Door Java reizen TIPS, ADVIES & ERVARINGEN AUB

Hallo,

Wij zijn Jimmy en Roxanne. We zijn 20 jaar oud en 31 juli gaan wij een 15 daagse reis maken naar Java.
De bedoeling in om te beginnen in Jakarta en te eindigen in Bali òf Lombok en vanaf daar in 1x weer terug naar Jakarta.
In Jakarta gaan we eerst drie dagen op familiebezoek, we zijn ook van plan de laatste twee dagen bij hun te verblijven.
Mijn tante haalt ons op bij het vliegveld van Jakarta en brengt ons daar weer heen.
Heeft iemand TIPS of heb je ERVARING met het reizen door Java? Of zijn er dingen die je echt moet ADVIEZEREN? Over bijvoorbeeld vervoersmiddelen, eten, winkels, cultuur, bezienswaardigingen of geldzaken.

Wij horen het graag! Groetjes Roxanne en Jimmy:wereld:

Aangezien je een aantal dagen bij je familie wilt blijven, houd je effectief 10 dagen over voor Java en Bali. Dat is veel en veel te kort, ik zou voor die reis minstens 3-4 weken uittrekken.

Je moet kiezen. Ik zou OF voor Bali gaan, OF voor Jakarta - Bandung - Yogya en terug. Zie IkReis - Route Indonesië: de leukste voorbeeldroutes (verder dan Java en Bali) voor reisverslagen, of een van de vele andere topics over dit onderwerp op dit forum.

Beste Roxanne en Jimmy,

Ju kunt ook de trein van jakarta naar Jogjakarta nemen,
Daar kun je een paar dagen verblijven en allerlei bezienswaardigheden bekijken!
Bijvoorbeeld: Borubudur, Paleis van de Sultan, Zilversmederijen, tempels etc.
Vervolgens neem je het vliegtuig van Jogjakarta naar Bali.

Een andere optie is : de trein nemen naar Banjar en vandaar naar Pangandaran aan zee. Vervolgens naar Baturaden en langzaam via Bandung terug naar Jakarta.

Mocht je nog vragen hebben, dan hoor ik dit graag.

Paul

Hebben jullie Ipik Taupik als gids gehad?