Wie weet raad met het volgende.
Op woensdag 17 juli wil ik met ons gezin met de nachttrein naar Chang Mai (trein 13).
Op Seat61 heb ik gelezen dat er via de thaise spoorwegen geen tickets meer on line te bestellen zijn.
Ik had voor de zekerheid graag deze tickets alvast besteld. Vanaf Bangkok kan dit wel via een aantal agenten, maar zoals gezegd reis ik (na Kanchanaburi en Ayutthaya) het liefst vanaf Lop Buri.
Daarnaast leveren deze agenten de tickets af tegen meerkosten bij je hotel, maar ik weet nu nog niet waar we zullen overnachten. We willen na aankomst in BKK richting Khao san road gaan en daar een leuk guesthouse zien te vinden.
Ik had van te voren (i.v.m. Songkran) de nachttrein Bangkok – Chiang Mai geboekt via www.thailandtrainticket.com.
Op deze site kun je ook vanaf Lop Buri reserveren zag ik.
De trein die ik op het oog had was al vol, maar ze stelden me een alternatief voor.
Toen ik de boeking deed, wist ik ook nog niet in welk hotel ik zou verblijven.
Dat heb ik een paar dagen van te voren per mail doorgegeven en de tickets lagen klaar bij de balie toen ik incheckte,
Ik kreeg van te voren nog een herinnering dat ze mijn adres nog niet hadden.
Kosten voor dit alles waren 200 Bath (+ 3,5% creditcardtoestag. Plus ticketprijs natuurlijk).
Je kunt er ook voor kiezen dat er iemand bij de trein staat te wachten met de tickets (betaal je geloof ik wel wat extra’s voor).
Stukje uit de e-mail:
TicketDelivery: Where do you need to receive the train ticket? If you have hotel in Thailand we can delivery there with free of charge.
Please kindly advise us for your hotel name, check in name, check in date and reservationnumber. If you do not advise you location one day before your travelling date, we will let our messenger deliver the train ticket to Hua Lampong Train Station and collect delivery fee.
Dank je Rene,
Dank voor je reactie, hier had ik ook al gekeken, maar na invoeren van Lopburi komen er geen resultaten naar boven om te boeken, vanaf Bangkok wel.
Dat is dus mijn probleem…
Je zou ze een mailtje kunnen sturen:
info@thailandtrainticket.com