Treinreis Padang-Pariaman Jan 2009

Heeren toch ,

Wat een fantasie.
Lijkt wel de Snip en Snapse ketoprak , een soort komedie belanda .
Een primadona en een aangever .
Voor de ietwat jongere lezers het duo Andre van Duin en zijn assistent (aangever) Frans van D.
Waar een treinreisverhaal kan leiden , tot allerlei wilde fantasieen .
Ik zal even kijken welke verhaaltjes ik hier verder kan plaatsen , en welke reacties dat oplevert.

Ik durf haast niks meer te vertellen wat ik gedaan heb , gegeten of gedronken heb.
Stel is voor dat iemand hier vertelde dat hij/zij alleen maar in 4 of 5 * hotels logeert.
Dan krijg je gelijk die opmerkingen van patserigheid , wordt het dineetje van minimaal 250.000 rupie per persoon (vlees + wijn) ++ (exl 21%) en aparte fooi , want daar kan een arme Indonesier bijna 1 maand leven , of 100 porties lotis kopen .

Wees blij dat er gereageerd wordt man, op naar de Nobelprijs voor de literatuur :smiley: V.S. Naipaul, Ernest Hemingway, Gabriel Gloria Marques, Samuel Beckett, Surya Atmadja…

Uit het feit dat je snip en snap noemt, ik heb even gegoogeld, neem ik aan dat je tegen de 60 loopt.

Maar wanneer ik dit lees

-Het schijnt dat de werkgelegenheid niet zo best is , die meisjes verdienen 600-700.000 rupiah per keer…
-Als ze in de huishouding werken kunnen ze ongeveer 450.00 permaand verdienen , wel met kost en inwoning.
-Vandaar dat de hotel waar we logeren ook 3 jonge meisjes (hoogstens 19-21 jr) als personeel hebben.
-Ze waren bij ons gebleven totdat er nieuwe gasten komen

Dan vraagt het toch om een reactie en verzoek tot een nadere specificatie?

Ik heb deze zinsneden geconstateerd, niet genoemd. Dat boomaap hierop inhaakt, daar kan ik toch niets aan doen?

De heren hebben de vleselijke geneugten des levens niet versmaad, het is een reis van de ene lonte op de andere geweest. Net kleine kinderen als ze op stap gaan, ondeugend, ik geef ze trouwens geen ongelijk :wub:

Laten we er maar over ophouden voordat we surya in grote verlegenheid brengen.
Ze hebben gewoon met ze allen **Ceylonthee **gedronken tot diep in de nacht. Niets meer en niets minder:wink:

…en treintje gespeeld, tjoeke, tjoeke, tjoeke, tjoek :zon02:

Vooruit dan maar , voor deze keer wil ik jou een plezier doen.
Voordat je **meegesleurd **wordt door de wilde fantasieen van BoomAap.

De Sea Food Restaurant Nelayan is 1 van de 2 bekendste Seafood restaurant in Padang.
De lokatie is perfecto , staat pal tegenover de strand van Padang , waar veel stalletjes staan .

Volgens zeggen is het beredruk in de weekenden.Vrijdag avond t/m zondag avond.
We zijn buiten gaan zitten , een paar meter boven de straat , zeg maar zoals de " boulevard" van Zandvoort.
Het is een extra belevenis , zit je te “dineren” , kijken naar het verkeer en de “strand” is ongeveer 10 meter verder .
En dan in geschelschap van die jonge meisjes .
Dus als je ooit in Padang komt , moet je maar zelf ervaren .

Tuurlijk kan je niks aandoen dat BoomAap inhaakte.
Hij wil gewoon meepraten , hij moet ergens zijn telor(ei) deponeren .

Van mij mag wel , waarschijnlijk is WW Reisforum de enige forum waar hij nog kan posten .

:zon02:

Heerlijk zitten te dineren in de teringherrie en uitlaatgassen van het voorbijkomend verkeer, midden in het leven zitten.

Ik voel me hiero senang, zeker met u erbij. Andere fora heb ik geen behoefte aan, is toch hetzelfde laken een pak want u zit daar ook. Ik kwam gisteren terecht op Onze Plek, zie ik daar de naar Soeria enzovoort. lachen dus. Nee voor mij zijn die fora geen levensbehoefte zoals voor u, het enige contact met de buitenwereld. Lijkt wel een verhaal van Samuel Beckett. Een man wiens enige contact met de buitenwereld de computer is, terwijl hij fantaseert over zijn laatste moment in Indonesië. Misschien wel de pijp uitgaan op een moment waarop hij treintje met een jong meisje speelt.

Treinreis Padang - Pariaman , gewijzigd in een klaagzang van iemand die kost wat kost wil meepraten .
Last van eenzaamheid in Solo (?) ?

Ik ben geen mensenvriend :zon02: omdat ik weet weet dat er op deze aarde van die tweebeners zoals u rondlopen. Overigens is uw verhaal geen succes, de enige reactie was van een dame die haar moederlijke gevoelens liet blijken, getroffen door uw kinderlijke houding.

Het is overigens hier nog geen 6 uur, ik houd ervan te werken als de mensen nog hard met die Allah bezig zijn. Ik hoor perketoet en ayam jago, een daarvan kraait wel zeer hard. Op 13.000 km afstand te horen.

Surya, waar post je zelf dan?

Indahnesia, Onze Plek, Indonesie forum, Indisch4ever om er een paar te noemen.
Zelf voel ik me op het WWF het lekkerst. **Hier schrijven nog een aantal mensen die ze alle 13 nog op een rij hebben. **

Je kunt natuurlijk sneeren naar Boomaap omdat het WWF de enige plek is waarop hij kan posten, en misschien heeeft hij last van eenzaamheid.
Maar ik vraag me af hoe het komt dat jij zoveel tijd hebt om de gehele dag op al die fora te schrijven. Je zult het wel heel druk hebben en overuren maken met deze volledige dagtaak.

Natuurlijk op al die fora krijg je geen tegengas wanneer je info geeft waar geen BAL van klopt. In het land der blinden is eenoog koning luidt het spreekwoord.

Maar fora worden oa ook misbruikt door halve garen en vrouwen met slechte relaties - zoals merapi op dat indahnesia - om aandacht te krijgen. Deze Hollandse denkt zelf dat zij Indo/Indisch is, de schizofreen. Over het algemeen praten deze mensen meer over zichzelf dan over indonesie.
Zij lezen jouw verwarhalen dan oook niet met hun volle aandacht vanwege hun verwarde geest

Hi Bule,

Ik heb die Surya al een soort Prediker genoemd, Ik ben het ware Mooinesia. Hij bedient zich van en aantal eenvoudige technieken want zo slim istie niet, het is net een woordenrobot.

In bericht #28 schrijf ik

Prompt heb ik in bericht #29 last van eenzaamheid. dat terwijl ik de rust zelf verkies op een klein eilandje gedeeld met 120 miljoen mensen. Op Java is er geen eenzaamheid, iedere minuut van de dag wordt je geconfronteerd met de mens hier.

Het gebeurd vaak dat ik op iets reageer en in het volgende bericht vertelt prompt Surya hetzelfde in zijn eigen woorden na. Hij moet familie van de Beo of Kakketoe zijn. Het is een interessant maar irritant verschijnsel. Zal die man een gezin hebben? Misschien hebben ze hem wel met computer en al naar zolder verbannen. Het eten zetten ze op de zoldertrap neer, hij slaapt op een tikar naast zijn computer. Hij heeft een kampeertoiletje voor de eerste levensbehoeften. wat erreh seh :confused:. Zelfs tijdens zijn vakantie hield hij de fora in de gaten…ja vakantie…in het land der Blinde Beo’s en Fantasieloos Island

Ik kan het me best voorstelen dat in een land waar privacy niet in het kamus staat en geprekken over alles maar vooral nergens over gaan, iemand, een Nederlander, het verkiest om zich terug te trekken in alle eenzaamheid, een goed boek leest en dergelijke. Want boeken lezen is voor Indonesiers geen hobby.
Anderen zoeken hun toevlucht tot internet, en ja hoor komen ze ook zo’n javaan tegen als Surya.
Erg lijkt het me dat.

Maar iemand in Nederland die de gehele dag op internet goochelt en op alle fora schrijft, dat is heel vreemd ja.
Zo’n iemand moet beslist kontaktgestoord zijn. En ik praat hier in het algemeen.

Nou zeg , je onderschat de intelligentie en de kennis van veel mensen in diverse forums.
Er zijn tientallen , mss honderden leden in diverse forums die meer kennis hebben en die daar ook tientallen jaren gewoond hebben , zelfs getrouwd en veel **senang **voelen(gelukkig zijn ) in Indonesia.

Het te pas en te onpas mensen van andere forum mee te betrekken in een discussie waar ze part noch deel aan hebben is naar mijn bescheiden mening onjuist en zeker als je namen noemt .

Ken je ook de bijbelse teks of verhaal over de splinter en de balk ?
De splinter in de ogen van je broeder en of zuster kan je wel zien , maar de balk in je eigen ogen niet.

Dus over sneeren gesproken .

Zou die Surya in Amsterdam over straat gaan, iedereen groetend, “Mogge Meprau, waar gaat u naar toe?” “Hallo Nir, waar komt u vandaan?” "Moedertje wat heeft u in die tas zitten, naar de super geweest? “He witte, veel geld heb je!” Voor het einde van de straat heeft ie een directe hoek op ze kanis te pakken, naar de eerste hulp:zon02:

Als een Muslim de bijbel gaat citeren is het voor ons kafir tijd om de schuilkelder op te zoeken
Overigens Surya hou eens op met dat achtergelijke gestreep en gebruik van vet en rood. Ga je verhaaltje eens editten misschien wil iemand het dan lezen.

Treinreisverhaal ?

Misschien was u wel net op weg naar de station, weet ik veel :nod:

AsBun .
Afgekort van** Asal** Bunyi = Als het maar geluid geeft , kwalifikatie van Indonesiers als ze iemand willen aanduiden die zo maar iets zegt .
Vrij vertaald : Spuit elf

In onze geval is het , iemand die zo maar iets schrijft

Je Zus nog aan toe , ik laat me weer meesleuren in gehakketak.
Exkuseer moa. Ma’ af ma’ af.

Wie is ons ?
Medestanders nodig ?

Kennelijk weet je niet wat dat woord kafir betekent .
Je gaat ons (wie is ons?) gemakshalve als kafir beschouwen.

Even googlen:
Wikipedia , niet echt accuraat , maar kan wel als begin gebruikt worden .

Kafir of kafier (Arabisch: كافر) is de aanduiding voor een ongelovige door moslims. In een meer enge betekenis betekent Kafir hij die het bestaan van God ontkent, een atheïst dus. In het Nederlands is de term verbasterd tot het scheldwoord kaffer dat iets als **domoor **betekent. De zogenoemde Mensen van het Boek, zoals joden en christenen, maar ook de monotheïsten van vóór de openbaring van de islam, hanifen, zijn expliciet géén kafirs, maar vallen onder de groep van niet-moslims.

Maakt u zich nou niet nog belachelijker dan dat u op een gemiddelde dag al doet. U moet zich niet gaan bemoeien met hoe ik mijn zinnen in elkaar zet, want op dat gebied bent u nog vele malen dommer dan het achtereind van een varken. De door u gewraakte zin is geheel juist. Ons wordt gebruikt om kafir als meervoud te duiden, de groep waar ik toe behoor, in de betekenis van ongelovigen. Ik krijg sterk de indruk dat u hier alleen maar berichten neerzet om de teller te doen laten oplopen, als in een kinderspelletje :thumbsdown: :thumbsdown: