Dit jaar gaan we eerst naar de US, derde keer en dat zal voor een tijdje dan ook niet meer op de agenda komen, we willen eens van Azie proeven en zijn van plan om in 2015 (nog lang, i know) Indonesie aan te doen.
Ben voorzichtig al wat op papier aan het zetten qua route…en zoals ik hier lees zijn de afstanden een beetje een boosdoener, vandaar dat ik dat ik al eens wil polsen of het schema dat ik nu voor ogen heb haalbaar is…
tips en aanwijzingen welkom…
Landen op Jakarta en meteen naar Bogor…
Bogor 2 nachten
Pangdaran 3 nachten
Yogjakarta 4 nachten
Malang of omgeving Bromo 2 nachten
Banyuwangi 2 nachten
dan Bali of Lombok en afsluiten met Komodo (omgeving)
we hebben max van 4 weken…
Er zullen wellicht nog genoeg vragen opduiken, hier lezen is één ding maar soms is het een beetje teveel
Op zich is 13 dagen voldoende voor een rondreis in Java van West naar Oost. Het zijn niet zozeer de afstanden als wel de reistijden die bepalen hoe snel je van A naar B kan reizen, de gemiddelde snelheid is namelijk maar ca 30 km/uur(zonder files)
U zult hier en daar tussenstops moeten maken daar de afstanden te groot zijn om te overbruggen in 1 dag.
Bogor-Pangandaran is niet in 1 dag te doen,tussenstop met overnachtung Bandung aan te bevelen
Pangandaran-Yogya 8- 9 uur rijden
Yogya-Malang is niet in 1 dag te doen,wel met de trein
Banyuwangi is niet bepaald interessant, zeker niet om 2 nachten door te brengen.U kunt beter doorrijden naar Kalibaru en vandaar kunt U ook de Ijen krater bezoeken(dagtocht) en vervolgens de volgende dag via de ferry in Ketapang naar Bali. Voor meer info over een reis(route) kunt u contact met ons opnemen,ook alleen voor vervoer.
Had Bandung bewust eruit gelaten omdat het ons minder aanstond, maar ga het dan toch opnemen in de route…1nachtje
Pangandaran - Yogjakarta was ik nog aan het overwegen om via boot de tocht te doen, kwestie van eens iets anders te doen.
Is er nog een plek tussen Pangandaran en Yogja dat aanbevolen is om eventueel een tussenstop te maken (indien we niet met boot gaan)?
Banyuwangi word bij deze dan omgeruild voor Kalibaru
Alvast bedankt voor de tips.
Blijkt dat vele Indonesie leeks zich laten vangen door Google maps (me too)
U kunt inderdaad een boot charteren en naar Cilacap varen en vandaar verder reizen naar Yogya.U kunt ook overwegen om van Pangandaran naar Wonosobo te reizen(ongeveer 6 uur), daar overnachten en de volgende ochtend het Dieng Plateau bezoeken, een hoogvlakte boven de 2000 mtr ,zodat het er aangenaam koel is. Er is veel vulkanische activiteit ,geisers,kratermeren en de oudste hindoe tempels van Java. Er hangt een beetje een misterieuze sfeer.In de middag kunt u dan doorreizen naar Yogya.
Yogya - Malang kan wel op een dag. Ik heb dit met een travel gedaan, maar er rijden ook bussen. Houd wel rekening met een erg lange zit.
Als je privévervoer hebt zou je zelfs nog een stukje verder kunnen komen. Trips van Yogya naar de Bromo (overnachting in Probolinggo) zijn erg in trek bij veel reizigers.
Ipv overnachten in Bandung op weg naar Pangandaran, kunt u ook kiezen om te overnachten in Garut Cipanas en hier de Papandayan Vulkaan bezoeken/beklimmen.
Dat is ook mijn ideale route,maar Papandayan is slecht bereikbaar,de weg ernaar toe is slecht.Papandayan is wel interessanter dan de Tangkuban Perahu vulkaan bij Bandung,minder toeristisch ,mooier en geen opdringerige verkopers en mensen die zich uitgeven als gids
@lex123 Ik ben er vorige week nog geweest. Het beginpunt is idd slecht bereikbaar met de auto. Wij zijn tot een bergdorpje gereden en verder gegaan met ‘motor taxi’ dat was prima te doen en een bezoek is idd meer als de moeite waard
Hoeveel tijd moet je +/- uittrekken om Papandayan?
Ga het alleszins overwegen, kan dan nadien via Bandung met trein naar Yogjakarta…keuzes
Toch bedankt voor de tips