Hoi,
Ik ga in juni in mijn eentje door Java/Bali reizen en ik wil graag met de trein van Jakarta naar Yogyakarta. Wie heeft deze reis al eerder gemaakt en kan mij daar iets over vertellen. Ik wil dit het liefst niet in Nederland boeken omdat ik niet zeker weet of ik nog in Jakarta blijf of niet. Kan iemand mij vertellen waar ik in Jakarta dit het beste kan boeken??
Bedankt.
Pascha
1 like
Ga je rechtstreeks Jakarta - Jogja of ga je ook eerst via of een tussenstop maken in Bandung ?
Dan zou je Jakarta Bandung met de trein gaan , en daar 2 of 3 dagen blijven.
Kan je Bandung = Parijs van Java bekijken , de Lembang , de uitgedoofde vulkaan , ben de naam vergeten ,de Ciater warmtebronnen. De bekende angklung ensemble van Mang Ujo .
Van af Bandung kan je de reis voortzetten met de trein richting Jogja.
Om je makkelijker te maken kan je ook via een reisburo de treintickets laten reserveren , kost je klein beetje extra , maar dan hief je niet alles zelf te regelen.
Ik denk rechtstreeks, ik ben namelijk al eens eerder in Bandung en omgeving geweest en daar hoef ik niet nog eens naar toe.
bedankt voor je reactie.
Deze reis is zeer goed te doen. Ik ben afgelopen maart met mijn vrouw en schoonfamilie met de auto van Jakarta (BSD City) naar Yogya gereden, een rit van 15 uur dus met de trein ben je wel een stuk sneller. Veel plezier en geniet ervan!
Groet Ronald
Even off topic.
Kan je ergens anders je ervaringen vertellen en hoe je gereden hebt.
Die 15 uren is waarschijnlijk door to door.
Want als je de reistijd van BSD totdat je de grens van Jakarta heb verlaten zal het ook tussen de 1 of 2 uren zijn .
Tenminste dat schat ik.
Ik wil nml ooit met de auto van Jkt naar Yogya gaan , via Cirebon.
Oke ik zal nog heel even off topic reageren voor SA. Dit was inderdaad door to door (BSD -Yogya) gemiddeld doen we er een uur over van BSD naar Jakarta. Wij zijn via Cirebon gegaan. Hele mooie route en je maakt nog eens wat mee. Oke vanaf nu weer on topic.
@TS excuus voor het off topic reageren in jouw topic.
Groet Ronald
Hallo,
Wij hebben dit ook gedaan alleen dan dus via Bandung. Wij hebben de treinkaartjes altijd geboekt door naar het station toe te gaan dat ging altijd prima.
gr van Moira