Trein naar Chang Mai reserveren?

Ik wil graag met mijn zoon een trektocht door Thailand maken en vanuit Bangkok of Ayutayah met de trein naar Chang Mai reizen. Van andere reizigers heb ik gehoord dat je het beste een treinkaartje voor de nachttrein kunt reserveren, omdat d ekans groot is dat je anders dagen moet wachten voordat je een treinkaartje met slaapmogelijkheden kunt krijgen.
Kunnen jullie dat bevestigen of is het niet zo moeilijk om aan zo’n kaartje te komen?
Is het trouwens ook mogelijk om vanuit Ayutayah per trein naar Chang Mai te reizen?
Kan iemand mij misschien uitleggen op welke manier ik het beste vanuit Nederland een treinkaartje kan bemachtigen?

bij voorbaat dank,

Ron

Op deze sites kun je je treinticket reserveren!www.thairailwayticket.com/default.aspx en www.seat61.com/Thailand.htm Directe voordeel: je print onmiddellijk je tickets af, en bent zeker dat je op de bewuste trein een zitje hebt!!U reist 2de klasse (airco) van ayutthaya naar chiang mai. de trein vertrekt om ca. 20.37 uur en komt aan om ca. 07.30 uur in Chiangmai.

1 like

goede tip!

1 like

Georgesiam en Martin, bedankt voor jullie tips. Ik kan nu beginnen met plannen

gr

Roja

Het is altijd verstandig om treinkaartjes van te voren te reserveren/te boeken in grotere landen. Hoe we in nederland de trein pakken
is tov de rest van de wereld vrij uniek.

Jan.