Heb je een suggestie voor een betrouwbare site waar we vooraf onze plaatsen kunnen reserveren/kopen voor de nachttrein van Bangkok naar Chang Mai?
We willen graag op vrijdag 11 december met de trein van Bangkok naar Chang Mai. Omdat het waarschijnlijk piekdrukte is vanwege vakanties en weekend denken we dat we vooraf moeten reserveren. Ik las op een site dat je in deze drukke tijd zeker een week vooraf moet boeken, maar we komen pas op 8 december aan.
Nou zijn we dus opzoek naar een site waar we betrouwbaar onze tickets kunnen boeken. Dit leek me het beste bij de SRT zelf, alleen krijgen we een error als we op die website willen zien wat de beschikbaarheid is aan plaatsen: http://www.railway.co.th/english/index.asp
Weet je een betrouwbare site? Bijvoorkeur waar je zelf ook goeie ervaring mee hebt…
Er staat een website op seat61 daar zou je kunnen boeken. Ik zelf boek altijd mijn treinticket bij Green Wood Travel die eisen van je dat je er ook 1 hotels overnachting of activiteiten bij ze boekt. Ze zijn wel iets duurder maar dat heb ik er persoonlijk wel voor over.
het is dan helemaal geen top-piek tijd
er gaan dagelijks 4 nachttreinen+ nog 1 met enkel zitjes en 100en nachtbussen die veel sneller en goedkoper zijn
er is een reserveerfunctie voor enkel 2e kl bedjes met AC in sommige=niet all nachttreinen via de srt. webiste, maar die niet altijd goed werkt
via seat61.com kan je andere reisburo’s vinden die tegen 200/250 Bt opslag het voor je regelen-Greenwood zal vast ook wel zoiets extra vragen
Als je niet meteen bij aankomst al doorwilt=dus een paar daagjes eerst hier in (koud is het momenteel) BKK verblijft heb je tijdzat om die reservatie nog zelf te doen
Net gekeken kost je 3700 bath voor 2 personen wat ongeveer 73 euro is dat is inclusief 20 kilo bagage per persoon. Ik zie dat een treinkaartje voor 2 personen je 1612 bath dat is 2de klas via de website geboekt dat is dus 1000 bath goedkoper
Heb je ook ervaring met deze maatschappij met boeken?
Moira1309 bij welke maatschappij/organisatie heb je dan gekeken?
Nog een vraag, we hebben een aantal verhalen gelezen waarin staat dat ze de Airco wagons afraden omdat het daar echt te koud word…heeft iemand daar ervaring mee?
Ik heb dat gecheckt bij die website www.thaiairwayticket.
Ik heb er geen ervaring mee maar het zal wel oke zijn is volgens mij van de thai railway.
Ik boek zelf alleen mij treinticket bij greenwood travel ik boek daar ook altijd mijn accomodatie in Bangkok. Ze hebben goede deals en de prijzen zijn erg scherp.
Ik ken de verhalen ook van de airco treinen. Daarom reis ik altijd 1ste klas dan kun je de airco zelf regelen. Die kun je zelfs uitzetten. Ik heb wel een paar keer 2de klas gereisd met airco als je beneden ligt heb je er een stuk minder last van dan dat je boven ligt.
Inmiddels al lang en breed weer terug. Maar wil toch even m’n ervaring toevoegen:
Treinreis in Thailand boeken:
De treinreizen hebben we in december’09/januair’10 geboekt via seat61.com en via lokale toeristenbureaus, beiden boekingen goed bevallen!
**
Over de 2e klas slaaptreinreis:**
Tips:
Verwacht niet te veel, dan valt 't alleen maar mee!
Houd rekening met vertraging als je op doorreis bent
Heb je een sarong mee op reis (zoiezo handig voor op 't strand ipv zo’n dik zwaar en niet drogende strandlaken) die kun je ophangen zodat het snachts wat donkerder wordt als de lampen niet uit gaan.
Als je goed wilt slapen neem dan een oogdoekje (hoe heet zo’n blinddoekje om mee te slapen?) en oordopjes mee…
Neem eten en drinken mee. Aan boord is niet altijd alles te krijgen, en natuurlijk is het aan boord duurder. Ook hadden we veel vertraging en 't ontbijt liet daardoor wel heel lang op zich wachten…
Van de restauratie wagon kun je met mede reizigers prima een eigen feest tent maken
Ik raad zeker aan om een deel van de reis met de trein te doen. Erg goedkoop en een beleving op zich
Ga gewoon naar het Hualampong station en koop daar je ticket… Als je niet in het weekend vertrekt is er bijna altijd plek…
Veel succes in ieder geval net deze mooie reis. Ga het zker volgende keer weer doen… en overdag! Wat is het mooi in Thailand!
Volgens mij kan je sinds januari dit jaar geen treinkaartjes meer online kopen, ik heb het via diverse website’s geprobeerd, maar niets lukte… Op deze website staat wel uitgelegd waar je op het treinstation zelf je kaartje kunt kopen http://www.seat61.com/Thailand.htm#.UeLGCo1M98F