Trouwen met een Canadese partner (in Canada)

Dat blijkt niet uit je reacties in elk geval

Hoe lang ben je al samen geweest met je vriendje?

sorry, op vragen die op denigrerende wijze gestelt worden ga ik niet meer in

Ik kan het niet laten om hier op de reageren, maar Kaj vraagt enkel wat informatie over het hoe en wat als je met een CANADESE (het is dus zijn vriendin en niet vriendje) trouwt. De reacties die jij geeft hebben hier weinig mee te maken. Het is toch normaal dat een mens met een hoop vragen zit als je zo’n grote stap zet en zeker als dat wil zeggen dat je naar een ander land zal gaan verhuizen.

Als hij met zijn Canadese vriendin wil trouwen dan is dat hun zaak en ik veronderstel als ze die beslissing genomen hebben dat ze toch wel een idee hebben waar ze aan beginnen…en trouwens dat zijn onze zaken niet.

Groeten,
Ann

Je trekt me de woorden uit mijn mond Ann.

Wie zegt dat hij zijn leven niet op orde heeft? En wat gaat jou dat aan Fernando?
Hij stelt alleen wat vragen, daar is dit forum voor, niet om een oordeel over zijn leven te krijgen.

hallo,

ik had nog een vraagje aan je, ik en mijn man wonen in saskatchewan. We hebben alle formulieren in gevuld voor de aanvraag voor mijn resident. Hopelijk gaat het volgende week op de bus. Volgende week ga ik terug naar nederland, dus mijn formulieren zijn ingevuld voor oudside country. Ik wil wel weer graag in december terug komen ik weet dat dit mogelijk is voor 6 maanden. Ik ken hier ook een aantal vrouwen die haar echtgenotes gesponserd hebben. Voor hun alleen heeft proces maar maximaal 6 maanden geduurd. Ik lees hier dat het wel meer dan een jaar kan duren. Ligt dit aan de visa office waar je het naar toestuurd. Heb je hier enig idee van waar het aan kan liggen, ik hoop wel dat ik mijn verblijf in december heb, vanwege een studie die ik hier wil afronden, de r.n.

Ik hoop op een reactie,

groetjes Marjon

Hoi Marjon,

Voor de procedure van “outside” Canada heb ik geen idee, sorry. Ik weet alleen dat ik een werkvisum had binnen de 4 maanden na het opsturen van mijn papieren. Maar daarna heeft nog wel bijna een jaar geduurt voordat ik mijn permanent status kreeg voor Canada. Wij waren wel niet getrouwd en hebben de aanvraag gedaan onder “common-law partners”, misschien dat het sneller gaat als je getrouwd bent? Maar eens als je een werkvisum hebt kan je gewoon werken en dat werkvisum kan altijd verlengd worden zolang je op een antwoord wacht van “permanent resident” status. Misschien eis het wel een idee om een werkvisum mee op te sturen, dan krijg je misschien wel eentje toegestuurd tegen dat je weer terug komt naar Canada.

Hee ben je ook verpleegkundige? En wil je je RN in Canada afronden…veel succes ermee. Ik ben ook een RN in Canada. :smiley:

Veel succes met alles!
Groetjes,
Ann :slight_smile:

het Ann,

thx voor reactie, ik ben verzorgende IG, in nederland duurd deze opleiding drie jaar, ik vermoed dat het hier in Canada de LPN is dit omdat de lpn opleiding hier maar 2 jaar duurd. De r.n. kan ik dan in 2 jaar doen dus een hoop voor boeg.

groetjes

Marjon

Hoi Marjon,

Ik ben niet zo bekend met verzorgende IG. Mag je dan ook medicatie uitgeven en bepaalde verpleegtechnieken doen? Ik heb mijn verpleeg opleiding in Belgie gedaan en dat was 3 jaar. Dit was voldoende om mijn RN te behalen, ik moest enkel een Engels examen doen en dan het RN examen. Maar omdat ik nooit verpleging in Canada had gedaan heb ik me eerst als LPN geregistreerd. Ik moest voor hen ook het Engels examen doen en dan het LPN examen waar ik onmiddellijk op geslaagd was. Na 5 jaar te werken als LPN heb ik besloten om toch nog maar voor RN te gaan. Ik heb me dan geregistreerd en moest opnieuw het Engels examen doen (de resultaten zijn maar 2 jaar geldig). Omdat ik meer dan 5 jaar geleden mijn verpleegopleiding gedaan heb moest ik een “refresher course for RN” doen en als ik daarop slaagde moest ik het RN examen doen. Dit heb ik allemaal gehaald en ben nu dus RN.

Ik zou het eens navragen of je opleiding misschien wel genoeg is om hier als LPN te kunnen werken! Je weet nooit.

Groetjes,
Ann

Hoi Marjon,

Ik begrijp uit je bericht dat je de 1e en 2e studie hier in CA doet, dan moet het niet zo moeilijk zijn om je papieren sneller te krijgen, helemaal als je in aug. de 1 cursus hier afrond (met succes).

Misschien een idee om voor je de papieren opstuurd, al je opties te bekijken. Als het goed is, moet er bij jullie ook iemand zijn (in SK), die atwoord op je vragen kan geven en zo niet, kan krijgen.

Heel veel succes met de aanvraag en je studie!

Hallo Ann,

Ik mag medicatie (in NL) uitzetten, controleren, uitgeven en evalueren i.o.m. een arts. Ik mag Verpleeghandelingen uitvoeren. Dat houdt ook de IG in. Er zijn wel een aantal handelingen die verpleegkundige wel mogen uitvoeren en de verzorgende IG niet, zoals injecties in de aderen, subcutaan en intramusculair mag ik weer wel. Ook stel ik zorgplannen op, evalueer, en rond deze af. Mijn ervaring heb ik liggen in de verstandelijke gehandicapte zorg, hier wil ik ook graag naar terug hier in Canada. Ik weet ook niet precies de verschillen tussen rn en lpn in Canada, kun je mij hier misscien meer over vertellen, of weet je een site waar alles duidelijk staat beschreven.

Bvd

Groetjes,
Marjon

Hoi Marjon,

Het lijkt me erg op LPN wat je beschrijft. In Belgie hebben we zoiets niet, je bent verpleegkundige of niet er is niet zo’n verschil tussen. We hebben we verpleegkundige A1 en A2. A1 is iets hoger (meer theoretisch) dan A2, maar in het werken is er totaal geen verschil enkel dat een A1 verpleegkundige iets meer verdient.

Een LPN mag heel wat doen hier in Canada zoals: medicatie uitgeven, subcutane en intramusculaire injecties (geen ader injecties), opstellen van zorgplannen enzovoort. Ik werkte in een bejaardentehuis als LPN hier in Canada en had 34 bewoners waar ik verantwoordelijk voor was…uitgeven van medicatie, wondverzorging en dergelijke, geen hygienische zorgen want daar hebben ze hier care aids voor. Ik denk dat jij hier wel als LPN aan de slag kan, maar je zal wel moeten aangeven wat je zoal in je opleiding hebt gehad. Mijn school moest een afschrift sturen van welke vakken ik had gehad, hoeveel uren van elk vak, hoeveel theorie en praktijk en de resultaten. Aan de hand hiervan vergelijken ze je opleiding met die van Canada.

Dit is de College of LPN’s van Saskatchewan en hier kan je lezen wat je moet doen om je te laten registreren: http://www.salpn.com/public/home.jsp

Als je dan LPN bent kan je misschien kijken of je mogelijk kan verder studeren voor RN.

Je bekijkt het maar en moest je nog vragen hebben, dan laat ze maar horen!

Groetjes,
Ann :slight_smile:

Dus dat geldt ook voor de categorie ‘conjugal partners’? Dat zou fantastisch nieuws zijn!

Ik neem aan dat die vergunning enkel geldig is zolang je nog niet uitgeprocudeerd bent?

Dank voor deze fantastische info!

wauw ik ga er zelf ook aan geloven … ik wil alle mensen bedanken voor alle informatie ik vertrek 24 juli voor 6mnd dus is het wijs om alles te regelen ?

Wie kan mij helpen in contact te komen met Stella & Brian
Vr Gr Grat

Dat gaat onmogelijk worden. Er is gepost vanaf een gastaccount, dus geen contactopties (enkel een IP-adres dat door de admins kan worden bekeken, gok ik). Tenzij ze met het IP-adres een actieve account kunnen vinden, is er geen hoop. Zelfs al was het een verwijderde account en staat er in een backup van de database nog een emailadres, is er altijd nog de wet Bescherming Persoonsgegevens waar de site zich aan dient te houden.

Als je vragen hebt: er zijn genoeg andere mensen die zich met immigratie in Canada bezighouden (ik sta ook op het punt om met de procedure te beginnen).

Hier is de site waar je alles kan vinden over emigratie naar Canada

Ann…
nog even een vraagje.
Ik ga trouwen met iemand, maar ik ben nu al in nederland bezig met een open werkvergunning. is de open werkvergunning nog steeds geldig als je getrouwd bent? of val je dan onder een andere regeling? dat je moet wachten op je PR? En pas als je die hebt, weer mag werken… helaas kun je met zo’n open werkvergunning alleen de mindere banen krijgen. en vaak alleen een zomer.
door verhuizing van haar kant is het nu niet meer B.C. maar Alberta. Maar dat moet niet veel uitmaken denk ik wat betreft wetten en regels…

gr.
kaj

Met een open werkvergunning kun je alle banen krijgen, net zoals iedere andere Canadees. Je moet alleen zorgen dat je jezelf goed kan presenteren bij een bedrijf dat topfuncties weggeeft. Verder maakt het trouwen niets uit voor je werkvergunning, want die gaat op persoon (je bent immers geen totaal andere persoon als je bent getrouwd).

Na je huwelijk kun je inderdaad wel de aanvraag voor Permanent Resident starten. Tijdens de aanvraag kun je nog je normale werkvergunning gebruiken en, mocht deze voortijdelijk vervallen, dan kun je gedurende je aanvraag ook nog een nieuwe werkvergunning krijgen.

@jurjenb

hoi,
dankje.
Niet dat ik je inbreng in twijfel trek, maar ik krijg van een emigratie bureau iets anders te horen. 100% zeker dat ik met met een open werkvergunning (Canadian Experience Class) (reizen/werken- c.q. backpacker-visa) alle banen mag doen (met uitzondering van medische banen etc.) Ik kreeg een lijst van het emigratie advies bureau een lijst met banen mee waar ik in mag werken met dat visum. hotels, tourguide, bars enz… de zo genaamde hospitality jobs.
Ik heb namelijk te weinig punten om gelijk een PR aan te vragen. ik kom op 65 punten (en een test ‘frans’ zal mij niet helpen om 2 extra punten te verkrijgen).

Tsja… een emigratie adviesbureau, dat is toch wat anders dan de immigratiedienst van Canada (mijn bronnen). Er zijn inderdaad een paar banen waarvoor je eerst een medische keuring moet ondergaan. Daarnaast kan het zijn dat een werkgever een diploma van je verwacht in een bepaald opleidings- / werkveld. Een visumsoort is op zich geen beperking voor wat voor banen je wel of niet kunt krijgen.