Jakarta Badung-Yogja

Hallo, ik land volgende week rond 13 uur op Jakarta en wil vanuit daar zo snel mogelijk (bus-trein?) richting Bandung om vanuit daar de volgende dag denk ik de trein te pakken richting Yogja. Hoorde dat dit een erg mooi traject van 7 uur is! Weet iemand hoe vaak deze trein rijdt op een dag?
Heeft iemand tips, hoe ik dus vanaf de luchthaven deze route kan aanpakken.
Of is de treinreis vanuit Bandung naar Yogja geen gemis als ik deze niet doe en direct doorvlieg vanuit Jakarta naar Yogja?

Bedankt!

“Uptuyu toh.

Dank je wel voor je reactie!!
Had inderdaad zelf ook al verwacht dat ik de volgende dag pas zou kunnen beginnen met treinen…maar ja je weet het nooit of iemand anders nog andere gedachten heeft! Het is meer dat je altijd keuzes moet maken en er is zoveel te zien en te doen. En helaas maar de vakantie duurt geen eeuwigheid. We hebben nl maar ongeveer 1,5-2 week de tijd voor Java en gaan dan nog een week-1,5 week naar Bali.
Heb nog even wat vragen als dat goed is?

• Wat is jou ervaring met het Dieng Plateau? Is het te bereizen vanuit Yogja (3 uur?) op een dagtrip, of is dat niet zo de moeite waard. We twijfelen een beetje tussen de treinrit (Badung-Yogja) of dus hiernaar toe en dan een nachtje slapen.
  • De treinrit Jakarta - Yogja heeft een andere route dan die via Bandung toch? Is deze minder mooi?
  • Las ook dat je bijvoobeeld vanuit Bogor met de bus via de puncak pass naar Bandung kan. Maar dat er in het weekend geen ov is. Wat is dan een goede optie om deze rit te maken?

We houden ook erg fietsen, heb je nog tips waar het leuk en mooi is om te fietsen?

Sorry hoor, maar het is altijd handig om mensen te spreken met ervaring!

Dank je wel!

motorfietsen.

Jammer dat het voor manon te laat is , maar anderen kunnen het wel doen.

Vanuit de Bandara Cengkareng (Sukarno-hatta) kan men dagelijks , ieder uur naar Bandung gaan met de bus.
Kosten in Febr 2009 is 75.000 rupiah , een grote bus met airco.
Binnen 3 uur komt je al in Bandung bij de BSM .(Bandung Super Mall).
De vertektpunt is vlak na de uitgang , gelijk linksaf , op een parkeerplaats .
Ongeveer 50-75 meter , waar je ook de kaarten kan kopen.
Het is comfortabel , wel moet je iets te eten en drinken zelf kopen.
Het stikt dar van de eet en drinkstalletjes .
De bus heet Pratama of Prajasa.

De bus is inderdaad een goede verbinding. Je zou kunnen zeggen dat het wat minder karakter heeft dan de trein, maar vanuit de bus zie je het landschap ook min of meer. De oude spoorbruggen zie je vanaf de weg veel beter.

[nomedia=“http://www.youtube.com/watch?v=FsTbfD8GSmQ”]YouTube- kecelakaan tol cipularang KM 111, bandung Indonesia[/nomedia]

Bedank voor de correctie.
Ben niet zo goed in namen .
De prijskwaliteit verhouding , comfort etc is goed te noemen.
Ik ben zelf redelijk tevreden , ben ook van plan om busreizen te maken om het te kunnen vertellen.
Als ik alleen reis en snel van A naar B moet gaan is het praktisch en economischer.

:d

aduh-terlalu yah, antik! sudah ada jam baru.
de echte Aziaat doet niet zo ouwerwets-die heeft zijn Mobuy (zo heet dat hier in Thaild) of haapee (zo heet het meen ik in Indo) met camera bij zich. Werd daar op gewezen toen ik zo krampachtig ergens in China de tijden van bussen wilde noteren. Je moet gewoon leren met je tijd mee te gaan-toch.

weet iemand hoelang de treinrit van Jakarta naar Bandung duurt?
En wat is precies in Bandung te doen?
Sorry, ben echt pas net begonnen met verdiepen in Java.

Er . :smiley: :smiley:

daaro :smiley:

vriendelijk!

Het is wel het antwoord van een kenner! :chin:

als je van jakarta naar bandung gaat om je aan files er ergeren doe je echt iets fout hoor!:vak01:

Goedemiddag, kom zojuist voor het eerst op dit forum. Schrik een beetje hoe er gereageerd wordt.
Maar manon heb je een fijne reis gehad en is het naar wens verlopen? Hoop je reactie nog te zien.