De bedden worden omgevormd van seat naar slaapbed(2 helften worden aan elkaar geschoven.)
De upper berth staat boven het lower berth.(foto is genomen in 2de klasse)eersteklas is gewoon luxe (je hebt ’s nachts een privécompartiment en airco en het is schoon en erg comfortabel in de slaapwagons). Als je de keuze hebt, kies dan voor het onderste bed. Deze bedden zijn iets ruimer, je hebt minder last van het schommelen, het is minder koud en je hebt geen last van het licht.
Je kan ook via internet prijzen en dienstregelingen opzoeken op Seat 61 en op de officiële website State Railway of Thailand (beide sites zijn Engelstalig) kan je een plaats reserveren.
Neem aan dat je 2e klasse bedoelt
?
Ha ha ha !juist 2e klasse!! lol2 Zal met mijn gedachte ergens anders hebben gezeten.:unibrow:
:chin:Langs rijden of aan komen?![]()
![]()
is het echt nodig om treintickets op voorhand te boeken al? kan ik niet gewoon bij aankomst in bangkok mijn ticket regelen om enkele dagen later met de trein naar het noorden te trekken?
grtz
ligt eraan wanneer je in bkk bent als je er bent rond bepaalde feestdagen kan het lastig zijn
ik kom toe 10/01 en blijf er tot 05/03, denk niet er dan feestdagen vallen in die periode, of vergis ik me?
Eerst trek ik even naar kanchaburi met de bus (dus dit kaartje kan ik wel ter plekke kopen dacht ik) iets later keer ik terug naar bkk om mijn vriendin op te pikken die van belgie komt ook om me maand te vergezellen.
dan van bkk ga ik met haar richting chiang mai, maar we stoppen elke keer voor paar dagen in Ayuthaya, Sukhothai en dan door naar chiang mai, maar ik denk deze ritten iedere keer met de bus te doen…
maar daarna van chiang mai moet ik terug naar bkk geraken met de nachtrein om dan direct door te reizen met de trein naar hua hin, om even een dagje of twee te relacen voor we naar kho phangan gaan, dus infeite zou ik enkel trein ticketje meoten hebben van chiang mai naar bkk en dan van bkk naar hua hin… daarna zien we nog wel hoe we alles doen. dit zal allemaal rond 05/02 gebeuren de treinrittn ik je net vertelde…
grtz
:chin:Ja de bus hoeft geen probleem te zijn maar neem er wel de tijd voor het is vaak een behoorlijke drukte op de bus stations en zorg er voor dat je in de juiste bus stapt het is altijd voor mij een avontuur om de juiste bus te vinden.![]()
![]()
23-01 s het chinees nieuwjaar kan het wel wat drukker zijn in de treinen en bussen
oke, thanks, op die moment zitten we nog in bangkok, het is maar de dag erna we doorgaan met de bus naar Ayuthaia, maar dus ideaal om dit in china town eens te gaan belijken dan waarschijnlijk…? ![]()
Ik vermoed dat dat idd een belevenis zal zijn… Chinatown in Bkk is sowieso al een zotte plaats! Zeker seafood eten in de T&K… mmm stuffed crab…:chin:
oke dan moeten we dit zeker eens gaan bekijken het chinese nieuwjaar ![]()
maar voor da treinticketje van chiang mai terug naar bkk en dan van bkk door naar hua hin zal wel geen probleem vormen zeker dit ter plekke de dag zelf te kopen…?
en de bustickets kan ik waarschijnlijk ook wle ter plekke kopen e? en ja het zal mss iedere keer een belevenis zijn aan het busstation maar dat komt wel goed zeker? dan hebben we dat ook eens meegemaakt e ![]()
Hoe fixte gij da altijd jelle?
grtz
dat is een beetje het punt dat rond chinees nieuwjaar veel (chinees) thai gaan reizen en alle trein/bus reizen van zuid naar noord en vice versa allemaal via bkk gaan.
Ik zou als je in bkk bent wel zo snel mogelijk een ticket voor bus of trein boeken
Het is er erg groot ,et vele loketten en inderdaad een zoekplaatje om daarna de juiste bus te vinden. Maar elke lijn heeft zijn eigen loket om het kaartje te kopen en het eenvoudigste is dan ook om achter een Thai aan te lopen die ook een kaartje bij hetzelfde loket heeft gekocht…
En zorg dat je naar het toilet bent geweest want ook die zijn in het busstation bijna niet te vinden! (toiletten zijn er overigens wel).
Ik krijg het (ook) niet voor elkaar om een treinkaartje te boeken op www.thairailticket.com… Het gaat bij mij ergens mis bij de creditcard. Als ik de gegevens invul, kom ik op een scherm waar ik de ‘secure code’ moet invullen. Daarna krijg ik de melding dat betaling niet gelukt is. Heb het ook al met een andere creditcard geprobeerd. Zelfde foutmelding. Weet iemand hoe ik dit kan verhelpen?
Ik weet trouwens niet of secure code het juiste woord is. Ik bedoel in ieder geval niet die CVC-code ofzo (driecijferige combinatie achterop creditcard).
Net maar even gebeld met ICS. Er is een storing. Wellicht ligt het dus daar aan en lukt het later op de dag wel.
Je kunt eventueel ook is proberen op http://www.seat61.com/ voor treintickets.
Maar via www.seat61.com kom je toch ook gewoon bij www.thairailticket.com uit? Het is uiteindelijk met een Mastercard gelukt! Ik wilde alleen ook nog een ticket terug boeken en nu blijkt vanuit het zuiden naar Bangkok op 8 en 9 januari vrijwel alles al vol te zitten? Is dat een feestdag ofzo? Weet iemand of een nachttrein met alleen stoelen ook enigszins te doen is?