Treinreis Padang-Pariaman Jan 2009

Kijk, wanneer je zelf twijfelt aan je eigen treinreisverhaal?

Dus komen we in gesprek (bijna 1,5 uur van de 2 uur durende rit).
*Gezellig , foto’ s gemaakt , weigerde om samen met hun op de foto , van huis uit ben ik een verlegen man (ha ha ha ha ). *
*Ze vragen bijna alles over wat ik doe , gezin , of ik kinderen heb etc. *
1 van die dames is ook werkzaam bij PJKA , ze vond jammer dat ik van Pariaman(de eindpunt) gelijk naar Bukittinggi gaat.
*Anders kan ik met haar mee om info’ s etc te verzamelen , ze ken wel iemand (orang dalam) van de inner circle. *
Als je vriendelijk ben , de taal spreekt , hun adat kent , kan sommige gesloten deuren geruisloos geopen worden.

Info’s verzamelen met een vrouw die je net ontmoet hebt?
Veel Indonesische vrouwen van goeden kaste doen zoiets niet.
Ja, andere die willen wel info verzamelen over (met) een man met geld uit het Westen.
Daarvoor hoef je hun taal niet te spreken, of hun adat te kennen.
Zij houden zeker al hun deuren voor je open, en zelfs die van hun kamar tidur.

Info? waarover? Je komt als een toerist en je gaat als een toerist, zonder er weer terug te komen.
Wanneer je daar een week of wat zou blijven, en de intentie hebt om daarover een website te beginnen, kan ik me daarbij wel iets voorstellen.

Maar gezien jouw verhaal over massages door jonge vrouwen in koloniale gebouwen

twijfel ik wel heel erg over de kwaliteit en aard van de door jou gevraagd info.
Jouw verhaal is daar hoe dan ook het schriftelijk bewijs van.

Het treinverhaal begint mij zo langzamerhand ook duidelijk te worden. Twee heren, van die vijftigers, samen op reis, in een Kijang Avanza 2008, slapen in minimaal 3 sterrenhotels, eten bij de duurste restaurants. Ineens nemen ze de trein kelas kampung. Dat klopt niet, vast en zeker op jacht naar naive kampungmeisjes die bij de aanblik van de Boss meteen aan nieuwe jins, een HP´tje met veel pulsa en een arloji denken. Waarschijnlijk reed de Kijang achter de trein aan, om bij aankomst de barang muda over te laden.:zon02: Dat zijn dus de info´s (ik had eerst ufo´s gelezen ;))

Ik zal deze interpretatie noch ontkennen, noch beamen.
Maar veel van die oude heren raken dan verliefd op zo’n kampungmeisje, vragen om raad op een forum over de gebruikelijke papieren enzo, want ze willen morgen trouwen.

Ik loop met mijn Indonesische vrienden ook vaak op de markt, en bij de aanblik van zo’n oudere heer en vooral van het vrouwtje, lachen ze, en zeggen ze ook vaak “kampungan”.
Maar wat ik, als Nederlander, duidelijker herken is de aanblik van de heren, ook “kampungan”, bego.

Wat ik opsom is een eigenaardige tegenstelling in de berichtgeving, het past echter precies in het beeld van hoe een persoon die in Indonesië Boss wordt genoemd zich in het algemeen gedraagt. Ik zal er maar verder niet op ingaan. De schrijver verwacht een ander soort reacties, zoiets van “bulu masuk pantat”. Wat natuurlijk heel erg cynisch is dat het bericht besloten wordt met de uitroep: InsyAllah (als het God behaagt). Overigens vind ik het vertalen van Allah met het woord God niet passen in de Nederlandse context. Die Allah uit het oosten is veel strenger, bijna medegoenloos hard, dan onze God uit het westen, die laatste is vergevingsgezind. Allah buldert liever via de luidsprekers op strategische punten opgesteld over dosa, dosa, dosa…

:zon02:

Ik laat de verklaring voor de ware reden van zijn uitstapje maar over aan Surya. Aangezien hij niet heeft gereageerd denk ik wel dat je gelijk hebt

Fundamentalistische moslims verzinnen altijd wat om onderuit te komen aan de toorn van Allah.
Je bent getrouwd, je wilt wat, je vrouw mag het niet weten en overspel plegen is verboden.
Ach, je trouwt toch gewoon met een jong meisje in de kampung, je flikflooit daarna met haar. Je maak haar naturlijk niet zwanger, want dat zou later verplichtingen scheppen.
Daarna ontbind je het huwelijk, geeft het meisje wat centen mee, een huis oid en klaar is Ali.
Niks dosa.

Ik weet niet of eea op deze wijze gebeurt, maar correcties en aanvulingen zijn altijd welkom.

Overigens kreeg ik de mededeling door dat Surya stiekem in Bintan, dat is ook Sumatra, een lapje grond zocht. Dat staat overigens ook breed uitgemeten op zijn huisforum Indahnesia.
Vandaar dat hij alles weet over maklars. Maar in welke relatie dat staat met bacpacken op Java is voor mij een raadsel.

Aan eventuele medelezers die nog niet zijn afgehaakt .

Ik laat beide (oude?) heeren ? even uitrazen met hun offtopics postings , insinuaties , en op hol geslagen fantasies.
Ze maken zichzelf belachelijk.
T.Z.T zal ik inhoudelijk reageren .
Wat in het vat zit verzuurt niet.

Ik begrijp ook niet dat in deze topic Nederlandrse reizigers (zie lonte verhaal van beide heren) , vele Nederlanders die binding hebben met Indonesia (oud “kolonialen” , Nederlanders die getrouwd zijn met Indonesische vrouwen zo maar door de slijk worden gehaald .Ook wordt in een topic over treinreis Padang - Pariaman plotseling een verhaaltje van 1 van de heren opdook over prostitutie bezoek , met de vermelding dat ze Arabieren en Moslim zijn .

Dat is jouw mening. Jij denkt het.

Ook dit is ook off topic Maklar.

**Klopt!!
**

Als Surya inhoudelijk gaat reageren dan zet ik een paar gekoelde flessen cava op dit forum neer, feesten :stuck_out_tongue: Voor het feestvarken versier ik wel een flessie Aqua yg Halal

http://www.ploughbasted.co.uk/images/cava_champagne.jpg

Begrijp jij hem?

Indonesiers zijn dol op gossips, zij kunnen niet zonder.
Schrijf ik nu op een Indonesie forum of wat?

Zou hij toch te lang wonen in Nederland, 40 jaar schreef jij?

**Meneer , u bent abuis. **
Dit is een nette Nederlandse Reisforum , waar toekomstige reizigers informatie vragen van ervaren reizigers .
Waar (ervaren) reizigers de minder ervaren reizigers tips geven , zelfs ik een niet onervaren " reiziger" kan nog veel leren van de andere reizigers.

Zit je wel in de goede forum ? :wink:

Ik vrees dat u weer het een en ander door elkaar gooit, de reacties zijn alle gebaseerd op de inhoud van uw verhaal. Hoe een verhaal begrepen wordt is de vrijheid van de lezer. U bent vanaf het eerste antwoord, waarin goed bedoelde adviezen aan uw adres stonden, al aan het tieren en het razen, alsof u met een stelletje kwajongens van doen heeft. Doch alle eventuele misverstanden die zijn ontstaan vinden hun oorzaak in de uiterst slordige manier waarop u uw pennenvrucht heeft gepresenteerd. Daardoor treft de lezer geen enkel verwijt.

Was dit jouw inhoudelijke reactie?

Nee .

Het is een reactie op dit stukje:
Indonesiers zijn dol op gossips, zij kunnen er niet zonder.
Schrijf ik nu op een Indonesie forum of wat?

Als je wil gaan gossipen (roddelen) zit je in de verkeerde forum.
Hier zijn de meeste leden-lezers Nederlanders .

Mijn inhoudelijke reacties komt TZT.
In de topic Bahasa Indonesia geef ik ook inhoudelijke reacties , hebben we ook een tijdje "serieus " met elkaar “gecommuniceerd”.
Eerst was het Surya die de B.I verloederde , dat hij Pecoh praat of schrijf.
Heb je bepaalde meningen geuit over een bevolkingsgroep (Indische Nederlanders) .Daar heb ik ook bezwaren.
Na veel gehakketakt , zijn wij samen tot de conclussie wat een Bahasa Indonesia (YBB) zou zijn , en welke woordenboek(en) men moet nemen.
Er is zelf een term BALgeintroduceert (van of door Aa Gym populair gemaakt ?).
Benar , Akurat dan Lengkap.

Klopt. Elke schrijver heeft zijn criticasters, die inhoudelijk reageren, al dan niet suggestief.
Ik ben momenteel “geinteresseerd geraakt” in het onderwerp sextoerisme in Indonesie. Vaak gebeurt het onopvallend in hotels, massagesalons. Vraag me niet hoe dit opeens komt

Ik zal het niet nalaten om tzt dit onderwerp sextoerisme aan de orde te stellen, en eventueel maatregelen te nemen.
Wat in het vat zit verzuurt niet.
Reken maar van yes

Open een nieuwe topic.
Dan hoef je een topic over treinreis Padang - Pariaman niet vervuilen met offtopics verhalen en losgeslagen fantasies .

Doe ik beslist, een nieuw topic openen, over kindersex.
Dat naar aanleiding van jouw bericht over de treinreis, treinreis? en jouw bezoek aan massagesalons in koloniale gebouwen.

Of open zelf een nieuw topic, met een “nette” versie van het genoemde verhaal. Dan hoef je hier ook niet tekeer te gaan als een dronken draaimolenpaard, hoewel dat laatste steeds meer schering en inslag wordt. U zet zich graag af tegen bepaalde leden hier, omdat ze iets te kritisch zijn waar het uw gedachtenkronkels betreft.

Nu komt de spijt omdat u in een overmoedige bui een tipje van de sluier, die uw escapades in het Sumatraanse bedekte, oplichtte. Door uw onhandigheid viel de hele sluier dr af. Daar staat dus iemand in ze blote tokus voor de wereld te kijk. Whahahahaha…

Dit is een net forum las ik ergens van zijn hand.

Is duidelijk dat :
1.Of je hebt niet goed gelezen
2. Of je begrijpt geen BAL van (Begrijpen lezen is ook moeilijk)
3. Of je hebt oververhitte (sex) fantasies , gevoedt en meegesleurd door BoomAap.

De Ketoprak Belanda gaat gewoon verder.

Zou grappig zijn als de Westerse eigenaren van Batang Arau dit lezen dat hun Hotel gezien wordt als een massagesalon .
Wat een imago schade , klanten(Nederlandse) die niet komen logeren .
Dankzij vuilspuiterij van een lid van Wereld Wijzer Reis Forum.

Even een goede bril kopen , bij Kruidvat kan je al een goedkope maar goede leesbril kopen.

Het houdt niet op , wat een losgeslagen fantasie.
Eerst is het interesse in sextoerime en nu een topic over kinder sex .
Wat een vervuiling van een nette Nederlandse Reis Forum.

Even vereeuwigen :

1.Ik ben momenteel “geinteresseerd geraakt” in het onderwerp** sextoerisme** in Indonesie.
2. Doe ik beslist, een nieuw topic openen, over kindersex.
Dat naar aanleiding van jouw bericht over de treinreis, treinreis? en jouw bezoek aan massagesalons in koloniale gebouwen.
Aldus Bule .

Dat krijg je als er Javanen zonder adequaat en setreng toezicht rondlopen, wel 3x sehari een mandi, van de vloer kan je eten, voor de rest donderen ze alles overal achter hun reet neer, kan niet verdommen wat het is. Een heel eigenaardige opvatting van hygiëne. De bak sampah kennen ze niet, pakai forum aja.:finger: