Trefpunt Kuşadasi: contactcentrum voor Nederlanders/Belgen wonende in Turkije

TRefpunt Kuşadasi;
U bent Nederlandstalig? U woont (constant, meestal, soms, af en toe…) in Kuşadası of directe omgeving? U wil op de hoogte gehouden worden van wat er allemaal gebeurt in uw verblijfplaats? Of u heeft interesse voor activiteiten en/of initiatieven van uw taalgenoten? Dan is dit misschien iets voor u…
TRefpunt Kusadasi is een nieuwe vereniging die zich gratis wil inzetten voor ALLE Nederlandstaligen die in of rond Kuşadası wonen. Het wil op de eerste plaats een informatie- en ontmoetingscentrum zijn. Door het opzetten van een netwerk willen we onze leden op de hoogte houden van allerlei nuttige informatie omtrent nieuwe wetgevingen, belastingen, ziekteverzekering, wat moet, wat mag, wat kan… Zo is er onze 2-wekelijkse Nieuwsbrief via e-mail.
Wil je er nog meer over aan de weet komen, stuur een mailtje naar
e-mail adres [EMAIL=“tref.kusadasi@gmail.com”]tref.kusadasi@gmail.com , je krijgt zo spoedig mogelijk een antwoordje.
Na de uitleg mag het toch misschein blijven staan???

2 likes

Beste vrienden,
Ik ben Franka, de meeste mensen van trefpunt kennen me ook onder de naam Françoise.
Ik heb zelf weinig tijd naar die vergaderingen te komen, maar veel vrienden van mij komen er geregeld.
Jean-Paul heb jij dit bericht hier op geplaatst of iemand anders? Want die schuilnaam zegt me niets. Het is toch bij u thuis dat ze samen komen, heb ik van Annemarie van de lekkerbek gehoord.

Groetjes uit Kusadasi,
Franka

Hallo Astrid,
Je weet dat je me altijd kan bellen als jullie in Bodrum zijn. Dan kunnen we elkaar persoonlijk leren kennen zoals ik met u per mail heb afgesproken.
Groetjes uit Kusadasi,
Franka

Hoi Franka,
Om te antwoorden op je gestelde vraag, ik ben een Nederlandstalige Belg, en heb gehoord van TRefpunt. Ben er ook aangesloten, t.t.z. sta op maillijst en zo ontvang ik op geregelde tijdstippen hun nieuwsbrieven waar interessante artikels in verschijnen.
Hopende zo op je vraag een gepast antwoord gegeven te hebben ,
Goede avond en tot later, Isydr48

Hallo ik ben Betsy en woon sinds 2007 in Kusadasi,en ben lid van de bestuursraad van Trefpunt Kusadasi

We proberen echt iedereen te helpen en dit echt gratis en voor niks.

De openingsuren zijn elke donderdag van 15uur tot 18uur

Wil je een boek of heb je een vraag doe maar

We zijn er voor jullie

Groetjes

Betsy

1 like

Hallo,
Waar is de Trefpunt Kusadasi centrum?
Dank u.
groetjes,
sinta

Hallo Sinta,
Trefpunt is gelegen in de Enginstraat 1 in Kusadasi.
En waar is dat ? Langs de weg naar Söke,tussen het busstation Migros aan de ene kant en de Kipa aan de andere kant van de weg. Na de bedrijfswijk,(Sanaysitesi) volgt een lange afdaling. U rijdt voorbij ömer Tatil Koy,voorbij de Beachclub en het hotel dat al jaren in de steigers staat.Daar net voorbij is een weg rechts die de hoofdweg verlaat en na 100 m is het dan het eerste huis aan de linkerkant.
Ik hoop dat U met deze uitleg het trefpunt zal vinden.
Vriendelijke groeten uit Kusadasi,
Franka

1 like

:smile: Dank u Franka voor de wegwijs.

Het is op de zelfde straat van toen Grand Ozcelik, nu Arora. Ik ben in Grand Ozcelik een paar keer geweest. En de laatste jaren, onze vakantie verblijf is bij Ephesia langs long beach. Dit jaar zal Batihan zijn.

Groetjes.

hoi

is er iemand die daar met kinderen woont ? vnl geinteresseed in kids vanaf 12 jaar.

Hallo Danes,

Ik ken hier weinig mensen met kinderen. Alleen een paar vrouwen die met een turkse man getrouwd zijn en hier kinderen hebben.Die kinderen zijn hier geboren,spreken van thuis uit turks en gaan hier gewoon naar de turkse scholen.Die kinderen weten van niets anders,zijn hier in de turkse cultuur groot gebracht.
Als kinderen hier aankomen zonder turks te spreken is het heel moeilijk om hier op school aan te passen.Turkse scholen zijn geen europese scholen.
Misschien hebben andere lezers hier meer ervaringen over .
Groetjes uit Kusadasi,
Franka

Hoi daar,

sorry dat ik niet vlugger heb gereageerd op je vraag. Was niet mogelijk om op internet te komen daar waar ik mij bevond op het ogenblik dat je die bewuste vraag hebt gesteld.
Nu zoals Franka schrijft ,is één zaak, maar er zijn hier wel kinderen en dat is juist van gemengde nationaliteiten die naar de Turkse school gaan maar wel ook Nederlands praten. Er is hier in Kusadasi een Nederlandse school gesubsidieerd door het Nederland via het ministerie van onderwijs.
Franka kend die school ook vermoed ik maar had waarschijnlijk die zaak over het hoofd gezien.
Ik ken niet de contactpersoon waar je terecht kunt om verdere vragen te stellen maar zal dat opvragen zodat je via e-mail in contact kunt komen met de verantwoordelijken.
Vriendelijke groeten Isydr 48

1 like

Aan Trefpunt Kusadasi

Het e-mail adres van onze school is : [EMAIL=“stichting.ada@gmail.com”]stichting.ada@gmail.com.
Met vragen omtrent onze school kan je ook altijd bij mij terecht : [EMAIL=“ilse_roosens@vfc.com”]ilse_roosens@vfc.com of [EMAIL=“ilse2theworld@gmail.com”]ilse2theworld@gmail.com.

Groetjes
Ilse
:wereld:

1 like

Bedankt voor je antwoord Ilse. Is ook intresant voor andere lezers die met kinderen willen emigreren.
gr. Franka

Beste allemaal,

Ik ben terug in Belgie al een aantal dagen. Het was zo druk gedurende de vakantie in Turkije. Ik was van plan om langs te komen naar TReFpunt Kusadasi. Ik hoop dat ik kan de volgende keer langskomen.

vele groetjes,
sinta

bedankt voor de reacties ivm school. Of het er ooit van komt naar Kusadasi gaan ??? maar blijf mij op de hoogte houden. ik reageer op het verkeerde bericht, maar kon niet ontdekken hoe ik op voorgaande berichten kon reageren, ik zie alleen quote staan…:mad:

wil graag via de mail in kontakt komen met het kontaktcentrum.e mail fredkloosterman@yahoo.nl

Heb al een paar maal gklikt op het mail adres maar dit lukt niet om in kontakt te komen

Zoek kontakt via de mail met iemand, om wat vragen te stellen

Hoi f.j.
als er vragen zijn kan dat altijd via dit forum. Een nieuwe topiek openen en je vraag stellen, er komt zeker een antwoord.
Wat TRefpunt betreft, TRefpunt is een vrijwilligers org. Dus als er mensen zijn die naar het thuisland zijn in verlof of voor andere zaken kan het wel even duren eer je een antwoord zou kunnen krijgen via TRefpunt. Daarom is het beter dat het gaat via dit form. Zo leren anderen ook nog bij van zaken die op het forum worden geplaatst.
Groetjes Isydr48 :dag:

Beste ISDYDR48 bedankt voor je reactie zou graag met iemand in kontakt komen, die mij meer kan vertellen over de regels die gelden voor Nederlanders die emigreren naar Turkije.Ben kort geleden naar Aydin geweest, om mijn visa te verlengen, wat een leidensweg, en wat een geldkost dit.Heb nog veel vragen, over o.a.een Turks rijbewijs, en mijn Nederlandse auto Met vriendelijke groeten Fred Kloosterman:dag: