treinreizen

Wie weet of er meerdere treinen per dag rijden van bv. Jakarta naar Bandung en van Bandung naar Yogjakarta?

Ben bang dat als de reizen overdag zijn we in het donker aankomen en geen hotel meer kunnen vinden.

Of adviseert er misschien iemand om met prive chauffeurs te reizen?

Gr. JiSt

Nu ik net in een ander topic heb gelezen dat jullie in twee weken én Java én Bali willen ‘doen’, is dat denk ik wel verstandiger.

Ik zou eerder schrappen in het programma om die reden.

Wanneer je reist met de trein zie je soms mooiere landschappen. Je komt in aanraking met de lokale bevolking en je beleeft het land meer. Trein is vaak meer comfortabel dan over een slechte weg.

Indonesie is geen land om doorheen te racen.

De trein vanuit Bandung naar Yogjakarta ging om 7 uur, dan is het zo’n 7 uurtjes reizen. Wij kwamen rond 14.30 uur aan. Tijd genoeg dus want vanaf het station ben je in 10 minuten in de stad/bij een hotel.

Hallo,

Wij gaan deze zomer naar Java.
Nou vraag ik mij af of ik van te voren al de treintickets moet reserveren? (ivm de ramadan)
Wij komen vrijdag 2 augustus aan in Jakarta en willen 3 augustus 's middags naar Bandung.
Hier overnachten we om vervolgens 's ochtends vroeg (zondag 4 augustus) de trein te pakken naar Banjar (vanaf daar gaan we met de bus naar Pangandaran)
Dinsdag 6 augustus vanaf Banjar naar Yogyakarta
Donderdag 8 augustus de nachttrein naar Malang

Dit valt dus allemaal tijdens de Ramadan en nou heb ik gehoord dat het dan heel druk is, of geldt dat alleen voor Bisniss en niet voor Executive?

Groetjes,
Nathasja

Hallo Nathasja,
Wij hebben een soort gelijke reis net achter de rug.
Ik heb geen idee of het in Ramadan tijd drukker is. Ik adviseer je zowiso om een dag van te voren je treinkaarten aan te schaffen want het is er altijd druk!! Wij zijn na aankomst in Jakarta direct naar het treinstation gegaan om treinkaartjes naar bandung te kopen. Ik weet niet of je al eens in Indonesie bent geweest, maar ga zo snel als je kan weg uit Jakarta. Het is er echt te druk en zonde van de tijd, want er komt nog zoveel wat echt veel mooier is. Wij zijn de dag na aankomst om 7u of 8u per trein vertrokken. Fijn in de ochtend en tijd genoeg om bij aankomst in Bandung je weg te vinden!! Als je nog meer vragen hebt, laat maar komen. Wij zijn alleen in Bandung, Yogya en Bromo geweest op Java.
Groetjes Jill

Ik zou zou vroeg mogelijk je treintickets vastleggen. Ga er maar vanuit dat alles vol zit.

1 like

Ga er maar vanuit dat het aan het eind van de Ramadan (Idul Fitri) alles heel vol zit. Hotels, bussen en treinen zijn overvol (vooral bussen) en zoals Jenny al zegt; probeer alles zoveel mogelijk van tevoren vast te leggen of hou er rekening mee dat je (aan het eind van de Ramadan) ergens een paar dagen moet blijven. Het traject Bandung - Yogyakarta is een behoorlijke afstand dus dit zou ik, als ik jullie was, zeker met de trein doen.

Hoi
Ik ben aan het kijken voor treintickets jakarta-yogyakarta. Heeft iemand ervaring met treintickets boeken via of tiket.kereta-api.co.id of tiket.com? Via google translate las ik dat de betaling via tiket.kereta-api.co.id niet gegarandeerd veilig zou zijn.
Bij eksekutif class kan je nog kiezen tussen A, H, I en J. Ik vind op de website niet direct terug wat hier het verschil tussen is. Kan iemand mij helpen?
Alvast bedankt!

1 like

taksaka vertrek vannaf gambir 7.00 uur in de morgen kaartjes van te voren bij het loket kopen is een luxe aircon trein
simpele trein vertrek van station Senen 6.00 smorgens neem wel bisnis want dan heb je een zitplaats