Treinkaartje boeken

Ik probeer via deze site: http://www.thairailticket.com/ een treinkaartje te boeken van Bangkok naar Chiang Mai. Dat lukt niet, omdat hij steeds zegt dat het boeken geldig is van 00:30 tot 22:30. Dat is toch raar?

Zijn er nog andere betrouwbare sites waar ik treinkaartjes kan boeken?

Ik kan ook een treinkaartje voor je boeken (kleine toeslag). Maar dan moet je het kaartje wel even bij ons kantoor (Viengtravel) op komen halen…

Op http://www.seat61.com dan doorklikken naar het land Thailand,je kom dan automatisch op deze site zie link!! http://www.thairailticket.com/esrt/Default.aspx?language=1
ff iets anders:zeg Dave kan ik bij jullie ook een goedkoop vliegticket boeken (air asia)als ik bij jullie terplaatsen kom?

Is het belangrijk je treinticket op voorhand e boeken of kan je gewoon aan het station zelf ook nog genoeg treinkaartjes kopen?

groeten

M.u.v. drukke periodes tijdens de zomermaanden (juli, augustus) en in december of vlak voor, tijdens of na Thaise feestdagen, kan je ook op de stations gewoon nog kaartjes kopen.

Bedankt George. Ik kom inmiddels tot het scherm waar ik mijn creditcard gegevens moet invullen. Daarna gaat het weer mis. Inmiddels staat in mijn ticket history dat ik 6 kaartjes besteld heb (3x2 kaartjes…) Ik kan straks nog geld verdienen ermee :wink:

@davenuman Wat is een kleine toeslag en ligt jouw kantoor vlakbij Khaosan road?

Wij rekenen 100 Baht per ticket. Ons kantoor lag vroeger op loopafstand van Khao San Road, maar tegenwoordig zitten we op 10 minuutjes rijden van Suvarnabhumi Airport. Voor mensen die net aankomen is dit erg prettig, want ze kunnen onderweg naar de stad even bij ons langs rijden.

Het inmiddels gelukt om een ticket te kopen!

Heb je tickets kunnen kopen via de site die ik tervoren had vermeld,wat scheelde er toen,het is maar dat andere mensen ook van je info kunnen gebruik maken als ze eventueel dezelfde problemen moesten kennen!

2e klasse met airco en een onder bed?

2e klasse, zonder airco, een onder en bovenbed.

En ik heb geeeeen idee wat er mis was en waarom het boeken de eerste paar keer niet lukte.

Ik probeer ook 2 kaartjes te boeken via thairail om op 19dec. met de nachttrein van ayuthaya naar chiang mai te gaan. Het wil maar niet lukken om een onder & bovenbed bij elkaar te boeken…

Ik zit er aan te denken om vanuit Surat thani naar Chang Mai te gaan… Hoe kan ik dit het beste/goedkoopste/snelste doen? (ik hoef niet perse in bangkok te verblijven tussendoor)

Met vliegtuig naar Bangkok en dan met nachttrein naar Chang mai? Is het handig om een nachttrein van te voren te reserveren of hoeft dat niet? Is er een website van de nachttrein in bangkok?

Daarnaast ga ik op het begin van mijn reis van bangkok naar Kanchanaburi… ik wil dit met de trein overdag doen. Is er uberhaupt een station in Bangkok?
Is het met de trein het goedkoopst om in Kanchanaburi te komen?

Ik hoor graag van jullie:)

Maakt niet uit, samen op een onderbed is ook wel te doen :wink:

Tip Neem wel een slotje mee om tijdens de nacht je backpack/koffer vast te maken want het toezicht is beperkt. Je kunt problemen beter voor zijn…

nou heb ik gisteren ook een slotje gekocht, maar dacht terwijl ik dit deed, wat onzinnig eigenlijk, met een mes je hebben ze de stoffen koffer en stoffen rugzak zo open…maar goed zit weinig van waarde in. Wat waarde heeft stop ik wel in de kleding die ik aan heb. Las ook ergens dat iemand een groter geldbedrag bewaarde in een zakje wat ze in haar ondergoed naaide, ik dacht heeft ze dan 5 setjes daarvan gemaakt of zo?

Goedkoopste en snelste gaan in dit geval niet samen. Twee keer een trein (Surat - Bangkok / Bangkok - Chiang Mai) zal goedkoper zijn dan twee keer een vlucht met Air Asia (Surat Thani - Bangkok / Bangkok - Chiang Mai), maar vliegtuig is natuurlijk sneller.

Vanaf Thonburi station in Bangkok gaan er dagelijks 2 treinen naar Kanchanaburi. Bus zal iets goedkoper zijn (en zeker sneller), maar trein is leuker.
Je kan anders ook een minivan nemen vanaf Khao San Road in Bangkok.

Ok… het is dus niet mogelijk om bijvoorbeeld een vlucht rechtstreeks naar Chang mai te nemen vanaf surat thani?

De bussen vanuit bangkok gaan ook vanaf Thonburi station? Of is dat een bus die je kan boeken vanaf een tour agency in bangkok?

Nee, nonstop vliegen van Surat Thani naar Chiang Mai is niet mogelijk. Mocht je vanaf Koh Samui komen, dan kan je met Bangkok Airways wel nonstop naar Chiang Mai vliegen. Bangkok Airways is geen lowcost-airline dus tickets zijn vrij prijzig.

Bussen van Bangkok naar Kanchanaburi gaan gedurende de gehele dag vanaf het zuidelijke busstation. Kaartje kan je gewoon ter plaatse op busstation kopen.

Na nog even zitten zoeken op internet een vlucht gevonden vanaf Phuket naar Chang Mai met Air asia. Kost misschien wat meer maar scheelt wel een hoop reistijd… en vanaf Surat Thani naar Phuket zal 5 a 6 uurtjes met de bus zijn denk ik??

ik probeer momenteel 2 kaartjes te boeken voor de nachttrein van bangkok naar chiang mai. Ik krijg op de site van thairail lower berth 856 en upper bert 766, zijn deze boven elkaar of bij elkaar vroeg ik me af. Als er seat staat, kun je hier dan ook op slapen ofniet?