Reis door Java

Hoi allemaal.

Ik ga deze zomer met een vriendinnetje naar Indonesië. Nou zit ik een beetje met de verblijftijd in Jakarta. Wat is een redelijke tijd om daar te vertoeven? We willen daarna graag door naar Bandung om vanuit daar de trein naar Yogyakarta te nemen. Maar hoe lang moeten we uittrekken om vanuit Jakarta naar Bandung te komen? En wat raden jullie aan om allemaal te gaan bezichtigen?

Groetjes,
Judith

Jakarta is niet de meest interessante stad van Indonesie. Ik zou er maximaal één nacht blijven. Mocht je perse dingen willen bezoeken, dan zou ik de oude haven en het Nationaal Museum bezoeken.

Je kan ook overwegen vanaf het vliegveld naar Bogor te gaan, en daarvandaan de bus naar Bandung te nemen.

1 like

Jakarta slaan wij ook altijd het liefst over (we vliegen altijd meteen door naar Midden Java). Jakarta is een enorm grote en drukke stad. Met arme wijken maar ook zeer luxueuze wijken en dure winkelcentra. Fascinerend om eens gezien te hebben. Een paar dagen in Jakarta is meer dan genoeg en zoals Jenny ook al opmerkte is het gebied rondom de oude Haven een bezoekje zeker waard.

1 like

Ikzelf vond Jakarta ook geen mooie of interessante stad. Ik heb er 1 overnachting gehad en dat vond ik meer dan genoeg. Van Jakarta kun je naar Bandung met de trein, dit duurt geloof ik ongeveer 4 uur. Bandung vond ik eerlijk gezegd ook niet erg interessant. Ik ben meer van de natuur dan van steden, maar ik geloof dat zelfs mensen die van steden houden hiervoor niet naar Indonesië gaan.

Yogyakarta vond ik trouwens wel een leuk stadje, ontzettend toeristisch, maar er is veel te doen in de omgeving. Bezoek zeker de Borobodur tempel. Wat ook leuk is om een dansshow/toneelstuk te bekijken met de Prambanan tempel als decor/ op de achtergrond. Verder zou je ook een vulkaan ‘moeten’ bezoeken. Bv. Bromo vulkaan of de Merapi. Die laatste is voortdurend actief, dus hou de actuele situatie in de gaten als je plannen hebt de Merapi te beklimmen.

1 like