Ik zie dat je online bij Thai railway geen kaarten meer kan reserveren. Wat is de kans dat ik nog een ticket kan kopen voor nachttrein op dag zelf voor zondag 10 feb of anders 11 feb. Kom vanuit Siem Reapdus weet niet of ik op tijd kom, anders bljf ik een nacht in bangkok en ga dan 11 feb. Mocht dat allemaal niet lukken gaan er ook goede en betrouwbare nachtbussen?
De kans dat je dezelfde dag nog een kaartje kan kopen hangt een beetje af hoe laat je in BKK aankomt. De meeste komen halverwege de avond aan dus dat is allemaal wel heel krap. Het beste is om gewoon lekker even wat te eten,drinken en slapen in BKK en dan gewoon de eerst volgende trein te nemen richting Chiang Mai.
Wat de bussen betreft je kan vanaf Mochit tot uiterlijk 23:00 een bus nemen richting Chiang Mai (ongeveer 9 á 10 durende trip) de kosten zullen dan ongeveer 500 BTH zijn. Alle bussen brengen je naar de Chiang Mai’s Arcade Bus Terminal deze is gelegen in het oosten van Chiang Mai dit is vlakbij de Super Highway waar vandaan je simpel een taxi kanpakken richting de binnenstad.
Je kan natuurlijk ook heerlijk relax met het vliegtuig gaan :chin:
Dank voor je snelle antwoord. Reis liefst gelijk door. Zijn dit comfortabele slaapbussen rond dat tijdstip 2300? Hoop rond 17:00 er wel te zijn. Vliegtuig vanuit SR kost 300 eu dus geen optie.
Ja hoor er is een hoop concurrentie dus zeker de nachtbussen zijn comfortabel. Je kan kiezen uit de overheidslijnen of kiezen voor 1 van de twee grootste maatschappijen, te weten Sombat Tour en The Transport Company. Oja er gaat er ook nog een rond 21:30 dus dan ben je er zeker op tijd!