Transmongolie express

Zijn er mensen die dit volgend willen gaan doen?

Ik denk er al wel een tijdje over na, heb jij al wat geboekt en zo ja, ook al tips?
Ik hoor graag van je!
Groetjes Rik.

Via Wereldwijzer app

Ja ik heb geboekt. Ik ga volgend jaar april. Naar wat voor tips ben je op zoek?

Bedankt voor je reactie!
Waar heb je de trip bij geboekt? In een groep of alleen? Zijn het losse tickets of niet?
En hoe heb je het gedaan met je visa?
Alvast bedankt!

Via Wereldwijzer app

Bij tiara tours. Ik krijg n visum oproep en dan regelen ze je visum tegen die tijd. Ik heb daar mn hele treinreis uitgestippeld … Just me … Geen groep of iets…

Via Wereldwijzer app

Je kunt ook losse tickets kopen maar ik zou t niet aanraden… Maar das persoonlijk… Ik heb me er in verdiept en alhoewel ik altijd alles geheel zelf regel , heb ik deze trip bewust laten regelen

Via Wereldwijzer app

Rik, ben je er al over uit of he de trein gaat doen?! :slight_smile:

Zijn er hier mensen die ervaringen en/of tips hebben over de transmongolië express?

Ik wil in september zo’n 3,5 week met mijn vriendin deze reis gaan doen. We zijn nog het een en ander aan het uitzoeken:

• Heeft er iemand ervaring met Tiara of Mevo tours?? Beiden bieden wel mooie reizen aan. Mevo lijkt wat goedkoper.
  • Is het verstandig om je reis door/met een organisatie uit te stippelen of kan het ook makkelijk ter plekke?
  • Welke stops zijn aan te raden en hoelang? Ik begreep dat je veel tickets al van te voren boekt, dus dat je vooraf al moet weten hoelang je ergens stopt. Tips hiervoor? We zijn vooral erg enthousiast over Mongolië.
  • Andere tips rondom het reizen in de trein / veiligheid etc??

Zou top zijn als iemand meer weet en tips heeft! Thanks!

Ik heb mijn reis bij Tiara geboekt, terwijl ik juist nooit van t laten regelen ben is dit echt n goede keus geweest! Tiara is een betrokken organisatie, die echt luistert naar wat jij wilt, zij weten heel verl info te geven overhoelang waar teblijven en te doen. Omdat zij zelf de reis maken… echt n aanrader!

Ik heb mijn trip ook door tiara laten regelen. Handig, want ze helpen je ook met het papierwerk voor het Russische visum.

In Mongolië heb ik 4 weken rondgetrokken, dit heb ik niet via Tiara maar zelf geregeld: IkReis - Een rondreis door Mongolië.

Ik wil deze trip misschien rond september gaan doen, nog meer gegadigden dan? Misschien dan ook nog door naar australie of nepal en tibet… Ik kan hoogstens 6 weken weg. Groetjes, Pim (24)

Wij zijn bezig met het organiseren van een reis van 3,5 week met de transmongolië express.

We laten de trip door een reisbureau regelen en zijn nog een beetje aan het uitzoeken wat nodig is om te laten regelen of wat je (ook) makkelijk zelf kan regelen en wat misschien nog goedkoper is ook. Wie heeft er ervaring met het volgende?

• We blijven meerdere dagen in Olkhon Island, Ulaanbaatar en Beijing. Is het makkelijk om daar ter plekke tripjes te regelen, een guesthouse te vinden e.d?
  • Het reisbureau regelt ook transfers van de treinstop naar het guesthouse. Is dit ook makkelijk zelf te regelen? Tijdens eerdere (backpack) reizen regelde ik altijd zelf en dat was vaak prima te doen.
  • We verblijven ruim een week in Ulaanbaatar. We willen dan een 5 of 7 daagse tour gaan maken. Is dit makkelijk en op korte termijn daar ter plekke te regelen?? Zijn er nog dingen waarmee je dan rekening moet houden?

Ervaringen en tips zijn meer dan welkom!
Bedankt alvast!

Hoi ik zit nu op olkhon island! Stunning!! Ik zou 2 volle dagen verblijven bij nikita’s guesthouse ( vooraf boeken) is erg populair hier! 1 dag naar north en 1 dag naar south van t eiland kun je met excursie ter plekke gewoon te boeken bij nikita!
Ik regel normaal ook alles zelf maar nu de hele rit trein en transfers via Tiara Tours laten regelen en ik moet zeggen dat is wel zo fijn hier in rusland, Tiara Tours heeft n perfect team die alles heel goed regelt. Zo was mijn homestay in moskou bij n gezin in n normale woonwijk en ik sliep in de tv kamer! Geweldig!!

Olkhon is trouwens oogverblindend mooi!!!
tours in UB zijn makkelijk te regelen ter plekke bij veel guesthouses!

ga je ook naar moskou? 2 dagen is daar genoeg als je t mij vraagt, ik was er drie en liep de laatste dag maar n beetje rond heb je nog meer vragen? T/m olkhon kan ik je misschien Helpen ps: foto is van Olkhon nu…

Hey!! Wat gaaf dat je er op dit moment gewoon zit! Die foto ziet er erg mooi uit.

Ik begrijp dat je alle transfers van en naar een guesthouse ook door Tiara hebt laten regelen? Raad je dit aan? Of is het ook wel makkelijk zelf te regelen?
Ben je al in UB geweest of gaat je reis daar nog naar toe? Wat voor tour heb je daar geregeld of wil je gaan regelen? Wij stoppen waarschijnlijk een week of iets langer in UB. Dus we hopen dat we daar dan ook makkelijk ter plekke een tour kunnen boeken van ongeveer een week.

Heb je nog andere stops onderweg gemaakt die je aanraad?
En hoe red je je qua taal eigenlijk? Engels? Of handen en voeten werk :)? Hoe bevalt het reizen in de trein je?

Geniet ervan daar!! Zo te zien hebben we echt iets om ons op te verheugen!

Hey! Ik weet van anderen dat t wel te doen is, maar t gaf me wel rust dat ik niet hoefde te na te denken erover. Het is toch erg anders dan dat je naar n land gaat waar ze engels markere op borden. en aangezien ik ook naar china en japan ga wilde ik dit rustig starten haha.Ik ga morgen naar Mongolie en hou je wel ff op de hoogte erover en of er veel ter plekke te boeken is. Ik hoorde gisteren wel dat je in een week niet de tour kan doen naar de Gobi dessert én national park… Zou je beide willen( ceel mensen doen die tour) dan moet je langer blijven maar die info stuur ik je wel door over n week ong oke? Qua taal: handen en voeten… Heel soms praat iemand engels… Maar veel mensen nemen de tijd om je te helpen… Sara

Hi,
Ik luistfer mee…misschien ook naar Mongolie in augustus!!!

Heel fijn! Veel plezier in Mongolië!!

Ik lees mee!!

Dank je! Ben inmiddels al in Pingyao, mongolie is geweldig!!! Trouwens Beijing ook( daar heb je nog engelse aanduiding in Metro etc…)

Azieazie hoeveel was je kwijt aan alleen de trein van moskou tot ulaan bator?