Over twee weken gaan we naar java. We komen in de ochtend aan om 11 uur. We zijn aan het twijfelen of we meteen door gaan naar bandung of dat we overnachten in jakarta. Ik zag dat de trein naar bandung om half vier vertrekt. Wat zou iemand aanraden? Als we om 1100 landen gaan we de trein van half vier dan halen? We moeten ook nog een toeristen visum kopen als we landen en dan nog naar de trein. Weet iemand hoe lang dit ongeveer duurt? We willen in Nederland dan al wel een kaartje kopen voor de trein. Iemand advies?
De kans is groot dat je het qua tijd wel gaat halen (al weet je het natuurlijk nooit), maar wil je na zo’n lange vlucht niet liever een nachtje slapen en de volgende ochtend de trein nemen.
Nadeel van de trein van half 4 is dat het donker is tegen de tijd je bij je hotel bent.
Ja dat is zo…tja wil niet veel tijd kwijt zijn in jakarta…twijfel nog
Als je de trein van 15.30 uur pakt, ben je om 18.15 in Bandung en dan is het al donker. Je zal dan vervolgens een hotel oid moeten gaan zoeken. De vliegreis is lang en het tijdsverschil 6 uur. Bovendien zal je bij aankomst worden overvallen door de warmte en de vochtige atmosfeer. Je tempo aanpassen is dus verstandig.
Waarom meteen door naar Bandung? Dat vind ik persoonlijk niet zo’n heel interessante stad. Als je toch een tussenstop wilt/moet maken, dan zou ik eerst 1 of 2 dagen Jakarta en/of Bogor doen en dan met de trein door naar Yogyakarta (of naar Pangandaran in het zuiden).
Is bogor leuker dan bandung? Ik dacht dat er meer te doen was in bandung.
Wat wil je doen?
Zowel Bogor als Bandung heeft koloniale gebouwen en plekjes waar je goed kan eten en drinken. Bandung is een grotere stad, maar Bogor heeft de botanische tuinen.
Daarnaast is de route tussen Bogor en Bandung langs de theeplantages mooi.
Vanaf het vliegveld ben je zo in Bogor.
Oké bedankt voor je info…ik ga eens even kijken naar bogor