wel of niet bandung

hallo
komende van bogor willen we naar met de trein naar yogyakarta via Bandung
tijdens de rit van bogor richting Bandung komen we over de puncak pass (ik heb huiswerk gedaan)
Dus pikken al wat natuur mee onderweg en daar houden we van
nu houden we niet van de stad dus denken we om Bandung te skippen en ergens anders op de de trein te stappen
nu is de vraag is Bandung een must? kunnen jullie me over halen om Bandung wel op te nemen voor een stop wat is er bijzonder aan en hoelang aldaar te blijven?
Anderzijds waar dan wel op de trein te stappen op de route naar yogya
alle adviezen zijn welkom:nadenken:

Er rijden geen treinen tussen Bogor en Bandung. Je kan wel een bus nemen op dat traject.

Ik zou niet met de bus/auto naar Bandung willen reizen en de zelfde dag nog door naar Yogya. Een lange rit, en als je vertraging hebt in het drukken verkeer dan mis je de trein. Je moet dus sowieso minstens een nacht in Bandung blijven.

Je kunt vervolgens wel van Bandung naar Yogja met de trein.
Hier zie je de trajecten op Java http://www.reisvormen.nl/indonesie/reizen-per-trein-door-java-indonesie.htm

Jenny… ik druk met niet goed uit
Wat ik bedoel is kun je ipv opstappen in Bandung (voor de trein) richting yogya ook in een plaats in de buurt opstappen ?
of zijn er maar weinig opstapplaatsen …en liggen die mijlenver uit elkaar
We zijn wel van plan om met een auto van Bogor richting Bandung te gaan

Wel of niet Bandung hangt af van de tijd die je hebt. Als je genoeg tijd hebt zou ik Bandung (en met name bijv. de vulkaan in de omgeving) wel bezoeken. Bandung is een bekende opstapplaats voor de trein. Heel veel informatie over de spoorlijnen in Indonesie is te vinden op de site Train travel in Indonesia | Trains Jakarta-Surabaya, ferry to Bali.
Als je niet genoeg tijd hebt zou je kunnen overwegen om Bandung over te slaan. Yogyakarta is trouwens ook een drukke stad en Jakarta is helemaal waanzinnig druk. Als je Java bezoekt zal je dus een gedeelte van je tijd in steden doorbrengen.

1 like

jakarta skippen we meteen al door bij aankomst meteen naar bogor te gaan ik zal de site van de treinroutes is gaan bezien dank voor de link

Ik ben al ruim 3 jaar woonachtig in Bandung omdat het in mijn ogen de beste stad van java is. Terwijl Jakarta teveel smog, ville 's en overstromingen heeft. Kan je in Bandung rust vinden. Niet voor niks wilden de Nederlanders net voor de onafhankelijkheid van Indonesie Bandung eigenlijk als hoofdstad van Indonesie maken. De reden hiervan is dat
Bandung een koel klimaat heeft, en je in Lembang tot rust kan komen in een overdaad van natuur, bergen, sawa 's en watervallen. Met een schitterend uitzicht op bandung vanuit de piek. Ook kan je in en rond jl. Braga schitterende intact gebleven koloniale gebouwen vinden. (zelfs meer dan in Yogyakarta). Mall PVJ (paris van Java) is gezellig om te winkelen en lekker te eten op een terrasje daar.

• Updated - - -

Ik ben al ruim 3 jaar woonachtig in Bandung omdat het in mijn ogen de beste stad van java is. Terwijl Jakarta teveel smog, ville 's en overstromingen heeft. Kan je in Bandung rust vinden. Niet voor niks wilden de Nederlanders net voor de onafhankelijkheid van Indonesie Bandung eigenlijk als hoofdstad van Indonesie maken. De reden hiervan is dat
Bandung een koel klimaat heeft, en je in Lembang tot rust kan komen in een overdaad van natuur, bergen, sawa 's en watervallen. Met een schitterend uitzicht op bandung vanuit de piek. Ook kan je in en rond jl. Braga schitterende intact gebleven koloniale gebouwen vinden. (zelfs meer dan in Yogyakarta). Mall PVJ (paris van Java) is gezellig om te winkelen en lekker te eten op een terrasje daar.

Zaterdag 21 december en Zondag 22 december was ik ook in Bandung. Helaas was op Zondag het museum van de aziatische-afrikaanse conferentie gesloten. Ik was erg onder de indruk van het winkelcentrum (Paris van Java) voelde erg Westers aan. Denk dat er in Bandung genoeg te doen is. Helaas heb ik er veel te weinig uit gehaald.

Bovenstaande link geeft nog wat inzicht in dingen die je daar kan ondernemen.