Ik heb net even het laatste nieuws op TV Gelderland zitten kijken en daar werd door een medewerker van tv Friesland gezegd, dat de burgemeester tegen hen had gezegt, dat de persoon in die auto bij bewustzijn was en had verklaard dat het opzet was. Op wie of op wat, wisten ze nog niet.
Ook zou hij al eerder hebben geprobeerd erdoor heen te komen en toen is tegen gehouden is. Hoe is dit dan toch mogelijk, zou je zeggen???
Maargoed, we gaan in ieder geval nog effies de stad in, want ja… in de stad schijnt nog wel het een en ander te doen te zijn, maar het zal zeker wel op een lager pitje staan.
inderdaad was aan het werk en ineens waren de bewoners STIL. Zo vreemd allemaal!!
En toen zagen wij het. Echt verschrikkelijk al die getuigen en vooral die kinderen ook.
Dit staat allemaal in hun geheugen gegrift!
Het was alsnog erg druk in de stad, maar gezellig? Nee. Heel veel hadden de winkel al dicht gedaan, maar gelukkig de winkel waar kokkie moest wezen niet. Hij is zelfs nog even bij de Turk naar de kapper geweest en heb ik ff een paar rondjes op de kermis gelopen.
Zijn daarna ff bij Subw** op het terrasje gaan zitten om wat te drinken en te eten en daarna druppelde iedereen zo’n beetje huiswaarts. Wat ik van de bewaker hoorde van het overdekte WC, dat alles, dus ook de horeca om 18.00 uur dicht gaat, dit i.v.m. gebeurde.
Normaal gesproken begint het feesten (zuipen) juist altijd tegen de avond, maar nu gaat dus alles dicht. Overal de vlag halfstok.
Kom net thuis en zet even de tv aan en hoor nu al 4 doden en zoveel gewonden, waaronder ook nog zwaar gewonden. Mensen, mensen, wat een drama. Verschrikkelijk.