Dat weet ik niet. heb n pakket geboekt, en heb de papieren hier niet meer, sorry.
Ik kan de verlenging in Sint Petersburg erg aanraden. Het is toch de culturele hoofdstad van Rusland en het Venetië van het Noorden.
Wij zijn ook (met 2) een reis aan het plannen met als richtlijn 1 april volgend jaar vertrek naar St Petersburg
We hebben een eerste offerte aangevraagd bij zowel Tiara als treinreiswinkel (St Petersburg, Muskou, Ulaanbaator, Bejing)
In St Petersburg rekenen ze bijvoorbeeld dat je in een hotel slaapt (begreep dat hostels verboden zouden zijn ofzo) dit hotel kost ons ca 115 euro
Echter als ik kijk op booking kunnen we zo voor 20 euro klaar zijn, hostels genoeg en ook goedkopere hotels
Laten regelen is zeker handig en ook wel ons idee, maar toch blijft deze treinreis een groot deel van het budget op te zuigen.
Waar kunnen/mogen we op besparen en wat mogen we niet laten lopen?
ps. hoe koud is het met vetrek in april? :):vak02:
Hoi White Dragon,
Wij hebben Moskou - Baikalmeer - Ulaanbaatar - Beijing bij de treinreiswinkel geboekt en dat kostte maar €560,- pp. Je hoeft geen hotels bij hen te boeken, je kunt ook alleen de treintickets bij hen boeken. Dat is wat wij hebben gedaan. Wij hebben in al die steden zelf onze accomodatie geboekt. Dat is veel goedkoper. Natuurlijk moet je dan ook zelf je vervoer naar die accommodatie ter plekke regelen, maar dat is in al die landen geen probleem.
Voor meer informatie over de transmongolie express en alle landen die jullie willen aandoen kun je op onze blog kijken: www.klogsandkangaroos.com
Als je nog vragen hebt dan hoor ik het graag.
Groetjes,
Tamar
Hostels zijn schijnbaar illegaal in Rusland, dus daar ontkomen we toch niet aan.
Hebben jullie geen moeite gehad met visum regelen ivm zelf hotels zoeken?
Moet je zelf ook achter een uitnodiging van Rusland aan gaan etc.
Wij hebben onze visum, letter of invitation en brief zodat je in hotels kunt verblijven aangevraagd via een visumbureau (http://m.visumdienst.com). Is het makkelijkst.
Geen enkele moeite gehad met hotels regelen. We hebben uiteindelijk niet in een hotel geslapen, maar die hadden we in eerste instantie wel via booking.com geboekt zonder enig probleem. We hebben in Moskou gecouchsurft en in Irkoetsk via airbnb in een hostel geslapen.
Ik zou ook aanraden om het verblijf en vervoer in Rusland zelf te regelen. Als je een (goedkoper) hotel of hostel vindt, kunnen zij vaak ook jouw uitnodiging regelen. Vaak wel tegen betaling maar dat is een paar roebel afhankelijk van het hotel.
Voor meer info, check mijn site met verhalen over de Trans Mongolie express en Rusland. Staat in mijn handtekening.
Ik wens jullie in ieder geval veel plezier. Het zal een reis zijn die je nooit zult vergeten.
Dag allen,
Ik wil komend jaar graag met de Transmongolië express reizen. Nu zit ik er aan te denken om dit in mijn eentje met mijn backpack te gaan doen. Kan iemand mij vertellen of dit goed te doen is in met name Rusland? Dat bedoel ik vooral in termen van hostels (ik las ergens dat deze verboden zijn?), couchsurfing, andere backpackers etc. Ben heel benieuwd!
Groetjes,
Sjirk
Als je op bv hostelworld kijkt, zie io zat hostels in Moscow. Je kunt het hostel van jouw keuze mailen met de vraag of ze de uitnodiging kunnen regelen. Mijn hostel in Sochi deed dat voor een par roebel. Verder zit je in de trein dus alleen voor je stops heb je een slaapplaats nodig.
Ik zou aanraden om de tijd te nemen in met name Mongolie. Zo mooi. Zie link in mijn handtekening voor fotos en dingen te doen in Mongolie.
Ik zou dus zeggen: ga! Tis zo’n geweldige reis. Ook goed solo te doen dus vooral doen. Veel succes!
Hoi!
Weet iemand hoe een Russisch persoon (een vriendin van me) mij een officiële uitnodiging kan versturen, die ik nodig heb om een visa aan te vragen? Eind juli stap ik eindelijk in:D!
En is er eigenlijk verder nog iemand die eind juli op wil stappen?
De snelste optie:
Ik begrijp het niet helemaal. Je hebt een uitnodiging toch altijd nodig om Rusland binnen te gaan? Of zit het anders…?
Die regel je dan via het hotel (je komt alleen niet opdagen). Kan via een persoon wat lastiger gaan, maar onmogelijk zal het vast niet zijn.
Dat snap ik, maar ik heb er een sport van gemaakt om te proberen of ik 'm voor niks kan regelen;)
Dan zou ik een hotel nemen waar je kosteloos kunt annuleren voor een bepaalde datum. Uitnodiging binnen: boeking annuleren.
Even dit topic weer een beetje afstoffen.
Een reis met de Transmongolië Express staat al jaren hoog op mijn wensenlijst.
Ik twijfel alleen heel erg of ik alleen wil/durf te gaan of dat ik me wil aansluiten bij een groepsreis.
Ik heb deze reis voor 2018 op de planning staan, dus gelukkig heb ik nog wat tijd om te beslissen.
Als vrouw alleen reizen, zouden jullie het doen? En waarom wel/niet?
Ik heb hem als man in mijn eentje gedaan twee maanden geleden, geweldige ervaring. Ben vrijwel geen rottigheid tegen gekomen, niet in de trein en niet daar buiten. Waar je wel rekening mee moet houden is dat Rusland echt geen backpackland is. Ik ben in Moskou, Vladimir (aanrader), Yekaterinburg en Irkutsk geweest. Tussen Moskou en het baikalmeer ben ik vrijwel geen toeristen tegen gekomen (hartje zomer). Je moet dus wat actiever op zoek naar gezelschap. Ik ben bijvoorbeeld gaan couchsurfen, maar daar moet je je natuurlijk wel een beetje comfortabel bij voelen. Als je eenmaal richting Mongolië gaat kom je veel meer mensen tegen. Als je pas in 2018 wil gaan kan ik je ook echt aanraden je te verdiepen in de Russische taal. Het alfabet is makkelijker dan het lijkt en je hebt er echt veel aan als je het iig kan lezen. Veel zn zijn wel te herleiden naar engels/nederlands (voorbeeld: winkel is magazin). Verder zou ik je aanraden om er echt de tijd voor te nemen. Ik heb 5 weken genomen, dat was voor mij wel een beetje het minimum. Veel mensen doen hem in 3 weken en zien vrijwel niks van Rusland behalve de trein. Dan krijg je m.i. niet echt een beeld van het land.