Afstand vliegveld - treinstation

Weet iemand hoe lang het ongeveer duurt om van het vliegveld in Bangkok bij het treinstation te komen.
Wij landen 's ochtends om 5:15 en willen dan om 8:30 de dagtrein nemen naar Chang Mai.
Zou dat lukken met bagage ophalen, taxi nemen en het verkeer in Bangkok?

Dit zal (heel) waarschijnlijk niet lukken de afstand naar het hoofd station is gewoon te groot
waarom neem je niet een avond(nacht) trein en neem overdag een goedkoop hotelletje
in Bangkok kan je zelf lekker op frisse en even wat lekker uit rusten :slapen:van de vlucht?

Hallo,

Ik denk dat het wel zou kunnen maar dat het haasten word. Je bent ongeveer 1 uur bezig om je koffer te krijgen en dan ongeveer 1 uur duurt het voordat je bij het station bent als je dan natuurlijk wel een taxi neemt. Dan moet je ook nog hopen dat je kaartjes kunt krijgen want die lijn is erg populair. Wij hebben zelfs dit ook wel eens gedaan maar dan zijn we naar Hua Hin gegaan die trein ging rond 12.30 uur. Dan heb je wel wat meer rust.

gr van Moira

Bedankt voor de reacties, we willen inderdaad een taxi nemen en bovendien de treinkaartjes vanuit hier bestellen zodat we ze op het station alleen maar af hoeven te halen. Denk dat we het er maar op gokken…

Hallo,

Hoe ga je aan treinkaartjes komen?
De spoorwegen in Thailand heeft namelijk geen reserveringssysteem.
Heb je een travelagent in Thailand die dat voor je doet daar ben ik wel benieuwd naar misschien voor mensen die dat ook willen.

gr van Moira

Dag,

Wanneer wij naar Chiang Mai willen dan reserveren we een treinkaartje via GWT.

groeten

Oke dan ben je ook verplicht om een hotel of andere dingen bij ze te boeken. Je kunt niet alleen een treinkaartje bij ze boeken als je dat via internet doet.

gr van Moira

Ik boek ze via Traveller 2000.com, je betaalt wel wat extra, maar dan stan ze je op het station op te wachten om ze af te geven. Zonder verdere verplichtingen om andere zaken bij ze te boeken. Totale kosten zijn ongeveer 900 Baht per persoon om naar Chiang Mai te reizen. Hoop trouwens wel dat begin januari alles weer een beetje rustig is in Thailand…

dat is dan zeker tweede klas want wij betaalde vorige keer voor chiangmai 1ste klas 1400 baht per persoon. Dat was ook de prijs die op het kaartje staat. Je betaald bij greenwoodtravel ook iets extra maar niet zo heel veel.

gr van Moira

http://www.railway.co.th/English/Time_PDF.asp

hier staan de normale prijzen voor de trein naar chiang mai.

klopt dus wel voor 1ste klas bijna 1400 bath

gr van Moira

over het van te voren boeken van treinkaartjes… iK heb daar ook naar gekeken maar ik durf het vanwege de betaling niet echt aan… Ik zou heel erg graag jullie ervaringen horen. Overigens heb ik ook vernomen dat je een mail kunt sturen naar de thaise spoorwegen en die reserveren dan ook een ticket voor je.Dat staat verders ook op hun site.
Ik kom zelf rond 12 uur s’middags aan en wil dan een nachttrein naar Chiang Mai nemen.

Hallo,

Daarom regel ik het altijd via www.greenwoodtravel.nl en book dan 1 hotelovernachting bij hun zodat ze het treinkaartje ook voor me regelen. Je kunt het geld overboeken op een Nederlandse rekening.

gr van Moira