Waar kaartjes boeken voor de nachttrein?

Hoi,
Misschien staat het wel ergens op deze site (en kijk ik er gewoon overheen), maar waar kan ik kaartjes boeken voor de nachttrein naar Chiang Mai?

Groetjes!

Op het treinstation zelf! Of bij één van de reisbureaus in Bangkok, maar dan ben je iets duurder uit. Succes!

1 like

Hier heb je de timetable’s en de fares, mocht je daar benieuwd naar zijn.

Ik weet niet wanneer je wilt gaan en of het gelijk aan het begin van je vakantie is? Anders zou je er rekening mee moeten houden dat het vol is! Ik ga vrij in het begin van de vakantie heb dus gewoon simpel gezegd geen tijd om het te regelen terplekke. Maar laat het regelen door iemand die ik daar ken.

Ook zijn er diverse reisbureaus hier in “NL” die het regelen voor je. oa Greenwoodtravel.

1 like

Klopt inderdaad dat greenwood travel het voor je kan regelen maar dan moet je ook andere dingen bij ze boeken zoals accomodatie alleen treintickets doen ze niet.

Je kan ook per email reserveren. Dan moet je minimaal 1 uur voor vertrek je ticket afhalen. Zie bij het deel “How to buy traintickets” en dan puntje 2. Online boeken kan ook, maar dat alleen voor 2e klasse.

1 like

Klopt helemaal, je moet minstens één overnachting ofzo bij hun regelen.
Ik wou persé 1e class sleeper en heb navraag gedaan, want eerste klas kun je niet online reserveren bij de “spoorwegen” zelf. Maar had zoiets, t is hier even de moeite van het melden waard.

Hallo,

Ja dacht zet het hier even neer. Ik regel altijd mijn treinkaartjes via greenwood en verblijf ook altijd in het hotel waar ze zitten namelijk Prince Palace hotel. Ik wil ook altijd 1ste klas tickets.
Ik ben nogal gesteld op mijn privacy en dat kan door 1ste klas te reizen met de trein.

Ik ben t gewoon vergeten erbij te vermelden, dus goed dat jij dat even deed! 2e class lijkt mij ook niets, hutjemutje bij elkaar liggen. Vind t ook prettig om voor de nacht iets comfortabels aan te trekken, zie me dat nog niet doen in een overvolle coupe. En ik doe geen oog dicht bij andere mensen, of althans ik slaap wel, maar ben om het minste geringste weer wakker.

Weet wel dat slapen best lastig is hoor want de trein gaat continu heen en weer dus jij ook. Ik werd het meeste wakker als we gingen stoppen omdat de remmen wel eens willen piepen. Ik heb nooit een super nacht rust gehad maar goed het bespaard je een nacht in een hotel.