Trouwen in Filipppijnen,voor mensen uit Belgie hoe?

tuurlijk ,daarom zijn we op forum :slight_smile:
maar is moeilijk tezeggen,alles inbegrepen is vanuit brussel + reis naar bohol ,inclusief reis van vrouw erbij naar bohol
ik betaal reis van vrouw heen en terug bohol-manila.
dus totaal iets van 1700 en dit in topseizoen,betaal ik tijdens kerst vakantie.
zou een moeten nachecken
ik denk nu momenteel wat meer is door de crisis.

groetjes anakin.

he,weet jij een hotel,in bohel rond 1200 php,ik ga daar voor een week heen ,heb jij een tip dit is voor december,want i ga daarheen bij een vriendin van haar en zo door naar de comates island,wat betaal je daar in bohol???,grts kurt

eerlijk gezegd ,ben ik er niet op hotel geweest,maar logeerde bij mij vrouw haar ouders,dus hotel heb ik niet moeten zoeken .
best een via google kijken,want waar wij verbleven was te duur.
langs de kust ,Dumaluan beach resort ,is goedkoopste die wij vonden op pangloa beach. leek ons de moeite om er volgende keer te gaan.
maar goedkoopste is zeker 1300 per persoon maar is met full airco.
denk je niet goedkoper gaat vinden,misschien dicht bij tagbilaran .hoofdstad.

hier vind je hotels in bohol

http://nl.hotels.com/

http://www.agoda.com/
typ in bohol filipijnen

ik hoop je er iets aan hebt groetjes anakin

per kamer 1300 psp,met 2 pesonen???airco,badkamer dubbel bed,kan je dat niet vragen aan je vriendin zo woont er,een tip !!!bedankt!!!

mijn vrouw is van bohol maar woont al 18 jaar in manila
dus van hotels weet ze evenveel als jij en ik.
in manila,verbleven we paar keer in airport hotel aan de luchhaven.
toen we in manila waren.

op agoda site kan je er een heleboel vinden.

nee is 1300 psp persoon + 250 psp for 1 person added
maar dat was vorig jaar deze tijd.
dus kan al terug duurder zijn.

1 like

ja mijn vriendin is ook aan het zien,maar dan is toch wel duur daar,maar mischien kan ik iets op de kop tikken zal je het wel vertellen!!!grts kurt

goedkoop is het niet daar ,is omdat ook toeristisch eiland is denk ik.
ze weten ook al van prijzen daar. hopelijk vind je iets dat past voor jullie.

will je het eiland verkennen,pangloa beach is de moeite waard om te gaan.
wij zijn er geweest maar 1 nach geslapen daar,daar we verkeerde hotel hadden geboekt,en bleek verderop een goedkopere tezijn,die ik jou heb gegeven. is meer resort dan hotel. maar maak niets uit voor ons.

succes :slight_smile:

klopt!!!soms heel goedkoop,soms verschiet je wat ze vragen,en het niet altijd de duurste mooieste zijn ,want de luxe heb je niet nodig al het mmar verzorgd en heerlijk is!!!zal je iets laten weten ,grts kurt

Ik ben van Nederland en woon al 5 jaar in de Filipijnen en dat je als je met pensioen bent minder pensioen krijgt is niet waar sinds ik hier woon krijg ik juist meer de belasting is minder en je betaald geen sociale inhoudingen meer

succes

1 like

klopt het is waar woon je in de filipijnen?

Ik woon in Roxas City, Capiz

ik woon in belgie,maar ik veel in zamboagha and cebu,mijn vrouw woont daar!!!wachten tot mijn pension ,je weet dat,maar ik ga 3 keer per jaar naar de fililipijnen!!!grts kurt

amai 3 keer per jaar,heb jij dan zoveel vakantie ?
en je vrouw,werk zij dan niet .
zoveel kan ik niet gaan,want mij vrouw heeft maar 10 dagen vakantie per jaar,en rond kerstmis ook nog een 14 dagen.
dus kan ik maar gaan als zij vakantie heeft.

ze heeft wel eens uitzonderlijk een maand gehad ,maar kan niet meer nu.
zelfs als is ontbetaalt voor haar.
zolang we niet weten hoe het zit met visum kan ik niet gaan,want moet ook interview ondergaan hier in belgie,dus wachten en wachten.
dan gaan we samen hier nog wonen tot ik in pensioen ga.
en kunnen we europa nog eens samen bezien.
nadien ga ik ook daar gaan wonen met haar.
is daar heel rustig wonen .

groetjes anakin ,fijn weekend allemaal.

Hello kurt ,heb je al iets goedkoops op de kop kunnen tikken daar in bohol.
ik weet niet welke periode in december ga,als in seizoen ga,zal je wel veel betalen denk ik. want ze weten daar ook al de prijzen lijk me.
en profiteren ze om meer te vragen aan toeristen,zelfs als je vrouw filipina is.
heb ik meegemaakt toen we taxi moesten nemen.
gelukkig wist mij vrouw de normal prijs.
en heef ze normale prijs kunnen bekomen.
wens je fijne reis toe in bohol .
en hopelijk goed weer ook .
ik had veel regen toen ik in dec/jan ben geweest.
bijna alle dagen.

vele groetjes anakin.

1 like

ja dat hebt ik,en in bohol kan je iets goedkoopst tikken 1500 ps,airco,2 pers,zwembad,en ze zeggen tegen mij in december en januari is het zomerseisoen!!!klopt dat,vriendelijke groeten kurt

Dat klopt wel ,want de daar is grote vakantie van rond die periode.
dus geen school voor kids
regensseizoen is vanaf juni daar ,dus valt kerstvakantie hier daar met zomerseizoen daar .

bedankt,ja dat klopt wat je zegt!!!er is geen school,dus is er zomerseisoen!!!ik denk rond 35 graden,vriendelijke groeten kurt

inderdaad,normaal is het dan het heets ,maar deze winter was er een el nina
die gaf ons veel regen,en ook lagere temp voor die tijd.
had ik dan effe pech.
ook kunnen er van tijd typhoons lanskomen,maar die doen meestal het noorden aan, eiland luzon .

hoelang ga je er verblijven ?

daar verblijf ik 1 week and so comates island dat is heerlijk eiland ,jaja,wanneeer ga jij!!!grts kurt

weet ik niet ,is afhankeliijk van visum.
voorlopig kunnen we geen datums vastleggen waar en wanneer.
en ook tezien of ze naar hier komt of ik naar ginder ga.
is koffiedik kijken .

vele groetjes anakin :slight_smile: