verschikkelijk wat nu in friesland gebeurd. 4 babylijkjes gevonden op zolder in koffers!!!
Te erg voor woorden…
@Jac: het zijn er 3, das al erg genoeg!!!
We leven in een verknipte wereld… en die ouders… hoe konden die niet weten dat hun dochter zwanger was… DRIE KEER…:S:S:S…
hoorde net dat de 4de is gevonden…
**Vier babylijkjes op zolder bij Friese vrouw **
Gepubliceerd: 6 augustus 2010 14:27 | Gewijzigd: 6 augustus 2010 19:38
Door een onzer redacteuren
Leeuwarden, 6 aug. Een 25-jarige vrouw uit het Friese dorp Nij Beets (gemeente Opsterland) wordt ervan verdacht dat ze ten minste drie van haar eigen baby’s heeft gedood. In koffers op de zolder van haar ouderlijk huis zijn drie babylijkjes aangetroffen. De baby’s zouden ter wereld zijn gekomen tussen 2002 en begin 2010.
.article_related_box table { width: 225px; }
Dat heeft hoofdofficier Annette Bronsvoort vanmiddag bekendgemaakt op een persconferentie in Leeuwarden.
In maart heeft iemand uit de naaste omgeving van de vrouw aangifte tegen haar gedaan, vertelde Bronsvoort. Het was opgevallen dat ze meerdere malen zwanger was geweest, maar geen kinderen had. De vrouw heeft toen op het politiebureau verklaard dat ze de de kinderen ter adoptie had afgestaan. Maar ze kon daarvan geen bewijzen tonen.
Donderdag is ze als verdachte aangehouden. Toen heeft ze verklaard dat ze drie baby’s in koffers op de zolder van haar ouderlijk huis bewaarde. Bij huiszoeking zijn vier koffers aangetroffen. Drie daarvan bevatten volgens het Nederlands Forensisch Instituut ieder een babylijkje. Na de persconferentie raakte bekend dat ook in de vierde koffer een babylijkje is aangetroffen.
Naar de lichaampjes wordt verder onderzoek gedaan. Het is niet duidelijk wat de doodsoorzaak is en of ze na de geboorte hebben geleefd. Ook is niet bekend wie de baby’s bij de 25-jarige vrouw heeft verwekt.
De vrouw woonde nog bij haar ouders in het 1.700 inwoners tellende dorpje Ny Beets, een „hechte gemeenschap” volgens burgemeester Francisca Ravestein van Opsterland waar de impact van de berichten „enorm” is. De ouders van de vrouw hebben bij de politie verklaard dat ze niets gemerkt hebben van de zwangerschappen. Zij worden niet gezien als verdachte en zijn ondergebracht op een ander adres. Maar het Openbaar Ministerie sluit betrokkenheid van anderen vooralsnog niet uit.
De vrouw en haar ouders waren niet bekend bij hulpverleners en de gemeentelijke sociale diensten. Vanmiddag om twee uur houden de gemeente en het openbaar ministerie een voorlichtingsbijeenkomst voor de bewoners. Ook slachtofferhulp is aanwezig.
Morgen wordt voor de 1.700 inwoners van Nij Beets een bijeenkomst gehouden. Hulpverleners, politie en justitie zullen er vragen van omwonenden beantwoorden.
@Beps: Volgens het nieuws zijn het er toch echt 4. Hoe erg. Vreselijk en inderdaad… hoe hou je zoiets verborgen. Onbegrijpelijk.
Heb jij er ook al zo’n zin an Beps.? Ik ook en ik moet nog zolang wachten. :mad: Kreeg net een nieuwsbrief van Neckervrouw en die had een lastminute naar Spanje €289, maar heb ff nagezocht en het was me daar te stil wat ze aanboden, dus gaat niet door!
het blijft TE erg voor woorden!
En inderdaad dat die ouders niet merken-weten dat hun dochter in verwachting is…
@roanna: jammer dat het niet doorgaat…
omg getver wat een vervelend nieuws… wat een rare mensen als je niet weet dat je dochter zwanger is en de buurtbewoners wel… raar raar
Ik had het nieuws van 4 nog niet gehoord, las op msn-homepage nog 3…
VERSCHRIKKELIJK…
@Roanna: Jaaa…erg niet… Maar ehhh had nog andere ook hoor van die aanbiedingen…er is genoeg…veel naar Griekenland voor echt weinig!!!
Ik ga optijd naar bed. Morgen werken, vannacht verrot geslapen…dus…
Tot morgen :dag:
Ja erg he meiden!!!
@Beps: Nou, ik ben nog nooit in Griekenland geweest, maar het trekt me totaal ook niet. Oh ja…toch wel. We waren 1 dag op Kos geweest vanuit Bodrum en dat viel nog wel mee.
Truste en tot morgen enneh… werkse.:dag:
roomie zegt net dat ze echt graag er ff uit wilt… naar turkije ofzo… tsskkkk kan haar natuurlijk niet alleen laten gaan, das duidelijk
Oh Bloem…als je tijd en geld hebt…doehoen!!!:cheer:
Roanna stiekum nog een keertje foetsie???
Wat een achterlijke mensen heb je toch op deze aardbol. Je kan mij niet vertellen dat je niets merkt van een dochter die zwanger is, als de omwonenden het wel zien, zien de ouders het toch ook, zal ook lekker geroken hebben op die zolder, dus wat wil je nu zeggen, dat je dat ook niet gemerkt hebt?? Ik geloof er geen reet van.
Bloemmie je kunt voor een zacht prijsje wegkomen hoor…
wat dacht je hier van…geen turkije maar.
Pez Azul, Tenerife, Puerto de la Cruz
Logies
€ 538
€ 349
35%
€ 189
Vanaf 08/8
of deze…bodrum
Atrium, Turkije, Bodrum
ikke ga ook knock out
Trusten allemaal!! en tot morgen maar weer!
@ viev nee wel turkije natuurlijk ![]()
we hebben alleen een beetje verschillende ideeen qua acco enzo. maar goed, we zien het wel, we hebben het er nog wel over.
@ roanna tijd heb ik t/m dec ![]()
@Viva: Nou, niet stiekum hoor, maar ik vind dat ik nog zo lang moet wachten, dus dacht als ik ergens iets voordeligs zie, inpakken en wegwezen. Daarbij, ik zou heel graag weer eens naar Spanje willen gaan, maar die prijzen zijn niet mis en dat is nou ook weer de bedoeling niet.
Ik stelde nog voor om in September met de familie (gaan met de hele meute) mee te gaan naar Calella, maar kokkie wil niet met de bus. Was ik voor nog geen €500 met z’n beiden VP klaar, maar hij kan niet zo goed in plassen in de bus lol2 zegt hij. De zeikerd!!!
Bloem: Dat is waar. Alle tijd.
@Jac: Weltrusten en een fijn weekend. :dag: