Transmongolie express sept 2010

Hey!!

In september 2010 wil ik graag de transmongolie express gaan doen. Deze reis zou ik graag met iemand samen willen doen. Het lijkt me dan leuk om elkaar dan eerst te ontmoeten en wanneer dat klikt de reis te maken.Ikzelf ben een jongen van 26 jaar die net klaar is met een studie en nu graag een mooie reis wil maken.

De reis start in Moskou en gaat door heel rusland, naar Mongolië en eindigt in China. Het vervoer: een trein!Deze treinreis is de langste ter wereld en zal 9000 km worden. Aangezien er lang tijden in de trein worden doorgebracht, lijkt het me leuk om eerst contact te leggen.

Wil je meer over mij of de reis weten, stuur mij dan een mail!

Ik hoor graag van je.

Gr. Bob

Hoi Bob,

Mooie reis ga je maken.! 2 jaar geleden heb ik dat ook gedaan, alleen
niet naar China, maar 4 weken in Mongolië rondgereisd. De treinreis was ook geweldig, maar Mongolië was nog mooier. Ik heb met een klein busje, met chauffeur en kok/tolk en met 2 andere reizigers heel veel overweldigende onvergetelijke natuur gezien. Vorig jaar ben ook ook geweest, maar niet met de trein. Ook weer leuke mensen ontmoet in het busje. Ben gegaan met www.famouswolf.com warm aanbevolen. Wil je meer weten, mail me gerust.

Goede reis,

Jet

1 like

Ey Bob,

Ga je deze reis via een organisatie regelen of ga je je tickets zelfstandig boeken bij de Russische spoorwegen?

En iemand een idee hoe je visum te regelen? Ben van plan deze reis ook met een maatje te maken maar is een beetje lastig soms duidelijke info te verwerven.

Thanks!!

Ik zou inderdaad mongolie niet overslaan. Een fantastisch land! Een hele ervaring!

Ik wil met Tiara tours gaan. Ik ben bij deze organisatie al bij een voorlichtingsavond geweest en heb hier een goed gevoel bij. Daarnaast bieden zij allerlei mogelijkheden tot leuke uitstapjes en regelen jou visum.

Mag ik vragen hoeveel ze hiervoor vragen? En wat bieden ze? Gewoon uit nieuwsgierigheid?

ticket moskou 750
treinreis in september zonder extra faciliteiten 1000
ticket amsterdam 750

ongeveer 2500 dus:zon02:

ownee 750 is heen en terug haha!

Even ter vergelijking.

Ticket van dusseldorf naar moskou 80 euro (via air berlin)
Treinreis moskou - mongolie (2e klas, 4 bedden) 200 euro
Visum via visumbureau: 60 euro
Inentingen: 200 euro (maar teruggekregen via zorgverzekering).
Uiteindelijk van australie terugvlogen naar nederland: kosten 450 euro. (maar dat was een jaar later)

Dus 2500 euro!! OMG (oh my god!!) Kan veel goedkoper en makkelijker.

hey,

het is dan dus om precies te zijn voor alleen de treinreis in september 929. Dit is incl. transfers van het vliegveld en naar een hotel in rusland. Daarbij zitten er 4 overnachtingen in een gerttent bij in mongolie. Daarbij ook de overnachtingen in bejing en overal zit er al maaltijden bij.

het is dus al aardig compleet.

Het lijkt nu alsof alles al van tevoren is bepaald, maar dat moet ook omdat je niet zomaar uit de trein kunt uitstappen. Dit moet je allemaal van tevoren hebben geregeld ivm visums. Daarbij rijdt de trein 1 of 2 keer in de week.

In overleg met iemand die dit ook wil doen, kun je dan allerlei leuke uitstappen boeken bij deze organisatie.cheer

Totaal denk ik dat je met €2000 wel in de buurt komt voor de kosten van de reis.

ik heb eerlijk gezegd nog niet gekeken voor de kosten van een ticket naar moskou!

Dus daarin zou ik dan wel veel in kosten kunnen dalen.

Maaaaaaaaaar allereerst iemand vinden die dit ook graag wil doen voordat alles al bepaald is:chin: haha

Het is niet dat ik wijsneuzerig wil overkomen maar sinds ik deze reis heb gemaakt weet ik dus hoeveel winst organisaties maken. Waardoor ik dus nooit meer via zo’n organisatie zou willen reizen, maar dat is uiteraard iedereen zijn eigen keuze. Een voorbeeld, een overnachting in een ger kan je voor 5 euro p.n. regelen in mongolie. Maar ja, zoals ik zeg: het is je eigen keuze natuurlijk. Geniet er in ieder geval van!

1 like

Bedankt voor je tips!!! ik zal er naar gaan kijken.

ik moet wel zeggen dat ik het wel een fijn idee vind om alles van te voren te hebben geregeld.

Bedankt voor je tip. Ook ga ik op zoek naar het boekje: lonely planet

Weet eigenlijk iemand waar je de lonely planet kunt bestellen?

cheer

Overal. Elke boekwinkel met reisgidsen heeft de Lonely Planet. De lonely planet is ook wel bekend als reisbijbel :biggrin: hihi.

ok haha

ik ben een echte “newbie”. Op zoek naar een boekenwinkel!!!

Hey Bob!

Wat interessant! Ik wou dat vorig jaar ook doen, maar ik was nog aan het afstuderen en het kostte nogal veel geld…Dit jaar heb ik genomen om wat te zien van de wereld en buitenlandse werkervaring op te doen. Zo een reis van tiara is inderdaad hartstikke leuk! Twijfel zelf wel een beetje over de prijs…Laat weten hoe het allemaal verloopt! Ben benieuwd :). Ohw…en de Lonely Planet kan je ook bij de JOHO Company kopen. Zij geven veel kortingen voor reizigers als je lid wordt (is goedkoop en het geld gaat naar een goed doel). Ze verkopen alles wat reizigers nodig hebben en je kan via hun ook aan werk, studie en cursus etc. in het buitenland komen.

1 like

Ik ga deze reis ook doen met 2 vrienden. Wij hebben nu alvast een vliegticket gekocht voor amsterdam-moskou/beijing-amsterdam voor 512 euro zonder annuleringsverzekering etc.
Ver van te voren boeken, scheelt je veel geld. Wij laten waarschijnlijk de treintickets en visa regelen door bijv de treinreiswinkel en de rest regelen we waarschijnlijk zelf van te voren of ter plekke.

groetjes Jantine

hallo,

@jdehey
ik ben wel benieuwd waar jij dat treinticket voor 200 euro van moskou naar mongolie geregeld hebt. Gewoon aan het loket??? Wij zoeken overigens nog 2 reisgenoten voor 9 dgn mongolie om de kosten te drukken. We hebben reeds contact met iemand in Mongolie. Zoek even bij reisgenoten gezocht op mongolie en je vindt mijn oproep wel.

gr eric

Het treinticket hadden wij via de treinreiswinkel geregeld. Heel makkelijk. Aan het loket is niet aan te raden tijdens het hoogseizoen. Dan moet je je ticket gewoon op tijd regelen en niet en paar dagen vantevoren.

Zou graag weer naar monoglie gaan. Een fantastisch land!! Maar ben weer aan het studeren dus geld heb ik helaas niet. Maar als je me wil sponsoren hoor ik het graagcheer