Jakarta wel of niet?

Dag allemaal,

Wij gaan in september/oktober 3.5 week naar Indonesie. Grofweg 1 week Sumatra, 1 week Java en 1 week Bali. De route wordt:

Of: vliegen op Medan en dan na een week Sumatra vliegen op Yogya en zo Java bereizen.

Of: vliegen op Jakarta, daar een paar dagen en dan vliegen naar Medan en vervolgens Yogya.

Is Jakarta daarvoor genoeg de moeite waard?

Alvast onwijs bedankt voor jullie reacties!

Hoi,

ik vind Jakarta nou niet echt een bestemming om daarvoor mijn reisschema aan te passen. Aangezien reizen in Indonesië doorgaans best veel tijd kost, zou ik de dagen die je “verliest” door via Jakarta te reizen lekker besteden aan Sumatra.

Mijn advies zou zijn om Jakarta niet te gaan bezoeken. Wij zijn er vanwege bezoeken oude woonplaats moeder 2 dagen 1 nacht geweest en dat was al te veel.

succes met het maken van een keuze!

Dan reageer ik juist eens niet zoals de rest: ik heb mijn ogen uitgekeken in Jakarta! Als je per se de hoogtepunten van Java wilt zien, niet je reisschema aanpassen, maar als je tijd over hebt kun je je in Jakarta prima vermaken. Voor ons was het een belevenis op zich…

Het is heel persoonlijk ik vind Jakarta druk maar best wel leuk om daar een paar dagen rond te kijken. Je kunt er geweldig shoppen in de geweldig grote shoppingmalls als je dat leuk vind. Verder is er nog wat oude nederlandse historie te vinden zoals een kippebrug en wat oude gebouwen die de NL hebben neergezet. Daar is ook een museum te vinden waar je nog wat oude NL spullen vind en gedenkplaten.

Hoi,
Ik ben mijn reis begonnen in Jakarta. Deze stad vind ik niet erg bijzonder maar wel leuk om eens in het oude Batavia rond te lopen (erge vergane glorie), haven was ook leuk. De theeplantages buiten jakarta vond ik erg mooi, ook de treinreis via Bandung naar yogya was fantastisch. Ik zou een keuze maken ik heb zelf een dag of 10 door Java gereisd (na Yogya via Bromo-volkaan naar Bali gegaan) dit was perfect. Daarna zijn we via Bali en Gili Islands naar Lombok gegaan.