24 juli landen wij om 11.00 uur in Jakarta. Wij willen diezelfde dag met de trein naar Bandung. Dit schijnt een mooie reis te zijn.
De trein die wij moeten nemen is van 15.50 uur. In Indonesië is het vrij snel donker.
Wie kan mij gericht advies geven om toch met een chauffeur naar Bandung af te reizen of kunnen wij toch de treinreis doen?
Een vriend en ik gaan dit zo doen in september. We landen om 10:10 uur in Jakarta en gaan dan direct door naar Bandung met de trein. Deze trein vertrekt idd smiddags. De accomodatie in Bandung hebben we al van te voren geboekt
Ik woon al 2 jaar in bandung en heb ook een paar maanden in jakarta en surabaya gewoont,
Van jakarta naar bandung kan behalve met de trein ook met cipacanti (luxe bus vervoer)
dit kost 80.000 rupiah per persoon, ongeveer 7,50 EURO
mocht iemand vragen hebben over bandung dan zal ik deze met plezier beantwoorden
drie en half tot vier uur durende treinreis, terwijl het met de luxe travelbus transliner of cipacantie (zonder teveel macet )
2 tot 3 uur duurt (aan te raden uit te stappen by BTC mall) jl pasteur
Ik zit nu op Java , heb div malen gehoord en gelezen dat dat reserveren via de website voor de trein , als het al wil lukken , de uitgeprinte kaarten niet worden geaksepteerd , er moest toen gewoon aan het locet een nieuwe kaartje worden gekocht…
Het reizen per trein is verder prima goede stoelen veel ruimte , goede verzorging qua eten en drinkken als je dat wilt .
@ Michiel, de koers die jij noemt is niet geheel correct op dit moment. Deze ligt al een tijdje op de verhouding 1:12.500/12.600, 80.000 rupiah is dan ook een stuk minder dan EUR 7,50, namelijk circa EUR 6,35.
Ik kom meer mensen tegen her en der die momenteel met een veel te lage/hoge (maar net hoe je het bekijkt) koers rekenen.
Dat uitgeprinte treinkaartjes niet worden geaccepteerd heb ik wel eens vaker gehoord. Kan een trucje van een conducteur zijn om extra kaartjes te verkopen (waarvan hij het geld misschien vervolgens zelf houdt).
Op de website Train travel in Indonesia | Trains Jakarta-Surabaya, ferry to Bali staat waanzinnig veel informatie over de trein in Indonesie. De officiele site van de Indonesische spoorwegen is: www.kereta-api.co.id. De site waar je online treinkaartjes kan kopen is: www.tiketkai.com