Treinticket op voorhand of niet?

Hallo allemaal,

Deze zomer in Juli zullen we de zondag rond 15u aankomen in Bangkok.
We zouden graag de maandag 's avonds een nachttrein naar Chiang Mai nemen.

We zouden het liefst in 1ste klas reizen omdat we dan gerust kunnen slapen en niet moeten denken dat we onze bagage kunnen gestolen worden. Maar blijkbaar kan je geen 1ste klas tickets reserveren op voorhand via internet.

Zou dit lukken om 's morgens naar het station te gaan en tickets te boeken voor een nachttrein 's avonds? (Of is dit volgeboekt in juli?)

Of is het verstandiger om onze tickets voor deze trein op voorhand te boeken, in tweede klas wel welliswaar dan.

Voor de terugreis zouden we graag de trein nemen van Surat thani naar Bangkok, gecombineerd met de bus en ferry vanuit Koh Samui. Dit gecombineerd ticket, waar op Koh Samui kunnen we dit kopen?

Hartelijk dank

Groeten Sam

je zou zondags na aankomst naar het station kunnen gaan en daar boeken voor de volgende dag ik reis nooit 1e klas maar ik dacht dat 1e klas regelmatig vol zat als je niet boekt dus mischien wel verstandig

ik weet niet of je op samui ook een trein ticket kan kopen maar een ticket voor bus en ferry kan je op vele plaatsen kopen bij bijna alle reisburo’s daar (op bijna elke straathoek zit er één) kan je dit kopen en als je trein tickets kan kopen op samui kan je dit hoogst waarschijnlijk ook daar doen

:chin:trein ticket op zondag of maandag morgen regelen lijkt mij geen probleem mocht het toch niet gaan zijn er eventueel ook nog bus mogelijk heden (lange afstand bussen zijn goed over het algemeen) stoppen onder weg regel matig voor een eet pauze etc vaak bij goede eet tentjes vaak zijn daar ook heerlijke (verse)versnaperingen verkrijg baar voor onderweg.
succes:THAILAND::cambodia:

je kan ook treintickets op samui kopen bij elk reisburo, niet overal dezelfde prijs want ieder berekent z’n eigen commisie. alle reisburo’s kopen hun ticket echter bij songserm waarschijnlijk. althans op koh pha ngan is dat zo omdat songserm op ko pha ngan de enige is die trein tickets kan reserveren en printen dus ik denk dat het op samui hetzelfde is.

weet wel zeker dat je treintickets kunt kopen op samui.

Het is zoals Dirkpie het al heeft gezegd,meer mogelijkheden in 2de klas.Daar kun je op een doordeweekse dag s’morgens uw booking doen voor de nachttrein(Chiangmai)van s’avonds!Voor weekeinden(zaterdag,zondag)is het wel aangeraden om een paar dagen van tervore een biljet aan te schaffen,dit omdat de thaise bevolking van de gelegenheid gebruik maken om hun familie op het platte land te bezoeken!Nu april is het songkran festival(thaise nieuwjaar)dan is het echt verdomd moeilijk om een treinkaartje te bemachtigen.Hou daar rekening mee,mensen!!gegroet:georgessiam.:chin:

Hallo,

Ikzelf boek mijn treintickets altijd op voorhand. Ik doe dat altijd bij greenwood travel. Die hebben alleen als eis dat je ook 1 hotel overnachting bij hun boekt of een dagtour. Ja ze vragen extra maar dat heb ik er graag voor over.
Verder kun je inderdaad in Koh Samui gewoon bij elk reisbureau die er genoeg zitten treinkaartjes en boot combo’s kopen.
De nachttreinen naar Chaing Mai zitten inderdaad vaak vol.