Trein Jakarta naar Yogyakarta

Dank voor het snelle antwoord! Ga eens kijken naar de mogelijkheden voor Ijen vanaf Bali.
Nog tips voor accommodatie in Yogya? Ik reis alleen, vrouw, midden twintig.
ViaVia ziet er goed uit, maar ontmoet je hier ook nieuwe mensen? Of toch beter een echt hostel zoeken?

Oh wat leuk! Ik vertrek de 8e (start Java) en ga de 23e (vanaf Bali) weer terug, we lopen elkaar dan net mis vrees ik?
Ja, was vrij makkelijk vond ik, maar heb dus kennelijk wel de noordelijke ipv zuidelijke route gekozen.
Anders moet je dus nog verder zoeken om via Bandung over te stappen.
Prijs was rond de 20 euro, exsecutif, betalen met VISA.

Als je een accommodatie zoekt dan kan je in de omgeving van Jalan Prawirotaman kijken. Daar vind je veel guesthouses en hotelletjes maar ook restaurantjes en travel agents. Wel toeristisch maar als je alleen reist wel zo leuk. ViaVia is heel bekend.
Als je naar Ijen wilt en niet naar de Bromo dan kan je dit goed vanuit Bali doen. Dieng Plateau is vanuit Yogyakarta als dagtocht te doen.

Dank!! :slight_smile:

Hoe weet je eigenlijk of je een kaartje koopt via de zuidelijke lijn of de noordelijke lijn?

Volgens mij weet je dat niet.
Maar ik denk dat de rechtstreekse dus noordelijk is en mocht je de zuidelijke willen, dat je dan via Bandung moet reizen en zelf moet uitzoeken of traject Jakarta-Bandung en Bandung-Yogya op elkaar aansluiten!

Oke interessant… Goed om te weten.

Waarschijnlijk is het dan leuk om tijdens de reis een overnachting in Bandung te pakken en daags erna door naar Yogya. Of weet iemand of er een leukere plaats op de lijn Jakarta - Yogyakarta?

Als je een kaartje koopt voor een rechtstreekse verbinding naar Jogjakarta ga je over de noordelijke lijn.
Als je perse over de zuidelijke lijn wil moet je 2 kaartjes kopen. 1x in Jakarta en 1x in Bandung.
Ikzelf heb gekozen voor de noordelijke lijn en heb de tickets besteld via Tiket.com.
We hebben de duurste kaartjes gekocht die er waren en deze waren €25,00 per stuk.
Dat is een stuk goedkoper dan via een Nederlandse site.
Je kunt ook zelf je plaats aangeven waar je wil zitten.
Krijgt meteen je etickets op de mail.
Wat ik heb gelezen en heb gehoord is dat Argo Dwingpangga 10 een van de beste treinen is om mee te reizen.

Gr. Angelique