Vliegen op Jakarta

Hallo,

wij gaan in November naar Indonesië voor 2 weken, en eigenlijk is het plan om dit door te brengen op Bali.
Maar, qua vluchten (vanuit Brussel) komt het het best uit als we op Jakarta vliegen…

Mijn vraag is nu of het de moeite is om enkele dagen uit te trekken voor in en rond Jakarta?
Of beter ineens doorvliegen naar Denpasar, gezien we maar twee weken hebben?

Welke maatschappij is hiervoor trouwens het best?

Vriendelijke groeten
Olivier

Hallo Olivier,

Tja, daar lopen meningen over uiteen. Jakarta is een enorm grote stad. Het is er druk en warm; overal mensen en files. Je vindt er arme wijken maar ook extreem rijke buurten en winkelcentra waar je alle bekende en dure merken kunt kopen (geen imitatie).
Het is misschien, als je nog nooit in zo’n Aziatische stad bent geweest, leuk en fascinerend om een paar dagen te blijven. Vooral rond de (oude) haven zijn een aantal leuke en interessante bezienswaardigheden. Het is wel heel anders dan Bali.

Je kan met vele maatschappijen vliegen. Air Asia is meestal een van de goedkopere en heeft prima vliegtuigen.

Groeten,
Vincent

Hallo Olivier,

2 weken is inderdaad (te) kort :wink: Ik zou er persoonlijk voor kiezen om Java (Jakarta) te laten voor wat het is en door te vliegen naar Denpasar om dan de tijd te nemen om Bali goed te verkennen en een volgende keer een van de andere vele geweldig mooie eilanden in Indonesië te bezoeken.

groetjes,
Anita

Ik zou ook (met name!) Jakarta overslaan.

De hoofdstad is misschien aardig als je een dagje over hebt, maar er zijn veel leukere plekken in Indonesie.

Tenzij je een echte “relax” vakantie wilt, zou ik zelf toch wel een dagje in Jakarta blijven. Hoewel het ook een beetje afhangt van de vluchttijden. Als je in de ochtend aankomt, zou ik meteen doorvliegen, want na een lange vlucht is een dag in het drukke Jakarta niet fijn en je wilt vast ook niet te veel tijd ‘verspillen’ als je maar twee weken hebt. Als je in de middag of avond aankomt, kan je uitrusten in een hotel in Jakarta, de volgende dag in Jakarta rondkijken en dan dezelfde avond of de volgende ochtend naar Bali doorvliegen.

Waarom een dagje in Jakarta? Jakarta is een drukke, hectische stad, maar ook een interessante mengelmoes van Indonesiers uit het hele land, van arm tot heel rijk. En er is een aantal mooie historische gebouwen te bezichtigen (in Kota, Monas, nationaal museum…). Het is ook wel leuk om een van de malls te zien en wat van het Indonesische eten in Jakarta te proeven. Is een heel andere ervaring dan Bali…

Ik zou echter niet op de terugweg in Jakarta verblijven. Het lijkt me lekkerder om je vakantie op relaxte wijze af te sluiten, niet in een hectische stad.

Hi,

Wij komen deze zomer ook in de middag aan in Jakarta. Heb je een advies voor een hotel/wijk waar het leuk verblijven is. Ik heb geen idee wat handig is qua bereikbaarheid en leuke buurt?
We zijn van plan om 2 nachten in Jakarta te verblijven en dan door te reizen naar Bandung (met de trein?)

Ik hoop dat je een leuk advies hebt.

groetjes Lia

Jakarta is een enorm grote en drukke stad. Het hangt heel erg van je budget en wensen af. Je kan low budget of extreem duur. De meeste toeristen bezoeken de oude haven en het Taman Fatahillah plein dus is het misschien handig om daar in de buurt een hotel te zoeken. De wegen in Jakarta zijn overvol en lange files zijn geen uitzondering. Je kan vervolgens per trein naar Bandung doorreizen (of met een auto met chauffeur natuurlijk). Hou er rekening mee dat het 's zomers hoogseizoen is en de treinen behoorlijk druk kunnen zijn. Het is verstandig om alle accommodaties en vervoer van tevoren geregeld te hebben om verrassingen of hoge prijzen te voorkomen.

Kijk voor meer informatie op onze websites