Jakarta Badung-Yogja

Hallo ,

Ik ga ook binnenkort dezelfde reis doen maar wilde graag ook een stuk met de auto doen. Kan iemand mij een tip geven waar ik een auto met chauffeur kan huren? Dit natuurlijk voor een goede prijs. We zijn met 5 personen.

Alvast bedankt
Frank

@ flinskens
In Jakarta stikt/Bandung het van autoverhuurbedrijven .Zie hun advertenties via google .
Ik heb jarenlang (via mijn broer in Jkt) met de Raratu auto gehuurd , met chauffeur.
Weet hun adres niet meer .

Je kan de grote(re) autobedrijven benaderen , de Blue Bird (van de taxi) in Jakarta en de Cipaganti uit Bandung . In Bandung heb je ook Mitra Travel , die heeft kantoren in Semarang dus met Javaanse chauffeurs, handig als je op reis wil in Midden en Oost Java) .
Alle 4 bedrijven heb ik een paar keren geprobeerd , wat de huurprijzen betreft , weet ik op dit moment niet .Mitra en Cipaganti rijden ook naar Jakarta
Afhankelijk van de koers denk ik tussen 50-60 euro per dag** ,inclusief benzine , chauffeur **maar exclusief kosten tolwegen , parkeergeld en uang roko/makan(=koffie en eetgeld van 25.000 rupiah *).
Je kan het op hun site zelf zien wat de huidige prijslijst is.
Als je googelt : "rental mobil Jakarta " of Bandung of Yogya etc.
Als je een paar dagen achter elkaar huurt , kan je nog een beetje pingelen , bij de kleinere bedrijven.

• 25.000 rp is extra tip(persoonlijk, is niet verplicht ,maar de gewoonte), dat geef je dagelijks .
    Na afloop van de rit (een paar dagen , of week geef je ook extra tip )