel wat een schatje was dat zeg!!) die we gisteravond tegenkwamen bij een geweldig turks eettentje (doner ekmek voor 2.5 lira!!) ik zat tegenover hem, en we moesten telkens lachen als we elkaar aankeken en toen begon ie de zwerf katjes te voeren, dus was roomie helemaal in 7th heaven en elke keer als ie lachtte had ie van die mega schattige kuiltjes in zijn wangen… zucht zwijmel…

en we hebben een paar leuke avonden gehad bij brothers bar en mamma mia. jonge engelse meisjes die met hun vriendje zijn, maar gewoon zodanig lopen te flirten, dat ze opgepakt worden en oeps… ja dan zie je dat ze geen ondergoed aanhebben… of zoals gisteravond, de man met zijn 12 jarige zoon (engels) die helemaal appelazerus dronken is geworden en de hele tent ondergekotst heeft… tssk

maar goed… ik vond kusadasi erg leuk. mooie stad, voelde moderner aan dan bodrum, met meer ‘echte winkels’ leek het wel (of ik heb meer winkels gezien omdat roomie zich het ongangs heeft geshopt) al heb ik niet het idee dat ik de stad ‘doorheb’ omdat we elke keer van dolmus naar winkelstraat zijn gelopen… elke keer het dichtsbijzijnde restaurant/wc inrennend.

de zee was echt prachtig daar, de stranden ook fijn en geweldig. elke dag stralend mooi weer, wel felle zon. gisteren om 9h dik vet regen gehad (wij sliepen) en om 13 alweer op het strand in de zon (wel vette stormen en mega hoge golven- owh wat was dat zalig)

ook veel ‘blonde’ turken in kusadasi. ontieglijk veel ieren. vooral in barstreet- what is up with that? en al met al dus leuk gehad.

maar ook goed om weer thuis te zijn. we zijn vannacht tot 5h weggeweest en heb maar 4 uurtjes geslapen, dus ik verlang wel naar mn bedje.

morgen schoonzus en de nino’s ophalen en dan maar eens proberen mn draai een beetje te vinden.

@ viva welkom thuis ook!

tot morgen

:turkey:**Jac: 7 september~21 september ~Turgutreis:TURKEY:

Cyn: 8 september - 14 september Söke/Kusadasi :wub:
Kaylo : 9 september -14 september ISTANBUL :vak01:
Roanna: 14 Sept - 21 September CALELLA - SPANJE >>>
Wendy: 16 september - 01 oktober Ocho Rios Jamaica http://cache.hyves-static.net/images/smilies/default/smiley_carnaval.gif
Beps: 18 Sept-25 Sept: ADR Turgutreis
:cheer::cheer:**
Kim: 21 Sept-5 okt: Sealight-Kusadasi**:cheer::cheer:**
Miertje: 11 oktober t/m 22 oktober Adana, familiebezoek
Roanna: 13 oktober t/m 20 oktober: ADR - Turkije :cheer:
Bloem29: 7 maart t/m 14 maart 2011- Inzell- Duitsland

En de verjaardagen nog …

10/09 Raak
17/09 Crazymar
18/09 Wendy
08/11 Kaylo
13/12 Turkije Lover
29/12 MK & Bloem
03/01 Kim
10/o1 Cynthia
22/01 Roanna
22/01 Damber
14/02 Marion
23/03 Mar Mier
04/04 Beps
28/06 Toos*
01/08 Linda
22/08 koliboli
25/08 Vivaturkije

Bloem,welkom terug.Jammer dat het hotel tegenviel,gaan jullie daar nog een klacht over indienen? Gelukkig voor de rest wel een leuke/gezellige en fijne vakantie gehad.De batterij weer opgeladen dus…

http://www.wereldwijzer.nl/images/icons/icon10.gif

Goedemorgen meiden.

Bloemmie lekker weer in je eigen bed, met je eigen wc. Maar toch een leuke/lekkere vakantie gehad, ondanks dat het hotel tegen viel.
Roanna aan de staalpillen, is ook weer wat, als je staalpillen krijgt, kun je moeilijk naar de wc. Dus lekker aan de appelstroop en spinazie net wat Bloem al zei.
Beps ja ik weet van je dat je bij HA geen bril uit kon zoeken omdat je er niet doorheen kon kijken, maar je heb nu toch ook bifocaal, misschien bij HA ook bifocaal nemen. En anders idd een paar maandjes wachten. Weet dat eyewish altijd tussen de kerst en nieuwjaar de mooiste monturen gratis zijn (oude collectie) maar ja dan staat op de rekening alsnog 2010 en daar gaat het zf dan weer niet mee accoord, misschien uitzoeken en dan in januari ophalen en afrekenen ik weet niet of ze dat doen. hihihihihihi, vragen kan altijd toch.
Mk. je laten strikken voor op school, tja je hebt nog niet genoeg te doen hahahaha, nee ik snap best dat je ook wat wilt doen, en arme M. tandje getrokken. Dikke knuffel voor haar. OOk van de koekenbakker.
Schoonzus belde gisteren helemaal in de wolken, haar huis is verkocht, gelukkig maar, ze hadden natuurlijk zelf al een huis gekocht, en zaten nu met 2 huizen, maar de makelaar had een opendagavond gepland, en toen kwamen er dus 2 stellen kijken, waarvan er 1 gelijk een bod heeft gedaan, en ook nog een mega hoog bod, precies wat zwager en schoonzus er voor wilden hebben, dus die zijn gelijk accoord gegaan met het bod. Dus er valt een hele last van hun schouders.
Raak jij komkommertijd, alles moet zeker nog weer aantrekken.
Cynnie koffers al gepakt??? Het gaat nu echt snel.
Zo ik nu aan de rituelen, maar moet eerst nog ff vissen. Ik kan het ritme nog even niet vinden,maar dat komtwelweer.

@Bloemmie : welkom terug. Vandaag je fam halen dus. Ik zou er zeker een klacht over indienen. Bubbelgum-sprite is niet erg als je het zelf koopt omdat het goedkoper is maar ohhhh is dat ranzig. Nou iig lekkere zon gehad en tot rust gekomen.(btw wat moet iemand met 24 boxers???)

Ik weer wakker maar nog in bed. Vandaag een rituelen dagje en nog wat rusten. Meld me wel weer

Viva,dat zal een hele opluchting zijn voor je schoonzus dat het huis nu verkocht is,dubbele lasten zit niemand op te wachten.

Beps,balen dat het hondje loops is,heb je al antwoord van het pension?

Roanna,aan de staalpillen en veel groentes eten,niet vergeten hoor

http://www.wereldwijzer.nl/images/icons/icon10.gif

Mk,jij op school aan de slag,wel leuk kan je je eigen kids daar ook eens bezig zien.

Raak,al geboekt?

http://www.wereldwijzer.nl/images/icons/icon12.gif

Goedemorgen all. :dag:

@Bloem: Mega mooi en goed neergezet verslag van jullie vakantie. Tja, je ziet het maar weer… zo kan het dus ook zijn, maar gelukkig hebben jullie het zelf ter plaatse opgelost en aangepast. Verder toch wel een fijne rust/zwem vakantie gehad en inderdaad ondanks de misschien wel ( kleine) ergenissen, toch ook een relaxte vakantie gehad. Enneh… voor je maatje… behoorlijk aan het inslaan geweest. Hahahaha. Leuk hoor!

@Viva: Oh, gelukkig dan maar voor de schoonzus. Daarom proberen wij dit ook te voorkomen, want zou het me niet eens kunnen permiteren om 2 huizen te moeten betalen en te onderhouden. Toos heeft mij hier toen ook regelmatig voor gewaarschuwd, dat ik het niet zo moet doen, je anders een leven vol stress hebt. En zij kon het weten, want heeft ruim 2 jaar zo gezeten.

Enneh… ik zal julie aanbevelingen allemaal ter harte nemen hoor :chin: , al wist ik de meeste al wel, omdat ik in mijn leven wel vaker met bloedarmoede te kampen heb gehad. Melk … hie jakkie, dat heb ik nooit gelust, dus zal het ook nooit drinken. Bij het eten altijd een glaasje water.

Zo te zien, velen weer aan de rituelen, zo ook ik , maar drink eerst ff mijn bakkie leeg.

By the way…wij doen niet mee met die open dag ( 9 oktober ) van de gezamelijke makelaars, daar ik juist op die dag al andere plannen had die al vast staan. lol2 Tevens zie ik er momenteel het nut niet zo van in. Eerst moet de markt aantrekken en dit zeg ik niet alleen, maar dit zeggen ook mensen die het ( kunnen/denken te) weten.

Laterssssssss en een fijne dag weer iedereeen. :dag:

Bloem: welkom terug… Als je een klachtenbrief wilt schrijven, moet dat binnen 4 weken na terugkomst. Heb je eventueel ook een rapport van de tosti?

Viva: welnee joh… Mijn koffer pakken is al dusdanig een gewoonte dat dat zo klaar is :slight_smile: Ouders zijn nu naar de gemeente voor de garantieverklaring… Pfff hoop echt dat hij mag komen!

Roanna: je hebt gelijk hoor! Mijn collega haar huis staat ook al maanden te koop, en elke dag weer open huis… en er komt geen kip… Of mensen die alle huizen bezoeken… Dus inderdaad misschien nog even wachten!

Ik weer aan het werk… morgen vrij… ga naar de gaypride van alkmaar denk ik :smiley:

Cyn,de gaypride van alkmaar wist niet dat ze dat ook hadden…

Roanna,hier is morgen open huizen dag,maar doe daar niet aan mee,heb altijd het idee dat er dan alleen maar mensen komen omdat ze nieuwsgierig zijn.Het andere appartement wat hier op de begane grond te koop staat doet wel mee zag ik.

TRL: ik ook niet… haha maar zag het in de krant… En heb toch niks te doen, en ben toch in de stad :wink: Dus ga ik daar maar ff kijken… Misschien wel even mijn camera testen ofzo :smiley: