Wij willen met de nachttrein naar chiang mai.
Is het verstandiger om hier in nederland de tickets al te kopen en uit te printen?
Of daar in Thailand ergens bij zo’n bureautje? Brengen deze mensen je dan ook naar het station? En is het station ver van ko san road?
Het is ter plekke uitstekend te regelen, zowat ieder guesthouse/ hotel kan dit regelen en anders zijn er nog plenty bureautjes die dit verkopen. Het station zit vlakbij de khao san, je kunt met de tuktuk/taxi in een kort ritje naar het station toe. Ben de laatste keer even zelf op en neer geweest om alvast tickets te halen voor de nachttrein.
Het ligt er een beetje aan in welke periode je wilt reizen. Als dit tijdens feestdagen of vakanties (juli/augustus/december) is, zijn de treinen soms al aardig snel volgeboekt. Reis je buiten de feestdagen/vakanties, dan kan je 2 dagen voor vertrek vaak nog wel een kaartje kopen.
Kan druk zijn…hoeft niet. Als je flexibel bent, zijn er nog wel kaartjes te krijgen.
Ik kan ze evt ook voor je boeken, wel toeslag van 100 Baht per kaartje en je moet ze op komen halen op ons kantoor dichtbij de luchthaven…
Ik had al zoiets gelezen dat je ze bij u kon ophalen dan. Alleen vraag ik me af waarom? want je kan ze toch gewoon uitprinten of zie ik iets over het hoofd?
Misschien een domme vraag maar wat heeft het dan voor zin om online al tickets te bestellen dan ? Reserveer je het dan alvast en kun je ze dan ophalen bij het station ? Ik heb hier nog geen weet van. Ik ga voor het eerst op vakantie zonder mijn ouders met mijn vriendin dus ik wil zoveel mogelijk van te voren al duidelijk hebben. Dus vandaar mijn vragen.
Via de website thairailticket.com kan je idd online bestellen en krijg je je ticket als PDF gemaild. Maar niet iedereen heeft een creditcard om mee te betalen.
Wij boeken de tickets niet online, maar boeken ze bij het station hier om de hoek en krijgen dan nog ‘echte’ tickets.
Mijn ouders hebben een creditcard dat is geen probleem. Stel ik doe dat ik heb dan de ticket in een PDF bestand. Ik print dat uit en neem het mee naar het station in thailand. En ik laat ze de uitgeprinte pdf bestand zien krijg ik dan op vertoon van dat een ‘‘echte’’ ticket?
Vraag me nog steeds af wat jullie toch interessant vinden aan nachttreinen in Thailand. Ik reis liever overdag> ik wil ook begin juli van Bangkok naar Chiang Mai en zoek toch echt een dagtrein uit
Zoals baco ook al aangeeft, scheelt het 1 overnachting. Daarnaast vind ik het zelf korte tijd leuk om naar buiten te kijken, maar gaat het me snel vervelen. Dan besteed ik de tijd toch liever in een nachttrein waar ik enigszins redelijk in een bedje kan slapen.
Voor mij is het zo dat naar buiten kijken nooit echt vervelend word, je in een dagtrein meer contact met andere passagiers hebt, al dan niet in steenkolen Engels en deels gebarentaal.Dat is voor zover de Thai niet zitten te slapen, want dat kunnen ze overal.
Inderdaad kan het dan voor degenen die slechts 3 of 4 weken de tijd hebben ( of nog minder) beter uitpakken, maar daar heb ik geen last van: alle tijd, ga elk jaar voor een maand of drie.
En aangezien ik zowel in een vliegtuig als in een trein nooit een oog dicht doe, al zit ik er 24 uur in, opteer ik dus duidelijk voor een dagtrein
Same here, ik kan er sowieso niet in slapen, hoe fijn het bed ook is. Conclusie: ik kom helemaal kapot aan op de eindbestemming 's ochtends vroeg, om vervolgens niets/weinig aan de dag te hebben. Ik raad andere mensen wel regelmatig dit Thaise nachttreinen aan, maar zelf verkies ik ook vervoer overdag ;-).