Trein Jakarta naar Yogyakarta

Hallo,

Ik wil 11 mei met de trein van Jakarta naar Yogyakarta reizen, schijnt een mooie route te zijn!
Mijn vraag is waar kan ik het beste een kaartje bestellen/kopen? Ik ben een alleen reizende vrouw(50+) voor het eerst in Indonesië, wel in Azie bekend!
Is het station van Jakarta beetje overzichtelijk of moet ik iemand inhuren om mij met bagage naar de trein te helpen:)??

Hoor graag van jullie!!

Je kan online tickets kopen o.a. via tiket.com. Ik heb daar zelf geen ervaring mee. Je kan ook je kaartje op het station kopen. Dat moet minimaal een paar uur van tevoren. Vanaf Jakarta Gambir naar Yogyakarta Tugu duurt ongeveer 7,5 uur. Ik vond de treinreis inderdaad erg mooi maar het is best een hele zit. Let goed op je bagage en kijk ook goed wie je inhuurt om je te helpen.

Dank voor je reactie,
Ik heb inmiddels contact gehad met mijn hotel, ik kan daar een ticket kopen. Ik heb toch maar een hotel voor 2 nachten in Bandung geboekt, na een vliegreis van 12 uur en dan de volgende dag 7,5 uur in de trein is wel erg vermoeiend.

Wij hebben de trein van Jakarta naar Bandung genomen. Zijn daar ook een paar dagen gebleven en toen doorgegaan naar Yogyakarta.
Wat wij hebben gedaan is zowel als in Jakarta als in Bandung een kaartje gekocht op het station. Alleen in Bandung hebben we het kaartje gekocht toen we daar aankwamen voor 2 dagen later.

Het leek heel erg druk, maar we waren al gauw geslaagd voor een kaartje.
Het is een van de mooiste dingen geweest die ik in mijn leven heb gedaan! Vooral van Bandung naar Yogya was echt prachtig!!

1 like

Dank voor je reactie,
Ik heb de reis ook aangepast. Na aankomst in Jakarta een nachtje in hotel, volgende dag met de trein naar Bandung en na 2 dagen naar Yogyakarta met de trein.
Ik heb op You tube filmpjes gevonden over deze reis, het ziet er erg mooi uit!

Als je zeker wilt zijn van een kaartje een bepaalde dag. Is het dan mogelijk deze via internet te bestellen? En kan dat dus ook vanuit Nederland?